  • 1. Data: 2010-07-07 14:53:52
    Temat: ukladanie kabli pod tynkiem - szybkie mocowanie
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    Zrobilem w ceglach/betonie bruzde flexa. Wsadzilem w to przewod podtynkowy,
    a sa miejsca gdzie ida dwa takie przewody.
    No i teraz, zanim zrobie tynkowanie gotowa zaprawa - Jak to szybko i
    skutecznie przytrzymac w wykonanej szczelinie.

    Tam gdzie sie dalo wbilem gwozdziki, ale kazdy wie jak ciezko mocowac cos na
    gwozdzie w betonie zwlaszcza ze docelowo wszytko ma byc przykryte tynkiem

    Czy sa jakies gotowe masy np. w tubie superszybko schnace lub moze cos w
    stylu kleju/zywicy ktora na tyle unieruchomi przewody, ze potem tynkujac nie
    bedzie z tym problemu.

  • 2. Data: 2010-07-07 15:18:06
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "franc" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czy sa jakies gotowe masy np. w tubie superszybko schnace lub moze cos w
    > stylu kleju/zywicy ktora na tyle unieruchomi przewody, ze potem tynkujac
    > nie bedzie z tym problemu.

    Jeśli dno bruzdy jest czyste i niepylące, np odsłonięte są cegły/pustaki
    ceramiczne to najlepszy będzie klej na gorąco z glueguna.Jeśli dno bruzdy
    pyli, to kup plastikowe spinki do przewodów (USMP) i mocuj je tymi spinkami,
    wywiercenie w ścianie dziurki i wbicie takiej spinki chyba trwa szybciej niż
    pierdzielenie się z klejem z tuby i czekaniem, aż zwiąże.
    W ostateczności - sposobem elektryków pierwotnych: placki gipsu.

    J.

  • 3. Data: 2010-07-07 20:27:31
    Od: "wolim" <n...@n...pl>

    do tego służy gips budowlany

  • 4. Data: 2010-07-08 00:33:48
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "wolim" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > do tego służy gips budowlany

    A gdzie tam, jak kabel nie chce "lezec" pod wlasnym ciezarem to o gipsie
    mozna zapomniec.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2010-07-08 05:47:23
    Od: margines <m...@o...eu>

    W dniu 2010-07-07 16:53, franc pisze:
> [...]
    > stylu kleju/zywicy ktora na tyle unieruchomi przewody, ze potem tynkujac nie

    Są takie specjalne plastikowe zaczepy. Na jeden lub dwa przewody. Nie
    pamiętam dokładnej nazwy ale dostępne prawdopodobnie w każdym
    elektrycznym bądź w jakiejś castoramie. Wystarczy wywiercić dziurę i
    wbić zaczep młotkiem.
    Coś jak to:
    http://www.el-dar.com.pl/_var/gfx/cfa65c89443cc670bf
    64812954fab4a9.jpg
    Są też wersje do kabla płaskiego.

    Pozdrawiam
    margines

  • 6. Data: 2010-07-08 08:08:56
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    On 7 Lip, 16:53, "franc" <k...@i...pl> wrote:
> [...]
    > stylu kleju/zywicy ktora na tyle unieruchomi przewody, ze potem tynkujac nie

    Kołeczki drewniane, fi 6-7mm do kupienia w jakimś sklepie meblowym,
    drut miedziany, otwory w ścianie( pod warunkiem, że wiercenie bez
    problemu), pod kołek drut i wbijamy w otwór, wystają dwa kawałki
    drutu, którym związujemy kabel.

  • 7. Data: 2010-07-08 09:11:07
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 08.07.2010 10:08, lopi1 wrote:
> [...]
    > drut miedziany, otwory w ścianie( pod warunkiem, że wiercenie bez
    > problemu), pod kołek drut i wbijamy w otwór, wystają dwa kawałki

    A potem o 13 idziemy do sklepu po piwo, bo o 13 zaczynali sprzedawac
    alkochol w PRL ;)

    Kolki fi 6mm kupowane luzem bez srubek, idealnie wchodza w nie papiaki,
    do tego tasma aluminiowa do mocowania przewodow. tasma bywa w zwojach
    lub od razu pocieta na paski z dziurka. Nie ma roznicy, bo papiak ladnie
    przebija sie przez aluminiowy pasek.
    Przybija sie pasek aluminium i zagina na przewodzie. Trzyma
    rewelacyjnie, nic nie odpada, przewod sie nie kaleczy, mozna tak mocowac
    nawet po 5 przewodow obok siebie.

    Mocowanie na klej na goraco jest dobre do malych przewodow, np
    alarmowych. Przy ydyp potrafi po kilku dniach odpasc od sciany.
    S.

  • 8. Data: 2010-07-08 11:02:48
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "franc" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli dno bruzdy jest czyste i niepylące, np odsłonięte są cegły/pustaki
    > ceramiczne to najlepszy będzie klej na gorąco z glueguna.

    Ja tak robilem - ale uwaga klej klejowi nie rowny!
    Mi sprawdzil sie jakis Topex z czerwonym wesolkiem na pudelku, inne nawet
    kilkakrotnie drozsze nie chcialy dostatecznie trzymac. Kleiłem do betonu
    pzdr qaz

  • 9. Data: 2010-07-08 20:13:24
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "qaz" <q...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja tak robilem - ale uwaga klej klejowi nie rowny!

    Oj, to prawda. Mi kleić kleiły wszystkie, których używałem, ale ostatni
    zapas, który zrobiłem, a jak na złość, pudełko 100szt. ma ten feler, że nie
    współpracuje dobrze z popychaczem mojego pistoletu, popychacz ślizga sie po
    kleju, zamiast go pchać.

    J.

  • 10. Data: 2010-07-08 21:58:37
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]

    > Czy sa jakies gotowe masy np. w tubie superszybko schnace lub moze cos w
    > stylu kleju/zywicy ktora na tyle unieruchomi przewody, ze potem tynkujac

    Podtykowo najlepiej za pomocą TUD'ów TUHów i TUWów. Przykłady masz pod
    poniższym linkiem.
    http://www.technox.pl/cms/files/TUH%20TUW.pdf
    I moim zdaniem nie ma obecnie niczego lepszego do mocowania kabli do murów.
    Wygląda dobrze trzyma bardzo pewnie robi się szybko. Podstawa w betonie to
    mieć wiertarkę z uderem pneumatycznym, reszta idzie jak ta lala.
    --
    Jackare