  • 21. Data: 2014-02-19 15:37:28
    Temat: Re: wycena hydraulika
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:727de9a6-bc66-426b-96c5-1d74d4ecdbbb@go
    oglegroups.com...

> [...]
    > spora kubaturę takie zjawisko nie wystepuje. Póki co większość
    > nowobudowanych domów nie ma went >
    > mech(tak wynika przynajmniej z moich obserwacji) i nikt się nie kisi, nie
    > dusi, nie ma grzyba itp.
    > Takie objawy to wymysł marketingowców promujących went mech. Jeszcze
    > komary, hałas i możliwość wstawienia nieotwieralnych okien w argumentach
    > marketingowców padają;)
    > Dobrze zrobiona went mech oprócz kosztów zakupu, montażu i kosztów
    > eksploatacji wad raczej nie ma ale went grawitacyjna zapewnia również

    Pokaż mi choć jeden (słownie "jeden") dom z tzw. wentylacją grawitacyjną
    gdzie wentylowane są _wszystkie_ pomieszczenia w wystarczającym stopniu
    niezależnie od chwilowego kierunku i prędkości wiatru. Jak kiedyś spotkam
    taki dom to uwierzę że wentylacja grawitacyjna może być _czasem_ dla _kogoś_
    wystarczająco dobra.

    Jak na razie to wszelkie dyskusje przypominają te prowadzone naście lat temu
    na forach motoryzacyjnych: "po co mi klimatyzacja jak mogę otworzyć okno". Z
    tym, że klimatyzacja w samochodzie zwiększa spalanie, a wentylacja
    mechaniczna w domu zmniejsza...

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2014-02-19 15:39:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Nikt nie kwestionuje braku komfortu przy went mech ale przy went graw.
    > braku komfortu również nie zaobserwowano.

    Co to za forma: nie zaobserwowano? Ty nie zaobserwowałeś? Ja jak najbardziej
    zaobserwowałem wielokrotnie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2014-02-19 15:43:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2014 15:37:28 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > taki dom to uwierzę że wentylacja grawitacyjna może być _czasem_ dla _kogoś_
    Widzisz i znów marketingowe hasło co w sumie nie dziwi bo Sam przyznałeś ze
    pracowałeś w tej branży.
    Co znaczy "w wystarczającym stopniu" wg Ciebie?
    Wg mnie jak się dobrze czuję, nie kiszę, nie dusze, nie ma grzyba itp. to jest
    "wystarczający stopień. Takich domów mogę pokazać Tobie co najmniej kilka.

> [...]
    > na forach motoryzacyjnych: "po co mi klimatyzacja jak mogę otworzyć okno". Z
    > tym, że klimatyzacja w samochodzie zwiększa spalanie, a wentylacja
    Trochę z dupy porównanie bo np. jazda samochodem przy otwartym oknie powoduje często
    pewien dyskomfort(hałas, psucie fryzur;), przeciąg itp.

  • 24. Data: 2014-02-19 16:08:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Widzisz i znów marketingowe hasło co w sumie nie dziwi bo Sam przyznałeś
    > ze pracowałeś w tej branży.

    ??? Co w tym marketingowego, że domagam się wentylacji _każdego_
    pomieszczenia? Marketing to straszy grzybem co ja tu wielokrotnie
    prostowałem, ewentualnie zachęca tzw. "darmową klimą" (GWC) co też
    wielokrotnie prostowałem.

    Niczego nigdy nie sprzedawałem, a teraz to już w ogóle nie mam nic (poza
    konsultowaniem projektów i darmową pomocą w przypadku awarii) wspólnego z
    branżą budowlaną. Ale jako częsty gość w wielu domach jestem żywotnie
    zainteresowany tym aby ludzie mieli dobrą wentylację - bez zaduchu z jednej
    strony i bez przeciągów z drugiej. Tak jestem egoistą i chcę odczuwać
    wszędzie taki sam komfort jaki mam w domu ;-)

    > Co znaczy "w wystarczającym stopniu" wg Ciebie?

    To że np. jak otwieram drzwi do garderoby bez okna to nie potrzebuję zatykać
    nosa.
    To że zarówno w zimie jak i w lecie niezależnie od wiatru jedynie w kuchni
    czuć co będzie na obiad.
    To że jak przyjadą goście i potrzeba trochę więcej tlenu nie trzeba od razu
    robić przeciągu.

    > Wg mnie jak się dobrze czuję, nie kiszę, nie dusze, nie ma grzyba itp. to
    > jest "wystarczający stopień. Takich domów mogę pokazać Tobie co najmniej
    > kilka.

    Wiesz, żeby się grzyb pojawił to się trzeba postarać :-) jego brak jeszcze o
    niczym nie świadczy. Co więcej w przypadku wentylacji mechanicznej też może
    się pojawić (i czasem pojawia).

    > Trochę z dupy porównanie bo np. jazda samochodem przy otwartym oknie
    > powoduje często pewien dyskomfort(hałas, psucie fryzur;), przeciąg itp.

