  • 11. Data: 2009-01-27 16:58:41
    Temat: Re: tulipany
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości
    news:glho2q$iha$1@inews.gazeta.pl...
    (...)

    > Czy wykopujecie hiacynty,bo mam je pierwszy raz
    >
    > Ja swoich nie wykopuję, rosną w zacisznym miejscu.
    > Kępa białych ponad 20 lat.Czasami wykopuję pojedyncze dla zaprzyjaźnionego
    > sępa a czasami wszystkie na chwilę, żeby kompostu podłożyć.
    >
    > Pozdrawiam, Barbara

    Wykopuję cebulki hiacyntów, tak jak cebule tulipanów.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 12. Data: 2009-01-27 20:31:24
    Temat: balkonik
    Od: domatorka <d...@n...onet.pl>

    Witam wszystkich,
    Wydaje mi się, że na tym forum najprędzej znajdę ludzi, którzy mogą mi
    pomóc. Z góry jestem wdzięczna za każdy pomysł. A oto i problem:
    Mieszkam na ostatnim piętrze i jestem posiadaczką niewielkiego
    balkoniku, a na nim paru "skrzynek na kwiaty". Co roku sadzę jednoroczne
    kwiaty, chodziaż o ogrodnictwie mam wiedzę powiedzmy sobie podstawową.
    NIestety co roku też, w okolicy przełomu maja/czerwca wyjeżdzam na 3
    miesiące do rodziny na drugi koniec kraju. Balkon jest nasłoneczniony,
    więc nie trudno odgadnąć co się dzieje z kwiatami. Wracam i serce mi si
    kraje... Niestety nie mogę prosić sąsiada o pomoc, to starszy schorowany
    pan.
    Pomyślałam, że może niekoniecznie muszą to być kwiaty, może są jakieś
    rośliny, które są w stanie poradzić w tym czasie, ale nie są roślinami
    ogrodowym w takim sensie, że nie potrzebują dużo ziemi. Może jakieś
    miniaturowe iglaczki, chociaż slyszałam że wiekszość lubi regularne
    podlewanie, a tego niestety nie mogą dostać :-( A może coś pnącego, choć
    nie za bujnie? A może jakieś kaktusy? Nie śmiejcie się tylko - ja
    naprawdę się na tym nie znam :-D Chociaż mam nadzieję, że na emeryturze
    będę miała czas.
    Czy są jakieś portale internetowe, gdzie można wyszukiwać rośliny po
    podaniu pewnych kryteriów?
    Nie wyobrażam sobie by na balkonie nie bylo zieleni, stąd mój apel -
    pomóżcie mi wybrać rośliny :-)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Ania

  • 13. Data: 2009-01-27 20:49:32
    Temat: Re: balkonik
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 27 Sty, 21:31, domatorka <d...@n...onet.pl> wrote:
> [...]
    > podaniu pewnych kryteriów?
    > Nie wyobrażam sobie by na balkonie nie bylo zieleni, stąd mój apel -

    Można w prosty sposób zrobić nawadnianie automatyczne z zaworem
    elektromagnetycznym ze starej pralki automatycznej i prostą
    elektroniką. I posiać groszek pachnący - piękny zapach w domu, pnie
    się i zasłania, a przy tym niekosztowny. Podobnie fasola ozdobna - tej
    nasiona można jeść po dojrzeniu - wielkości fasoli jasiek - rośnie
    wysoko, więc skrzynki na dole barierki i sznurki do wspinania się...
    Dobra osłona od słońca. Przećwiczone.

  • 14. Data: 2009-01-27 21:14:49
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Jan 2009 12:49:32 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):

    > Można w prosty sposób zrobić nawadnianie automatyczne z zaworem
    > elektromagnetycznym ze starej pralki automatycznej i prostą
    > elektroniką.

    Raczej tego nie zrobi.

    > I posiać groszek pachnący - piękny zapach w domu, pnie
    > się i zasłania, a przy tym niekosztowny. Podobnie fasola ozdobna

    ...wszystko wspólnie i zgodnie posiane u sąsiadki piętro niżej - puszczone
    po sznureczkach wysoko, żeby w ciągu tych trzech miesięcy zdażyło zasłonić
    także balkon wątkodawczyni :-)

    PS. Albo wiciokrzew w donicy - wspólny także na powyższej zasadzie :-)
    Ale to trzebaby mieć miłą sąsiadkę z dołu i samemu być miłym :-)

  • 15. Data: 2009-01-27 21:23:08
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Użytkownik domatorka napisał:

    > Balkon jest nasłoneczniony,
    > więc nie trudno odgadnąć co się dzieje z kwiatami.

    Witaj

    Deszcz czasami podleje ?
    A gdyby tak w wysokiej wąskiej donicy , takiej palmowej, wys. ok. 35cm
    posadzić mikołajka ?
    Tutaj masz podpowiedź
    http://www.muratordom.pl/ogrod-i-otoczenie/byliny_-p
    nacza/rosliny-na-sloneczny-balkon,7264_4749.htm

    O odmianach iglaków nie mam pojęcia .
    Oregano i hyzop w większych doniczkach poradzą sobie i całkiem ładnie
    kwitną.

    Pozdrawiam, Barbara

  • 16. Data: 2009-01-28 23:48:41
    Od: "?" <n...@o...pl>

> [...]
    > kwiaty,

    > chodziaż o ogrodnictwie mam wiedzę powiedzmy sobie podstawową.

    Sztuczne kwiaty, łatwe i odporne na suszę.

  • 17. Data: 2009-01-29 11:24:00
    Od: domatorka <d...@n...onet.pl>

    ? wrote:

    > Sztuczne kwiaty, łatwe i odporne na suszę.

    Jakbym chciala sztuczne to pisalabym na pl.rec.kocham_plastiki :-)

  • 18. Data: 2009-01-29 13:04:47
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gls3k3$rh$1@news.onet.pl domatorka
    <d...@n...onet.pl> napisał(a):

    > Jakbym chciala sztuczne to pisalabym na pl.rec.kocham_plastiki :-)

    Hejka. Natalka hłe, hłe pewnie jest producentem takich ozdóbek z
    plastiku. ;-)
    Pozdrawiam reklamowo Ja...cki
    PS Domatorko nie bierz przykładu z grupowych flejtuchów i tnij posty! :-)

  • 19. Data: 2009-02-19 09:57:00
    Od: "nataliaklepsa11" <n...@w...pl>

    Powo Krystyna;D