  • 1. Data: 2010-07-07 13:19:55
    Temat: ustawienie solarów Watt
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    sprawdzałem to o czym wczesniej pisaliscie i...
    pompa ma 3 biegi na każdym inna wydajność i inna moc
    zauważyłem że przy oddawaniu ciepła nie ma różnicy ( nie widziałem)
    więc zostawiłem na najmniejszym biegu

    ale teraz czy nalezyjakos zmieniac ustawienie pieca gazowego aby nie
    podgrzewał od razu wody w baniaku bo np za godzine solar zamieli :)

  • 2. Data: 2010-07-07 20:13:12
    Temat: Re: ustawienie solarów Watt
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > sprawdzałem to o czym wczesniej pisaliscie i...
    > pompa ma 3 biegi na każdym inna wydajność i inna moc
    > zauważyłem że przy oddawaniu ciepła nie ma różnicy ( nie widziałem)
    > więc zostawiłem na najmniejszym biegu

    Nie ma roznicy co? Temp. kolektora na wszystkich trzech biegach jest taka
    sama?
    Przy rotametrze zapewne masz male pokretlo do regulacji przeplywu. Tego nie
    reguluje wylacznie biegami pompy, poza tym chwile trzeba poczekac na zmiany.
    Jaki to kolektor?

    > ale teraz czy nalezyjakos zmieniac ustawienie pieca gazowego aby nie
    > podgrzewał od razu wody w baniaku bo np za godzine solar zamieli :)

    Kociol powinien sprawdzac temp. po poludniu kiedy woda mogla byc podgrzana
    wczesniej kolektorem, ew. zmniejsz temp. podgrzewania wody w kotle do temp.
    utrzymywanej przez kolektor na akceptowalnym poziomie.

    Pozdro.. TK