  • 1. Data: 2009-09-28 20:33:21
    Temat: szukanie oszczędności: podgrzewanie wody w wannie prądem
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    zastanawiałem się czy opłaca się podgrzewać wodę w wannie prądem (mam tańszą
    taryfę)?

    dane:
    prąd: 0,2378zł/1KWh (taryfa nocna)
    zimna woda: 6,35zł/m3
    ciepła woda: 37,10zł/m3
    przestrzeń zapełniana wodą: 105cm x 57cm x 32cm

    podgrzewacze:
    13,49zł 1KW http://allegro.pl/item755103070.html
    49zł 1,5KW http://allegro.pl/item744448736.html

    ciepła woda nie zawsze jest tak samo nagrzana

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

  • 2. Data: 2009-09-28 20:45:02
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 13,49zł 1KW http://allegro.pl/item755103070.html
    > 49zł 1,5KW http://allegro.pl/item744448736.html
    >

    > ciepła woda nie zawsze jest tak samo nagrzana

    Każdy podgrzewacz pojenościowy ma efektywność bliską 100%. CZyli 100%
    energii idzie w grzanie wody.
    Lepsze mają lepszą izolację, przez co mniej ciepła ucieka w powietrze i
    mniej prądu zużywa na podtrzymanie wcześniej ogrzanej wody.

    Kiedyś ktoś przeliczył, że taniej wychodzi grzać wodę prądem w II taryfie
    niż kupować ciepłą.

    Stosowanie grzałek w łazience, to igranie z Darwinem.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2009-09-29 06:25:40
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > zastanawiałem się czy opłaca się podgrzewać wodę

    Odpowiadam: nie opłaca się. Najtaniej wychodzi kąpiel w zimnej.
    A na poważnie, to należałoby podać przynajmniej z czym to porównać (jak jest
    grzana obecnie woda). Do tego uwzględnij naturalne chłodzenie wody w wannie,
    które może być szybsze, niż grzanie taką 1 kW grzałką.
    Jak masz za zimną wodę to zagrzej sobie wiadro (albo pół) wrzątku, potem
    nalej do wanny wodę i dolej gorącej z wiadra.
    Jacek

  • 4. Data: 2009-09-29 06:48:09
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
> [...]

    Najtaniej wyjdzie bojler gazowy, ma wadę - rozmiary, następnie
    przepływowy gazowy, później elektryczne. Gdy jest instalacja ciepłej wody z
    wymiennika ciepła (bloki), a woda jest za zimna warto zainstalować
    przepływowy elektryczny podgrzewacz. Ze względu na to, że byłoby to
    dogrzewanie wody ciepłej zużycie energii nie powinno być zbyt duże. Ostatnie
    rozwiązanie ma zalety - ogrzeje wodę także w przypadku braku ciepłej wody
    oraz małe rozmiary. Przy odpowiednim podłączeniu może grzać wodę zimną -
    można to osiągnąć stosując zawory kulowe lub / i zawory zwrotne na dopływie
    do grzejnika. Jeżeli będzie to grzejnik rura - rura, a nie rura - wylewka
    może zasilać także kuchnię.

  • 5. Data: 2009-09-29 07:00:46
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Prawusek" <p...@i...pl> wrote in message
> [...]
    dopływie
    > do grzejnika. Jeżeli będzie to grzejnik rura - rura, a nie rura - wylewka

    Ciekawe urządzenia produkuje firma Tomiboks z Wałbrzycha - może wykonać
    indywidualne zamówienie.

  • 6. Data: 2009-09-30 15:14:50
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    W tzw. bloku zapomnij o doprowadzeniu co najmniej 20 Amper prądu (a raczej o
    przekrojach przewodów).
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-09-30 16:37:08
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> wrote in message news:h9vsk4$ab0$1@news.wp.pl...
    > W tzw. bloku zapomnij o doprowadzeniu co najmniej 20 Amper prądu (a raczej
    o przekrojach przewodów).
    > JaC

    A niby dlaczego? Liczniki są na 25A. Co za problem wymienić pion?

  • 8. Data: 2009-09-30 18:12:12
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> wrote in message
    > o przekrojach przewodów).
    >
    > A niby dlaczego? Liczniki są na 25A. Co za problem wymienić pion?

    Co za problem postawić elektrownię obok?

  • 9. Data: 2009-09-30 19:03:56
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > 13,49zł 1KW http://allegro.pl/item755103070.html
    > 49zł 1,5KW http://allegro.pl/item744448736.html
    >

    > ciepła woda nie zawsze jest tak samo nagrzana

    Kup sobie bojler elektryczny. Cena bojlera 80 litrowego to 350-400 zł. Moc
    bojlera 1500-2000 W. Wode w bojlerze nagrzejesz do 70-80 st C - to już
    prawie wrzątek, więc do kąpieli. mycia itp mieszasz z zimną (normalnie - w
    baterii) także dysponujesz około 150 litrami ciepłej wody użytkowej o
    temperaturze 40-50 st C. U mnie w mieszkaniu taki bojler wystarcza swobodnie
    dla 3 osobowej rodziny, ale nie mamy wanny tylko kabinę przysznicową.
    wystarczy też dla rodziny 4 osobowej (kiedyś przez jakiś czas mieszkaliśmy z
    teściami i spokojnie wystarczyło). Ten bojler to umnie jedyne żródło CWU nie
    mam nocnej taryfy, bojler jest włączony całą dobę (tak mi wychodzi
    najtaniej) na swym własnym termostacie. Za prąd płacę ok 120-150 zł na mies.
    wg wskazań licznika czyli bez żadnych prognoz i ryczałtów co 2 miesiące
    tylko wg bieżacyhc rozliczeń.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2009-09-30 19:28:01
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> wrote in message
    > o przekrojach przewodów).
    >
    > A niby dlaczego? Liczniki są na 25A. Co za problem wymienić pion?

    liczniki domowe mamy:
    1 fazowe analogowe: 40A
    1 fazowe elektroniki: 60A
    3 fazowe analogowe: 40A lub 60A