  • 71. Data: 2015-01-14 13:02:49
    Temat: Re: węgiel stanieje.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:m95jon$bgj$...@n...news.atman.pl...

    > Można jeszcze prościej: każdy Polak, nawet najmniejszy, wydał na to
    > z własnej kieszeni 4474 złote. Czteroosobowa rodzina 18 tysięcy złotych.
    > Jak w tym kawale o budowie mostu, tylko w druga stronę: już wiecie,
    > gdzie jest ten wasz używany samochód, którego nie macie... :-)

    Ale ja się z tym pogodziłem że płacę podatki więc już o tych 18 tysiącach
    zapomniałem :-) żałuję tylko że zamiast na coś pożytecznego zostały wydane
    na darmozjadów.

    > Z tego że prąd byłby tańszy i niezależności energetycznej wynika wprost
    > że gaz i ropa też byłyby tańsze bo moglibyśmy ostrzej negocjować ich ceny.
    > Niższy koszt energii elektryczne to też większa konkurencyjność
    > gospodarki i tak dalej.

    > Naiwność, nic nie będzie tańsze. Doleją więcej akcyzy. Obecnie
    > benzyna też kosztuje 2,5 zł/litr. :-)

    Po co? Skoro nie będzie górników z ich przywilejami i dopłatami do
    wcześniejszych emerytur, nie będzie kosztów zakupu pozwoleń na emisję CO2
    (albo będzie można część sprzedać) nie będzie kosztów ochrony środowiska i
    koszty ochrony zdrowia też spadną. To w budżecie zacznie się szybko
    przelewać :-)

    > Ale przez 25 lat naszej wolności tylko dwóch ludzi: Buzek i Balcerowicz
    > mieli jaja by cokolwiek z tymi terrorystami w czarnych mundurach zrobić.

    > Protestuje ich 38 tysięcy. W 38-milionowym kraju. To jest
    > dokładnie jeden promil. A jak cudownie ogon macha psem...

    Bo niestety _zawsze_ znajdzie się ktoś (dawniej Miller, obecnie Kaczyński)
    kto będzie bronił darmozjadów by na tym upiec swoją polityczną pieczeń.
    A ciemny lud to kupi: skoro Miller/Kaczyński broni górników to znaczy że
    maja rację a rząd jest niedobry że chce coś z tym zrobić. Gdyby ci wszyscy
    co teraz w internecie płaczą ile to ich kosztuje utrzymywanie górników
    pomyśleli o tym przy urnie wyborczej to problem byłby rozwiązany już dawno.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 72. Data: 2015-01-14 15:04:09
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-01-14 o 10:49, Piotr Wyderski pisze:
    > Nie chodzi o kopalnie, tylko o węgiel, który tam pozostanie
    > i potencjalnie będzie dostępny w zasobach geologicznych kraju.
    > A czy eksploatacja będzie miała formę otwarcia kopalni, zbudowania
    > nowej, czy zrobienia odkrywki na kilometr głębokości, bo technologia
    > nagle pozwoli -- to bez znaczenia
    Tłumaczę łopatologicznie:
    raz rozgrzebanego i porzuconego pokładu nikt już więcej nie ruszy.
    Tam gdzie są dostępne złoża pobudowano kopalnie. Tu masz mapę obszarów
    górniczych:
    http://www.mos.gov.pl/g2/big/2012_12/70b4b078c7be6bc
    a7ee1f38a1d00132a.jpg
    Widzisz gdzieś tam wolne miejsca na nowe kopalnie?
    A co do odkrywki o podanej przez Ciebie głębokości to dowcip roku.
    Jacek

  • 73. Data: 2015-01-14 15:26:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Jacek wrote:

> [...]
    > http://www.mos.gov.pl/g2/big/2012_12/70b4b078c7be6bc
    a7ee1f38a1d00132a.jpg
    > Widzisz gdzieś tam wolne miejsca na nowe kopalnie?

    no zobacz. a jednak znaleźli :)
    <http://www.nowiny.rybnik.pl/artykul,35425,niemcy-bu
    duja-u-nas-kopalnie-chca-zatrudnic-1500-osob.html>

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 74. Data: 2015-01-14 17:07:01
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Ja w podobnej sprawie.
    Niezależnie od klótni o zarobkach i oplacalności zaczyanam podejrzewać,że tu od
    pewnego czasu spory walek się szykuje.
    Do likwidacji idą kopalnie doinwestowane.Pojawiają się chętni:i hindusi,i jakiś
    "nasz",i niemcy..
    Zeby nam po tych kopalniach ino smród nie zostal,jak po stoczniach katar...
    Pozdro dolniak

  • 75. Data: 2015-01-14 17:23:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 stycznia 2015 17:07:03 UTC+1 użytkownik dolniak napisał:

    > Do likwidacji idą kopalnie doinwestowane.Pojawiają się chętni:i hindusi,i jakiś
    "nasz",i niemcy..

    Niemcy to akurat sobie nowa kopalnie beda budowali :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 76. Data: 2015-01-14 17:50:41
    Od: k...@g...com

> [...]
    "nasz",i niemcy..
    > Zeby nam po tych kopalniach ino smród nie zostal,jak po stoczniach katar...

    Pooglądaj telewizję. Wychodzi, tak mówią od czasu do czasu górnicy, że oni nie chcą
    prywatyzacji. Jeden powiedział że sprywatyzują jak zwykle za złotówkę i nowy
    właściciel albo będzie bardzo mało płacił albo za chwilę zamknie kopalnię.

  • 77. Data: 2015-01-14 18:12:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    http://niewygodne.info.pl/artykul5/01993-W-ciagu-10l
    at-kopalnie-zaplacily-71,3-mld-zl-podatkow.htm

  • 78. Data: 2015-01-14 18:17:09
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 14 stycznia 2015 18:12:56 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > http://niewygodne.info.pl/artykul5/01993-W-ciagu-10l
    at-kopalnie-zaplacily-71,3-mld-zl-podatkow.htm

    Gdzieś indziej była informacja że w tym czasie dostały 170 miliardów złotych w formie
    dotacji umorzeń długów itp.

  • 79. Data: 2015-01-14 18:42:06
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-14 o 08:19, Budyń pisze:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > I tu jest problem - cały ten kraj oparty jest na p... układach, węgiel
    > również. Uprawnionym twierdzeniem byłoby powiedziec ze te układy trzeba
    > pogonic.
    > Ale ponieważ na dzis jedyną alternatywą która w programie miała walke z
    > układem jest PIS -
    Ale przestań, pis zamiast rządzić to się żarł z koalicjantami i obrażał
    sąsiadów wkoło.

    to bedziemy tych układów bronić, tylko po to aby sie
    > kaczor do władzy nie dostał.
    > Cos mówiłeś o wdrukowaniu? Potęga mediów...
    Teraz zostaje tylko Korwin.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 80. Data: 2015-01-14 19:37:12
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Teraz zostaje tylko Korwin.

    dokładnie o takiej postawie wyborców marzy układ...

    b.