  • 31. Data: 2015-10-24 22:49:53
    Temat: Re: taras dachem
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...

    Ghost pisze:

> [...]
    >>> 2. "zgodność, wzajemne dopełnianie się lub właściwe proporcje"
    >>> 3. "zgoda"
    >>> 4. "sposób łączenia i budowy akordów w utworze muzycznym"

    Dwójka twoim przewodnikiem.

  • 32. Data: 2015-10-24 22:52:24
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    W dniu 2015-10-24 o 18:02, Borys Pogoreło pisze:

    >Nie! Cały czas pokutuje przekonanie, że urzędnik to jest pan i władca, a
    >petent jest po to żeby go jebać i gnoić.
    >Co do harmonii to nie masz nawet pojęcia czym ona jest, bo nie tworzy jej
    >stu śpiewaków śpiewających ten sam dźwięk,

    Podasz gminę w której dopuszczane są wyłącznie domy wg jednego i tego samego
    projektu?

    >lecz chór śpiewaków, śpiewających różne dźwięki, pozostające z sobą w
    >specyficznej korelacji.

    Która to korelacja w twoim świecie polega na tym, że jeden Ave Maria, a
    drugi Majteczki w kropeczki.

  • 33. Data: 2015-10-24 22:52:59
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Urzędnicy zaś potrafią tylko spier....ć.

    Kim jesteś z zawodu?

  • 34. Data: 2015-10-24 22:55:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-10-24 o 22:44, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > jej stu śpiewaków śpiewających ten sam dźwięk, lecz chór śpiewaków,
    > śpiewających różne dźwięki, pozostające z sobą w specyficznej korelacji.

    P.S.
    Przy czym harmonia także podlega ciągłym przemianom.
    Co kiedyś uważano za dysonans często zaczyna być uważany za konsonans.
    Często nawet coś co w jednej kulturze brzmi jak dysonans w innej
    kulturze brzmi jak konsonans.
    Ponadto coś co w jednym stylu muzycznym uważane jest za dysonans w innym
    stylu jest konsonansem.

  • 35. Data: 2015-10-24 23:02:14
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-24 o 08:54, Bolko pisze:

    > Rozumiem moja działka mój zamek i mogę robić co na niej chce.
    > A ty spie@(*&aj sąsiedzie.
    > Nie ważne czy chce wybudować dom, supermarket, fabrykę czy wysypisko śmieci.

    Przeczytalem caly wywod a na koncu taki bzdet. Cza bylo na poczatku to
    nie tracilbym czasu. Z budowy domu podobno mozna zrobic wysypisko
    smieci. A emeryci na to: YYYYYyyyyy!!!!????

    TK

  • 36. Data: 2015-10-24 23:03:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 24 października 2015 21:05:46 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:

    > Ale jaka tragedia, puste pola, ładne widoki niezaśmiecone chałupami i
    > reklamami to dla ciebie tragedia? przytulne miasteczka z klimatem?
    > Pooglądaj np DOMO tam jest ucieczka na wieś, zobacz jak wygląda wieś
    > w Anglii a w Polsce. U nas dopiero w Bieszczadach są w miarę ładne
    > widoki, a poza nimi to bałagan, i na dodatek te wsie ciągnące się
    > kilometrami.

    Dawaj konkret z tych Bieszczad- znaczy miejscowość np- zobaczymy co tam urzędasy w
    MPZP wpisały?
    Bo na mojego czuja w tych najpiękniejszych rejonach urzędasy niewiele regulowały

  • 37. Data: 2015-10-24 23:25:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 24 października 2015 23:03:54 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Dawaj konkret z tych Bieszczad- znaczy miejscowość np- zobaczymy co tam urzędasy w
    MPZP wpisały?
    > Bo na mojego czuja w tych najpiękniejszych rejonach urzędasy niewiele regulowały

    A moim zdaniem to taki mamy krajobraz jaki gust maja ludzie. Czyli jeden wielki
    kicz, bo spoleczenstwo niestety jest kiczowate. Nawet przy dosc rygorystycznym
    MPZT dwa z pozoru identyczne domy (bryla, kat dachu etc) moga wygladac
    zupelnie roznie. Zreszta nie tylko o sama elewacje chodzi ale o to co jest
    dookola, o ogrodzenie, kostke, mala architekture etc.

    Mam przyklad na moim mini osiedlu - 7 roznych domow, kazdy zupelnie inny ale
    szesc z nich mniej wiecej w podobnym stylu, kolorystyce - ladnie to wyglada,
    tylko jeden (wklejalem go tu zreszta kiedys) sie "wylamal" bo "stylizowali"
    go dziadki po 70-tce. Totalny kicz i zenua - potworek, a nie dom. I tak
    dobrze ze taka proporcja wyszla :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2015-10-24 23:31:42
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 24 Oct 2015 22:55:13 +0200, Uzytkownik napisał(a):

> [...]

    Nie wiem jaki to ma związek, ale potrafię docenić rolę jaką pełnią PZP w
    kształtowaniu przestrzeni. Nie znaczy to, że akceptuję pewne ograniczenia,
    ale w pełni je toleruję, bo pozwalają choć trochę zapanować nad tym chaosem
    jaki sobie zgotowaliśmy przez lata zaniedbań. I tu mam na myśli wyłącznie
    kwestie estetyczne, bo planowanie przestrzenne to zupełnie odrębny temat.

    O to to. I wcale nie musi być unisono, by było harmonijnie. Ale jeśli
    muzyków puścisz samopas bez nut, to wyjdzie odpowiednik polskiej estetyki.

> [...]
    > Co kiedyś uważano za dysonans często zaczyna być uważany za konsonans.
    > Często nawet coś co w jednej kulturze brzmi jak dysonans w innej

    Z pewnością znajdziesz gdzieś kulturę, gdzie losowe bicie w bębny będzie
    uznawane za muzykę, ale z harmonią to nie ma zbyt wiele wspólnego. Jeśli
    chcesz porównywać zabudowe do muzyki, to wiele polskich "twórczości"
    architektonicznych można porównać jedynie do zgrzytu nożem po szkle.
    Statystycznie zawsze znajdzie się grupka miłośników skrajnego kiczu, lecz
    niestety bez odgórnych ograniczeń zdominują oni otoczenie lub melodię.

    (teraz czekam tylko aż ktoś wyskoczy z "argumentem" "a źle ubranych chcesz
    zamykać do więzień?")

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 39. Data: 2015-10-24 23:34:26
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-24 o 23:25, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > go dziadki po 70-tce. Totalny kicz i zenua - potworek, a nie dom. I tak

    Znaczy sugerujesz, ze to nasza narodowa przypadlosc?
    Paczaj a sa kraje, gdzie sie tym w ogole nie przejmuja i maja gosci z
    calego swiata:

    http://www.tapeciarnia.pl/edycja,199663

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2015-10-24 23:36:36
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 24 Oct 2015 22:45:16 +0200, Uzytkownik napisał(a):

    > A wiesz dlaczego w Bieszczadach?
    > Bo tam ludzie budowali jak chcieli, co chcieli i gdzie chcieli.
    > Urzędnicy zaś potrafią tylko spier....ć.

    A co wyście się tak czepili tych urzędników? Ja podejrzewam, że tam po
    prostu jeszcze uchowało się wystarczająco dużo osób żyjących we wspólnocie,
    które rozumieją, skąd się bierze klimat ich otoczenia. I potrafią o to
    zadbać wspólnie, a nie każdy robi co mu się żywnie podoba.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl