    From: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: taras dachem
    Date: Sat, 24 Oct 2015 23:31:42 +0200

    Dnia Sat, 24 Oct 2015 22:55:13 +0200, Uzytkownik napisał(a):

> [...]

    Nie wiem jaki to ma związek, ale potrafię docenić rolę jaką pełnią PZP w
    kształtowaniu przestrzeni. Nie znaczy to, że akceptuję pewne ograniczenia,
    ale w pełni je toleruję, bo pozwalają choć trochę zapanować nad tym chaosem
    jaki sobie zgotowaliśmy przez lata zaniedbań. I tu mam na myśli wyłącznie
    kwestie estetyczne, bo planowanie przestrzenne to zupełnie odrębny temat.

    O to to. I wcale nie musi być unisono, by było harmonijnie. Ale jeśli
    muzyków puścisz samopas bez nut, to wyjdzie odpowiednik polskiej estetyki.

    > Przy czym harmonia także podlega ciągłym przemianom.
    > Co kiedyś uważano za dysonans często zaczyna być uważany za konsonans.
    > Często nawet coś co w jednej kulturze brzmi jak dysonans w innej
    > kulturze brzmi jak konsonans.

    Z pewnością znajdziesz gdzieś kulturę, gdzie losowe bicie w bębny będzie
    uznawane za muzykę, ale z harmonią to nie ma zbyt wiele wspólnego. Jeśli
    chcesz porównywać zabudowe do muzyki, to wiele polskich "twórczości"
    architektonicznych można porównać jedynie do zgrzytu nożem po szkle.
    Statystycznie zawsze znajdzie się grupka miłośników skrajnego kiczu, lecz
    niestety bez odgórnych ograniczeń zdominują oni otoczenie lub melodię.

    (teraz czekam tylko aż ktoś wyskoczy z "argumentem" "a źle ubranych chcesz
    zamykać do więzień?")

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl