  • 51. Data: 2015-10-26 00:32:58
    Temat: Re: taras dachem
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 23:58:34 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Swietny przyklad czegos co okresla sie mianem "kazdy ch..j na swoj
    > stroj. A kolor fasady to nic... Tego niby nie reguluja PZP. Ja tam widze
    > rozne Balkony,

    Dwa konsekwentne wzory, pominąwszy tą paskudną zabudowę na balkonie
    czwartego po prawej.

    > ksztalty okien,

    Konsekwentne, zapewne też zgodne z lokalnym zwyczajem.

    > wiezyczke na dachu. Nie no w sumie sa takie same.

    Są proporcjonalne, w większości podobnej szerokości, mają zachowaną
    symetrię elementów na elewacji. Ktoś nad tym pomyślał, a inwestor nie był
    później mądrzejszy od architekta.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 52. Data: 2015-10-26 10:30:18
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-26 o 00:32, Borys Pogoreło pisze:

    > Dwa konsekwentne wzory, pominąwszy tą paskudną zabudowę na balkonie
    > czwartego po prawej.

    > Konsekwentne, zapewne też zgodne z lokalnym zwyczajem.

    > Są proporcjonalne, w większości podobnej szerokości,

    I to jest argument na wiezyczke. U nas w PZP okreslaja kolor dachu,
    elewacji i kostki przed domem.

    > mają zachowaną
    > symetrię elementów na elewacji.

    jak luki nad oknami i prostokaty, oraz balustrady?

    > Ktoś nad tym pomyślał, a inwestor nie był
    > później mądrzejszy od architekta.

    Masz na mysli kolor zapewne?

    Jak juz pisalem tylko sie cieszyc, ze jest szansa na podobne
    interpretacje w naszym pieknym kraju.

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2015-10-26 11:21:23
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 26 Oct 2015 10:30:18 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > I to jest argument na wiezyczke. U nas w PZP okreslaja kolor dachu,
    > elewacji i kostki przed domem.

    Też jestem ciekaw o co chodzi z tą wieżyczką. Aż obejrzałem parę zdjęć
    lotniczych Wenecji i nie ma tam takich ozdób, pominąwszy rzecz jasna
    kościoły. Przydałoby się inne zdjęcie tej okolicy, bo może się okazać, że
    to część innego, zasłoniętego budynku.

    > jak luki nad oknami i prostokaty, oraz balustrady?

    Łuki to tylko ozdoba, za to stosowana konsekwentnie. Nie ma tak, że w
    jednym rzędzie masz okna w różnym stylu. Obejrzyj sobie inne zdjęcia z
    Wenecji, praktycznie wszędzie fasady mają zachowaną symetrię pionową, a
    często też poziomą.

    > Masz na mysli kolor zapewne?

    Nie, całokształt. Kolor to tylko lokalna fascynacja, dodatkowo podkręcona
    przez pseudo-HDR na większości zdjęć-tapet.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 54. Data: 2015-10-26 12:37:03
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-26 o 11:21, Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    >
    > Nie, całokształt. Kolor to tylko lokalna fascynacja, dodatkowo podkręcona
    > przez pseudo-HDR na większości zdjęć-tapet.

    Mniejsza o szczegoly. Chodzi o to, ze u nas lokalnie komus znaczacemu
    upierdaczy sie jakas wizja, podaje za przyklad rozne wioseczki w
    zachodniej czesci europy, uszczegolawia to w zapisach a tym czasem na
    poludniu np. w tysiacletniej republice malo kto sie tym przejmuje.
    Zobacz chocby to:
    http://kochampodroze1.blog.pl/files/2013/09/Plac_św.
    _Marka_Wenecja_Włochy.jpg

    A kolor i HDR? Troche tak, ale jednak...

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2015-10-26 13:18:51
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 26 Oct 2015 12:37:03 +0100, Maniek4 napisał(a):

> [...]
    > http://kochampodroze1.blog.pl/files/2013/09/Plac_św.
    _Marka_Wenecja_Włochy.jpg

    > A kolor i HDR? Troche tak, ale jednak...

