  • 11. Data: 2010-06-01 21:23:03
    Temat: Re: świezy beton i guma w płynie
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    W dniu 31.05.2010 23:44, Jacek_P pisze:

    > CX-5

    ile czasu potrzebuje Cx-5 zeby związał i wyschnął aby polożyć na niego
    gume w płynie?
    nie piszą tego nigdzie...
    jak rozumiem do cx-5 dodac w proporcji 1:1 piasku (może być taki z
    piaskownicy?) czy musi być to żwir?

  • 12. Data: 2010-06-01 22:52:53
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "bdronka" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gume w płynie?
    > nie piszą tego nigdzie...
    > jak rozumiem do cx-5 dodac w proporcji 1:1 piasku (może być taki z

    Na beton tylko zwir, ale zrozum, nie wystarczy tylko ze to zwiaze, to musi
    jeszcze wyschnac a na to potrzeba czasu. Wg. niektorych zrodel pomijajac
    wilgotnosc powietrza a ta na marginesie ostatnio jest duza, to czas
    schniecia betonu przyjmuje sie orientacyjnie 1 dzien na 1 cm grubosci
    posadzki. Jak posadzka ma 5cm to tydzien masz z glowy a przy dzisiejszej
    pogodzie to i dwa bedzie malo.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2010-06-04 20:50:35
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 1 Cze, 10:19, "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    wrote:

> [...]
    > beton da radę wyschnąć. da rad i to za bardzo - ja bym się matrwił czy
    > pozbawiony odpowiedniej ilości wody beton da radę dostatecznie związać.
    > Przecież te 28 dni to jest 14 dni na mokro, z ewentualnym polewaniem
    > żeby dobrze związał i kolejne 14 na schnięcie. Jak się komuś spieszy -
    > niech zastosuje beton szybki (przyspieszacze do cementu, gotowe cementy
    > szybkie, jak kogoś tać na takie fanaberie to z cementu Sorela w dwa dno
    > ma zrobione. A jak chce mieć dobrze zrobione to niech się reżimów
    > technologicznych trzyma a nie rzeźbi w gównie.

    Cement Sorela nie jest odporny na wilgoc. Poza tym powoduje
    przyspieszona korozje elementow metalowych ( chlorki).

    Mozna przyspieszyc wiazanie betonu przyspieszaczem fosforowym.
    Mozna dodac cementu glinowego ( jest dostepny pod nazwa cementu
    ogniotrwalego), do mieszanki betonowej ( np 10-15 - max 30% w stosunku
    do ilosci cementu portlandzkiego. Radze zrobic najpierw probe, jak
    szybko to wiaze - zeby nie zwiazalo w wiadrze !
    Mozna tez przyspieszyc wiazanie betonu przez dzialanie na niego para
    wodna.

    Beton, ktory zakonczyl wczesniej wiazanie - bedzie tez szybciej
    wysychal.

  • 14. Data: 2010-06-05 07:57:57
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 4 Cze, 22:50, Marek <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > wodna.
    >
    > Beton, ktory zakonczyl wczesniej wiazanie - bedzie tez szybciej

    ...mialem na mysli - goraca pare wodna...