  • 11. Data: 2014-04-02 21:23:38
    Temat: Re: wycinarka(bruzdownica) do styropianu
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 02.04.2014 20:55, k...@g...com pisze:
> [...]
    ps.com...

    > nie miszcz tylko ktoś kto wie jak to zrobić. To się robi cienkim prostym drutem ,
    od razu wycina się cały kształt według wzornika. Robi się takie coś na typowej
    wycinarce do styropianu składającej się z kawałka płyty dwóch wsporników do których
    zamocowany jest drut ( z jednej strony przy pomocy sprężyny o odpowiedniej sile). A
    jak ktoś chce być taki dobry że chce jakoś po chińsku to wycinać ukształtowanym
    drutem to nie może to być drut tylko taśma z drutu oporowego. Jak znam życie to w
    czterech płytach trzeba wyciąć rowek ale bez doktoratu zrobić się tego nie da. Ja bym
    nie wycinał tylko wychapał płytę żeby pasowała do rury a ubytki uzupełnił pianką.
    Gruby drut nie będzie wcale sztywniejszy po rozgrzaniu niż cienki. Też się wygnie.
    Ciekawe skad pytający weźmie zasilacz co daje 0,5V i kilkanaście albo kilkadziesiąt
    amperów żeby rozgrzać gruby drut. Teoretycznie można z lutownicy transformatorowej,
    ale po kilku minutach pracy z taniej lutownicy dym pójdzie. Dobrze ktoś radził że
    nożyk
    iem wycinać.

    kogutku - muszę wyciąć jakieś kilkadziesiąt (ze 30) metrów rowka na pexa
    16mm, oraz kilkanaście w porywach do 20 metrów rowka pod rurę fi 50mm.
    Całośc do wycięcia w już rozłożonej warstwie styroduru grubości 10cm

    Ale podsunąłeś mi rozwiązanie.. rowek nie musi być wyoblony, może być
    prostokątny .. kawałek deski z której będą wystawały dwa płasowniki, np
    brzeszczoty do piłki do metalu między końcami tych brzeszczotów mój
    cienki drut oporowy, no i prawie równolegle do brzeszczotów w stronę
    deski - odpowiednio wolno prowadzenie drutu powinno wytopić szczelinę
    aby przeszedł brzeszczot.. a może zamiast brzeszczota ostrza od nożyka
    do tapet...
    OK w każdym razie dziękuję Wam - jutro będę kombinował, a jak komuś
    jeszcze coś do głowy przyjdzie to piszcie..

  • 12. Data: 2014-04-02 21:23:42
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 2 kwietnia 2014 21:22:39 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:

    > Ja uzywalem drutu miedzianego 2.5mm z lutownica oporowa. Jak sie pare sekund
    poczekalo na nagrzanie to sam wchodzil w styropian bez nacisku, wiec sie nie wyginal.

    Lutownica byla _transformatorowa_.

  • 13. Data: 2014-04-02 22:13:39
    Od: j...@p...fm

> [...]
    >
    > rurki(pex-al-pex 16mm, oraz odkurzacz centralny fi ~50mm)
    >

    > czym to powycinać?
    >

    > zrobiłem sobie przecinarkę do styropianu, w postaci drucika oporowego
    >
    > podłączonego do trafo, ale do bruzdowania się to nie nada bo drucik zbyt
    >
    > wiotki (0,35mm)
    >

    > Lutownica transformatorowa chyba nie da radę z takimi średnicami bruzd?
    >

    > a może ten mój drucik 0,35mm nawinąć na coś, jakąś pałąk? ale z czego by
    >
    > go zrobić - nie może to być przewodnik, a i temperaturę musi wytrzymać sporą
    >

    > Czy może drut oporowy o średnicy 2..3mm dałby radę? czy on też po

    zamiast drutu można użyć taśmy oporowej, są różne rozmiary tej taśmy, można sobie
    wygiąć taką taśmę w dowolny kształt

  • 14. Data: 2014-04-02 22:29:12
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 2 kwietnia 2014 21:23:38 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

> [...]
    >
    > OK w każdym razie dziękuję Wam - jutro będę kombinował, a jak komuś
    >
    > jeszcze coś do głowy przyjdzie to piszcie..

    Przy cięciu styropianu drut nie powinien dotykać tworzywa. On ma wytapiać
    podczerwieniom jaką emituje. Dotknięcie cienkiego drutu do styropianu powoduje jego
    studzenie i przestaje ciąć. Weź poszukaj podchodzącego freza do drewna. Z zwyczajnej
    wiertarki zrób coś co by przypominało frezarkę dolnowrzecionową. Jak nie masz dwóch
    lewych rąk to potrwa to z godzinę. Potem sobie wyfrezujesz rowki jakie będziesz
    chciał. Jak Ci nie szkoda z 6 dych bo tyle kosztuje najtańsza frezarka to sobie kup.
    Wyjdzie Ci 1,20 na płytę.

  • 15. Data: 2014-04-02 22:58:12
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >nie miszcz tylko ktoś kto wie jak to zrobić. To się robi cienkim prostym
    >drutem , od razu wycina się cały kształt według wzornika.

    jasne -na juz rozłożonym styropianie, weź juz przestan. My wiemy jak sie
    tnie płyty luzem -ale tu problem jest inny.

    b.

  • 16. Data: 2014-04-02 22:59:26
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > @Budyń - nie widzę Twoich postów, jedynie jak ktoś zacytuje, jak to
    > przeczytasz(a może kto inny będzie wiedział) tę izolacje z taśmy
    > teflonowej to takiej jak do uszczelniania rur? - taka też się gdzieś w
    > szufladzie znajdzie...

    własnie takiej taśmie, tyle ze kilka warstw.
    No, niech mu ktos zacytuje i poradzi ze poprzez gugla te posty widac.

    b.

  • 17. Data: 2014-04-03 08:43:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 kwietnia 2014 22:59:26 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > własnie takiej taśmie, tyle ze kilka warstw.
    > No, niech mu ktos zacytuje i poradzi ze poprzez gugla te posty widac.

    Mówisz i masz;)

  • 18. Data: 2014-04-03 12:41:42
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

> [...]
    > sporą
    >
    > Czy może drut oporowy o średnicy 2..3mm dałby radę? czy on też po

    Dwa nożyki do tapet przywiązane do klocka drewna (można trytytkami)?
    Albo wręcz gołe ostrza tych nożyków do klocka przytwierdzone? Złośliwie
    mógłbym stwierdzić że mocniejsze paznokcie wystarczą - przecież to tylko
    styropian!

    --
    Darek

  • 19. Data: 2014-04-03 18:35:19
    Od: Frez <f...@g...com>

> [...]
    > Albo wręcz gołe ostrza tych nożyków do klocka przytwierdzone? Złośliwie
    > mógłbym stwierdzić że mocniejsze paznokcie wystarczą - przecież to tylko
    Ale każda jego obróbka mechaniczna, poza termiczna powoduje zasyfienie
    otoczenia,kulki styro uwielbiają sie elektryzować i kleić do
    wszystkiego.Masakra...

  • 20. Data: 2014-04-03 21:21:35
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 03.04.2014 18:35, Frez pisze:
    dgrzaniu będzie zbyt wiotki?

    to jest styrodur (XPS)

    > Ale każda jego obróbka mechaniczna, poza termiczna powoduje zasyfienie
    > otoczenia,kulki styro uwielbiają sie elektryzować i kleić do
    > wszystkiego.Masakra...

    tu również - to jest styrodur ten materiał nieco się różni od styropianu