    Dokładnie tak samo ja konieczność otwierania okien gdy zjadą się goście,
    albo gdy się gotuje kapustę, albo gdy ktoś zapali fajkę, a akurat wiatr
    wieje nie z tej strony co trzeba.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 25. Data: 2014-02-19 16:24:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2014 16:08:52 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Dokładnie tak samo ja konieczność otwierania okien gdy zjadą się goście,
    Co prawda sporadycznie miewamy imprezy na kilkanaście osób ale i wtedy okien otwierać
    zima nie muszę- i nikt się nie udusił, ze smrodu nie umarł. Latem to i owszem okna
    bywają czasami otwarte ale i imprezy latem to są przeważnie na tarasie.
    > albo gdy się gotuje kapustę,
    To się włącza wyciąg(i nie trzeba bora bora)
    > albo gdy ktoś zapali fajkę, a akurat wiatr wieje nie z tej strony co trzeba.
    Po pierwsze u mnie w domu się nie pali a po drugie nie wiem o co chodzi z tym wiatrem
    bo u mnie w domu nie wieje. Na zewnątrz to i owszem;)

  • 26. Data: 2014-02-19 16:53:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Po pierwsze u mnie w domu się nie pali a po drugie nie wiem o co chodzi z
    > tym wiatrem bo u mnie w domu nie wieje. Na zewnątrz to i owszem;)

    Gdy wieje wiatr to po nawietrznej jest większe ciśnienie niż po
    zawietrznej - stąd w pomieszczeniach po nawietrznej poprawia się wentylacja
    bo nawiewniki wpuszczają więcej powietrza a po zawietrznej pogarsza bo albo
    nawiewniki wpuszczają mniej powietrza albo powietrze zamiast wpadać
    nawiewnikami to nimi wylatuje, a na jego miejsce wlatuje powietrze z innych
    (sąsiednich) pomieszczeń.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 27. Data: 2014-02-19 19:29:01
    Od: w...@g...com

    >...ale przy went graw. braku komfortu również nie zaobserwowano.
    >

    > Ona po prostu nie działa, gdy zamkniesz się nowymi oknami, gdy za oknem
    > jest -10 lub niżej. Wtedy jest wybór: albo rozszczelnić okna i robić
    straszne koszty ogrzewania, albo się kisić.

    Nie to żebym bronił grawitacji (bo mam mechaniczną), ale ten wywód poniżej nie jest
    logiczny :) Po pierwsze to gdy jakielkowiek wentylacji zamkniesz dopływ powietrza(czy
    to mechanicznej czy grawitacyjnej) - ona po prostu nie będzie działać, a po drugie
    mowa jest o komforcie, a ty uargumentowałeś kosztami.

    pzdr
    Bogdan

  • 28. Data: 2014-02-22 14:52:57
    Od: "inteligentny" <...@...pl>

    > Podlogowka dziala i na panelach, sterowniki przy wlaczniku swiatla
    Po co/do czego?

    do sterowania temperatura tego pokoju, nie uzywany np dajemy na 17C a nie
    21...

    Sam kabel miedzy termostatami a rozdzielaczem to smieszny koszt (3x 1mm2
    linka starczy, na 230V).
    Mozesz dac, nie musisz ale instalacje masz.
    No i jak pisalem jednak peszedl od puszki termostatu w dol do podlogi, w
    domu tak nie jest a jak slonce wali na sciane to termostat mysli ze jest w
    pokoji 26C :-)

    Dom bez rekuperacji to glupota, nawet ci zlodzieje dewloperzy powinni to
    montowac, a nie montuja. W starym domu w sypialni masz zaduch, cala noc
    zuzywasz powietrze i sie kisisz. W nowym zaduchu nie zaobserwowano (a raczej
    wyniuchano). Reku rury to ok 5k (chyba z montazem jak znajdziesz taniego),
    rekuperator w Holandii 1500 euro co dla Holendra jest jak nie wiem 1500zl?
    Czyli cena przystepna... u nas juz firma na R zyczy sobie 10 000zl (2x
    tyle).

    Po wykonczneiu domu rur juz nie ulozysz, przez sufity nie bedziesz wiercil
    (przy budowie zostawic rure PCV 200mm czy cos aby w stropie byla fabryczba
    dziura po zalaniu betonem). Komfort bez dyskusji, czy zwraca sie szybko?
    Pewnie nie (kupione od firmy R...). Zbadane ze jak zaciaga z dworu 1C
    powietrze to wydmuchuje juz 18,5C (zaciaga z domu ok 21C). Traci wiec ledwo
    3C ale za to daje nowe, swieze powietrze. Inny motyw ze jak obok znajdzie
    sie ..... ktory pali weglem w swoim smieciuchu to rozowo juz nie bedzie,
    przy zlym wietrze. No a wlasnie 2 domy dalej jeden pan koniecznie nie chce
    miec nic wspolnego z gazpromem... okna w domu njak do kornika, no dom
    budujemy raczej na dlugie lata to warto zainwestowac :/

  • 29. Data: 2014-02-23 17:53:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    inteligentny wrote:
    > Po co/do czego?
    >
    > do sterowania temperatura tego pokoju, nie uzywany np dajemy na 17C a
    > nie 21...

    tylko ze to nie ma wielkiego sensu...

    chyba że ktoś buduje dom z kupa pustych pokoii naczy hotel :)

    > Dom bez rekuperacji to glupota, nawet ci zlodzieje dewloperzy powinni

    przesadzasz...

    naprawdę dom bez reku moze funkcjonować, choć reku jest przydatna.

    tylko że reku wymaga pompowania wciąż pradu w wentylacje oraz zajmuje trochę
    miejsca na kanały wentylacyjne...

  • 30. Data: 2014-02-23 17:55:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "Marcin Ł" napisał w wiadomości grup

    > Bardzo drogo:
    > kocioł 3500
    > zasobnik 1500
    > sterownik 1200 w kotłe za 3500 jest zwyjke sterownik ... wiec ten 1200
    > nie potrzebny
    > komin do 1000
    > grzejniki (porządne) to maks 3 tysiące
    > rozdzielacze i złączki z 1500
    > rura 2,5 za metr. Na piętro pójdzie około 100mb czyli 250 na parter
    > 500-800 czyli maksymalnie 2 tysiące.

    a jak porządna rura to dwa razy więcej...