  • 31. Data: 2011-07-21 11:18:14
    Temat: Re: uszkodzenie przewodu w bębnie
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Adam L." <n...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:j08p9q$i1f$1@news.onet.pl...

    > Zrób podobie. Rozwiń przewód na ziemi i podłącz do gniazdka. Jeśli na
    > końcu
    > jest faza, obróć wtyczkę (lub spróbuj w innym gniazdku).
    > Włącz funkcję wykrywania i idź wdłuż przewod trzymając czujnik w tej samej
    > odległości. Miejsce gdzie sygnał będzie zanikał jest podejrzane.

    ale w przeważającej liczbie przypadków zarówno fazer jaki probierz
    (neonówka) będzie wskazywał fazę na obydwu żyłach a nawet zwykłej żarówki
    przez tak uszkodzony przedłużacz zaświecić się ne da. Ot co.

  • 32. Data: 2011-07-21 20:59:08
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    Jackare <1...@1...tralala.com> napisał(a):

> [...]
    > (neonówka) będzie wskazywał fazę na obydwu żyłach a nawet zwykłej żarówki
    > przez tak uszkodzony przedłużacz zaświecić się ne da. Ot co.

    Dokładnie tyle ten Fazer zdolny. Co do Rady Adama ; tak uczyniłem juz
    pare dni temu . Rozwiszony luzem przewód podłączany KOLEJNO trzema przewodami
    DO ZASILANIA traktowalem Czujnikiem w poz.Detection(wykrywa fazę jesli
    płynie prąd) i N I C !! Badanie żarowka wykazało jednoznacznie, że dwie z
    trzech !! żył (3x 1,5mm2 OW )nie przewodzą pradu.Natomiast nastepuje
    indukcja, która ogłupia Fazera. Dzisiaj w dużej hurtowni elektrycznej
    panowie spróbowali sie też zmierzyc z tym przewodem. Patrzę a oni trzymaja w
    rekach ...Fazery . Wołam ; Panowie -co jest!? a elektrycy sprawdzają. Pomny
    własnych niepowodzeń kiepsko to oceniłem. Okazało się , że taki sam przewód
    OW 3x1,5mm2 jest "z metra" w cenie 3,10pln/mb , więc postanowilem zakończyć
    ten nierówny bój z fizyką, elektryką i wszelką metafizyką... Kupilem 40mb za
    jedyne piękne 124PLN ( może sie komuś cena przydać) i postanowilem to uczcić
    (...) Dziekuję Wszystkim za niezłomne rady, próby racjonalne - tym razem
    żywioł wygrał z rozumem(moim) Zdrowie Waszmościo~M