  • 1. Data: 2014-04-28 13:41:51
    Temat: ukorzenianie jalowca pospolitego
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    Witam,
    Ma ktos moze doswiadczenie w ukorzenianiu jalowca pospolitego? Chodzi mi
    nasz krajowy jalowec dostepny w lesie.Bede potrzebowal wiekszej ilosci a
    jakos w internecie nie widac ofert sprzedazy. Sa tylko jakies jalowce
    ozdobne w cenach zaporowych. Jak sie zabrac do ukorzeniania? W jakim
    terminie? Z pietka czy bez? Zdrewniale czy zielone?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-04-28 21:02:30
    Temat: Re: ukorzenianie jalowca pospolitego
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Apr 2014 13:41:51 +0200, tomekp napisał(a):

> [...]
    > ozdobne w cenach zaporowych. Jak sie zabrac do ukorzeniania? W jakim
    > terminie? Z pietka czy bez? Zdrewniale czy zielone?

    PÓŁzdrewniałe - czyli ukorzeniacz AB. Piętka - obciąć języczek, lekko
    podrapać skórkę. Włżyć w piasek gruboziarnisty lub perlit. Ciepło. Przykryć
    folią lekko podziurkowaną. Do końca kwietnia, więc jeszcze możesz :-)

  • 3. Data: 2014-04-28 21:11:55
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    http://www.drzewa.com.pl/pl/51-jalowiec-pospolity

    Ania

  • 4. Data: 2014-04-28 23:29:59
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Apr 2014 12:11:55 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

    > http://www.drzewa.com.pl/pl/51-jalowiec-pospolity

    Po dwie i pół dyszki za sadzonkę??? Przesada, Aniu. No no, ale mam majątek
    w moim lesie - siewek różnego kalibru pełno, jak i w całej okolicy :-)))

  • 5. Data: 2014-04-28 23:33:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

> [...]

    > ozdobne w cenach zaporowych. Jak sie zabrac do ukorzeniania? W jakim
    > terminie? Z pietka czy bez? Zdrewniale czy zielone?

    Nie masz rodziny/znajomych z leśnymi działkami? - siewki jałowca
    pospolitego są bardzo liczne wszędobylskie (widzę to u mnie i w całym
    rejonie), można wykopać i posadzić, ale jest jedna zasada: aby się
    przyjęły, trzeba zachować ich położenie względem stron świata, czyli
    najlepiej oznaczyć na krzaczku np kierunek Pn - prysnąć farbą lub wapnem,
    przewiązać tasiemką, taśmą... i tym oznaczeniem skierować na północ przy
    sadzeniu.

  • 6. Data: 2014-04-29 06:09:10
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2014-04-28 23:33, Ikselka pisze:
> [...]
    > przewiązać tasiemką, taśmą... i tym oznaczeniem skierować na północ przy

    Mysle niestety, ze to religia. Kiedys przestrzegalem, teraz nie
    i róznic nie widac.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 7. Data: 2014-04-29 09:25:09
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    Dzieki za odpowiedzi, sprobuje sie pobawic w ukorzenianie. Szukac
    sadzonek po lesie nie bede bo to chyba nawet niedozwolone

    Pozdrawiamn

  • 8. Data: 2014-04-29 10:54:06
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 Apr 2014 09:25:09 +0200, tomekp napisał(a):

    > Dzieki za odpowiedzi, sprobuje sie pobawic w ukorzenianie. Szukac
    > sadzonek po lesie nie bede bo to chyba nawet niedozwolone

    Gdzie mówiłam o "lesie"? - mówiłam o leśnych działkach PRYWATNYCH. Tam jest
    dozwolone.

  • 9. Data: 2014-04-29 20:10:34
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Uzytkownik "tomekp" <t...@a...ma.kota.pl> napisal w wiadomosci

    > Dzieki za odpowiedzi, sprobuje sie pobawic w ukorzenianie. Szukac sadzonek
    > po lesie nie bede bo to chyba nawet niedozwolone

    Hejka. Wedlug Terpinskiego sadzonki jalowca pospolitego robione sa od
    jesieni, przez zime az do rozpoczecia wegetacji.
    Pozdrawiam podrecznikowo Ja...cki

  • 10. Data: 2014-04-29 21:03:50
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    > Hejka. Wedlug Terpinskiego sadzonki jalowca pospolitego robione sa
    > od jesieni, przez zime az do rozpoczecia wegetacji.
    > Pozdrawiam podrecznikowo Ja...cki

    Znaczy sie trzeba poczekac do jesieni... Ale i tak sprobuje parenascie
    kikutow wsadzic w piach. Moze ktoras z sadzonek nie czytala tego
    podrecznika ...