  • 1. Data: 2011-04-03 20:19:55
    Temat: tłusta ściana
    Od: qufel <d...@g...pl>

    Witam
    Dzieciaki mi niemiłosiernie zatłuściły kawałek ściany, pomalowanej
    emulsją. Czy jest jakiś środek który to wyczyści? A może znacie jakieś
    domowe sposoby? Malowanie na razie nie wchodzi w grę.

  • 2. Data: 2011-04-03 20:26:48
    Temat: Re: tłusta ściana
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    qufel wrote:
> [...]
    > emulsją. Czy jest jakiś środek który to wyczyści? A może znacie jakieś
    > domowe sposoby? Malowanie na razie nie wchodzi w grę.

    płyn do mycia naczyń i gąbka...

    zakładam że to byłą farba zmywalna :)

    mam u siebeio zmywalne i spoko przeciram gąbeczką i sciana czysta.

  • 3. Data: 2011-04-04 06:41:30
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 3 Kwi, 22:26, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > płyn do mycia naczyń i gąbka...

    CIF chyba ciutke lepiej zbiera tluszcz w takich sytuacjach.
    Ale troche sciera wiec bedzie widac inna fakture pod swiatlo po
    wyczyszczeniu.

  • 4. Data: 2011-04-04 08:35:43
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 03.04.2011 22:19, qufel pisze:
> [...]
    > emulsją. Czy jest jakiś środek który to wyczyści? A może znacie jakieś
    > domowe sposoby? Malowanie na razie nie wchodzi w grę.

    ja właśnie jestem po remoncie kuchni zdewastowanej przez dwójkę już
    przedszkolaków.
    Stanęło na drapaniu, gruntowaniu, gipsowaniu, szlifowaniu, gruntowaniu i
    malowaniu farbą odporną na szorowanie. Poprzednia farba nie była odporna
    na mycie czy szorowanie, samo malowanie też nie wystarczyło, bo albo
    przebijały plamy, albo farba odchodziła. Myślę że na kilka lat mam
    spokój, ale znając wyobraźnie dzieciaków mogę się mylić.. Syf w domu po
    takim remoncie masakryczny.
    Z głupiego tekstu: "kupimy puszkę farby i pomalujemy" gdzie koszt miał
    się zamknąć w 50-100zł zrobiło się "a może by tak nowe płytki nad
    blatami?" i budżet ledwo się w 500zł zmieścił..

    Tak więc, jak już poprzednicy odpisali, jak farba odporna na mycie to
    myć. Są dostępne takie "magiczne gąbeczki" coś pomiędzy gąbką a
    pumeksem, lekko namoczyć i ścierać. Jednakże jak farba słaba, to
    pomalować. Odciąć taśmą do prostej linii i pomalować ten fragment na
    jakiś inny kolor. Ostatecznie drapać, gipsować itd. Ale tu trzeba
    ostrożnie decyzje podejmować żeby budżet nie urósł, tak jak u mnie,
    10cio krotnie:)

  • 5. Data: 2011-04-04 09:31:55
    Od: gary <g...@c...pl>

    W dniu 2011-04-03 22:19, qufel pisze:
> [...]
    > emulsją. Czy jest jakiś środek który to wyczyści? A może znacie jakieś
    > domowe sposoby? Malowanie na razie nie wchodzi w grę.

    Cilit Bang
    polecam na zatłuszczone ściany

  • 6. Data: 2011-04-04 14:25:04
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Albercik napisał:
    > Odciąć taśmą do prostej linii i pomalować ten fragment na jakiś inny kolor.

    A może jakieś szykowne grafiti w tym miejscu...? :-)

    pozdr
    Robert G