  • 11. Data: 2009-09-30 20:19:31
    Temat: Re: szukanie oszczędności: podgrzewanie wody w wannie prądem
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości
    news:ha0amc$7me$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > bojlera 1500-2000 W. Wode w bojlerze nagrzejesz do 70-80 st C - to już
    > prawie wrzątek, więc do kąpieli. mycia itp mieszasz z zimną (normalnie - w
    > baterii) także dysponujesz około 150 litrami ciepłej wody użytkowej o
    > temperaturze 40-50 st C. U mnie w mieszkaniu taki bojler wystarcza
    > swobodnie dla 3 osobowej rodziny, ale nie mamy wanny tylko kabinę
    > przysznicową. wystarczy też dla rodziny 4 osobowej (kiedyś przez jakiś
    > czas mieszkaliśmy z teściami i spokojnie wystarczyło). Ten bojler to umnie
    > jedyne żródło CWU nie mam nocnej taryfy,
    wydaje mi się że w twoim przypadku wskazane

    nie wiem ile czasu musi się grzać...
    woda by się grzała powiedzmy od 3 rano żeby w dzień była ciepła
    potem między 13 a 15 dogrzała, oczywiście mały problem wieczorem
    jednak jeśli o mnie chodzi to z reguły po północy

    >bojler jest włączony całą dobę (tak mi wychodzi najtaniej) na swym własnym
    >termostacie. Za prąd płacę ok 120-150 zł na mies. wg wskazań licznika czyli
    >bez żadnych prognoz i ryczałtów co 2 miesiące tylko wg bieżacyhc rozliczeń.

    jakie masz miesięczne zużycie wody?
    ile razy miesięcznie pierzesz i odkurzasz?
    jakich urządzeń elektr. używasz oprócz lodówki, pralki i odkurzacza?
    ile średnio godzin dziennie na komputerze? notebook czy stacjonarny?
    ile średnio godzin dziennie na telewizorze? jaki model?

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

  • 12. Data: 2009-09-30 20:53:41
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > jakie masz miesięczne zużycie wody?
    7-10 m. szesc
    > ile razy miesięcznie pierzesz i odkurzasz?
    mnóstwo pranie czasem raz na dwa dni, czasem dwa razy dziennie (małe
    dziecko), odkurzanie praktycznie codziennie po ok 10-15 minut, czasem co
    drugi dzień
    > jakich urządzeń elektr. używasz oprócz lodówki, pralki i odkurzacza? Piszę
    > że np bojlera włączonego całą dobę, żelazka, dość rzadko - powiedzmy
    > średnio 2 minuty dziennie mikrofalówkę, oświetlenie w kluczowych
    > miejscach za pomocą świetlówek energooszczędnych

    > ile średnio godzin dziennie na komputerze? notebook czy stacjonarny?
    > Notebook, róznie bywa, nieregularnie, powiedzmy średnio 45 minut dziennie

    > ile średnio godzin dziennie na telewizorze? jaki model?
    Niewiele bo nie ma na co patrzeć i życia szkoda, powiedzmu że 20 minut bajek
    dla dziecka. Telewizor kineskopowy.

    Jackare

  • 13. Data: 2009-10-02 08:43:05
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    jeżeli jest ktoś zainteresowany tematem
    na pl.misc.elektronika była znacznie szersza dyskusja

  • 14. Data: 2009-10-08 09:12:06
    Od: "Iza" <i...@g...com>

    > Kiedyś ktoś przeliczył, że taniej wychodzi grzać wodę prądem w II taryfie
    > niż kupować ciepłą.

    Tyle, że kiedyś różnica w cenie pomiędzy I a II taryfą była sporo większa.
    Teraz:
    I - 0,2587 zł
    II - 0,2378 zł

    Trzebaby było przeliczyć to jeszcze raz ale ja osobiście uważam że nie ma
    szans.
    (Mam obie taryfy, brak co i cw - człowiek ma ochotę się powiesić jak
    przychodzą rachunki za prąd)

    Pozdrawiam.
    Iza

  • 15. Data: 2009-10-08 11:55:57
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Iza" <i...@g...com> napisał w wiadomości

    > Tyle, że kiedyś różnica w cenie pomiędzy I a II taryfą była sporo większa.
    > Teraz:
    > I - 0,2587 zł
    > II - 0,2378 zł

    jaką masz taryfę i u kogo,
    twoja faktycznie jest beznadziejna

    enea wałcz:
    nocna (g12): 1 taryfa: 0.5612zł, 2 taryfa: 0.2378zł
    całodobowa (g11): 0.4725zł

  • 16. Data: 2009-10-08 16:34:33
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Iza" <i...@g...com> napisał w wiadomości

    > Tyle, że kiedyś różnica w cenie pomiędzy I a II taryfą była sporo większa.
> [...]

    napewno potrafisz obliczyć właściwą cenę kwh?
    nie znam składników dodatkowych u ciebie
    ale biorąc pod uwagę takie jak ja mam
    to naprawdę płacisz więcej:
    I - 0,4219=0,2587+0,1534+0,0098
    II - 0,4010=0,2378+0,1534+0,0098

    enea wałcz (używam nocnej)

  • 17. Data: 2009-12-05 17:47:47
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Iza" <i...@g...com> napisał w wiadomości
    > Tyle, że kiedyś różnica w cenie pomiędzy I a II taryfą była sporo większa.
> [...]

    U mnie
    I 0,60
    II 0,25

    Prywatna http://www.janwer.com/