    Nie no, nie porównuj historycznego włoskiego budownictwa do tematu naszego
    wątku. Poza tym na południu Europy zawsze było... inaczej ;)

    Za to polska "architektura" sakralna wygląda tak:
    http://photos.wikimapia.org/p/00/02/16/17/29_big.jpg
    (to tzw. "reaktor na Nowodworskiej")

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 56. Data: 2015-10-26 22:22:50
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-26 o 13:18, Borys Pogoreło pisze:

    _Marka_Wenecja_Włochy.jpg

    > Nie no, nie porównuj historycznego włoskiego budownictwa do tematu naszego
    > wątku. Poza tym na południu Europy zawsze było... inaczej ;)

    Gdzies wyzej chlopaki pisza, ze urzednik musi bo inaczej sasiad sie
    udusi. A ta wloska architektura, wlasciwie to nawet nie wloska wcale sie
    tym nie przejmuje i wyglada moim zdaniem calkiem ciekawie. W koncu kto
    jak nie Wlosi ma najwieksze wyczucie estetyki?
    A zobacz zdawac by sie moglo greckie Santorini:

    http://people.virginia.edu/~ag7rq/greece10/Santorini
    /santo_from_ship.JPG

    Na dobra sprawe totalny brak ladu i skladu. Rozne kolory, rozne formy. I
    co z tego? Czy nudne krajobrazy osiedli domkow z zachodu jak od sznurka
    na ktorych wzorowac chca sie nasi urzednicy sa ciekawsze?

    > Za to polska "architektura" sakralna wygląda tak:
    > http://photos.wikimapia.org/p/00/02/16/17/29_big.jpg
    > (to tzw. "reaktor na Nowodworskiej")

    Mi sie nie podoba. Za to ta wenecka wcisnieta miedzy plaskie budowle z
    kolumnami niby bez sensu prezentuje sie wyjatkowo.

    Pozdro.. TK

  • 57. Data: 2015-10-27 18:51:35
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 26 Oct 2015 22:22:50 +0100, Maniek4 napisał(a):

> [...]
    > jak nie Wlosi ma najwieksze wyczucie estetyki?
    > A zobacz zdawac by sie moglo greckie Santorini:

    Jak dla mnie straszny chaos i taki zlepek wszystkiego... Może na żywo i z
    perspektywy człowieka wygląda to lepiej. Ale czy Grecy czymkolwiek się
    przejmują?

    > Na dobra sprawe totalny brak ladu i skladu. Rozne kolory, rozne formy. I
    > co z tego? Czy nudne krajobrazy osiedli domkow z zachodu jak od sznurka
    > na ktorych wzorowac chca sie nasi urzednicy sa ciekawsze?

    Myślisz o skrajnościach, a tu chodzi o eliminację "wrzodów" kompletnie
    oderwanych od otoczenia i zachowanie jakiejś kontroli nad tym otoczeniem.

    > Mi sie nie podoba.

    Bo jest obrzydliwy :)

    > Za to ta wenecka wcisnieta miedzy plaskie budowle z
    > kolumnami niby bez sensu prezentuje sie wyjatkowo.

    Ciekawe jak bardzo się to otoczenie zmieniło od czasów budowy.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 58. Data: 2015-10-27 21:33:02
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    to teraz ja coś wkleje ;-)
    z mojej wiochy... gdzie jest PZP :-)
    http://tinyurl.com/qawvck6
    sąsiadujące działki; stodoła stelażowa, bunkier a obok wilka parterówka i
    dworek:-)

    uciu

  • 59. Data: 2015-10-27 21:37:31
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 27 października 2015 21:33:29 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    > http://tinyurl.com/qawvck6
    > sąsiadujące działki; stodoła stelażowa, bunkier a obok wilka parterówka i

    o to to! kazdy sam w sobie mozna uznac za poprawny - ale razem horror i przed tym
    trzeba sie bronic.

    b.

  • 60. Data: 2015-10-27 22:00:43
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-27 o 21:37, Budyń pisze:

    > o to to! kazdy sam w sobie mozna uznac za poprawny - ale razem horror i przed tym
    trzeba sie bronic.

    A ja ni chuchu nie rozumiem o co chodzi. Jedyne co mi sie nie podoba to
    zielony kolor po lewej. Reszta jak sie powykancza nie bedzie wcale zla.
    Ciekawe jak Budyn zamierzasz z tym walczyc? :-)

    Pozdro.. TK