  • 11. Data: 2009-06-24 09:22:47
    Temat: Re: wyczystka
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    Mustafa <M...@b...xx> wrote:
    > kominy o których pisze sa z rur stalowych
    > jak sadze chce si? zapalic to niech sie pali - na zdrowie

    Temperatura spalania sadzy - ok. 1050 st. C
    Jestes pewien ze w zaden sposob rurom i ich otoczeniu to nie zaszkodzi?

    --
    Kaziu

  • 12. Data: 2009-06-24 09:43:45
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kaziu" <K...@w...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Temperatura spalania sadzy - ok. 1050 st. C
    > Jestes pewien ze w zaden sposob rurom i ich otoczeniu to nie zaszkodzi?

    Kominom, murowanym z cegły nie szkodzi;))

    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-06-24 13:39:05
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    kris <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Kominom, murowanym z ceg?y nie szkodzi;))

    Ale rurze stalowej juz niekoniecznie.

    --
    Kaziu

  • 14. Data: 2009-06-24 17:46:13
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> wrote in message

    > Oby Ci się z tej wyczystki nie zrobił wylot komina na poddaszu... Sprawdź,
    > czy kominiarz to odbierze zanim wymurujesz.

    Sprawdziłem. Takie rozwiązanie dopuszcza producent komina, wrzuciłem też
    pytanie o takie rozwiązanie na muratora, kilka osób się doezwało, które tak
    mają, odbiór przeszedł bezproblemowo.
    A co do szczelności - drzwiczki są szczelne (mają uszczelkę z jakiegoś
    niepalnego włókna) i dość trwałe zamknięcie. Osadzając je oczywiście zadbam
    o szczelność na styku.

    J.

  • 15. Data: 2009-06-24 20:30:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 09:07:57 +0200, McBeth napisał(a):

    > Oby Ci się z tej wyczystki nie zrobił wylot komina na poddaszu... Sprawdź,
    > czy kominiarz to odbierze zanim wymurujesz.

    Dlaczego miałby nie odebrać?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 16. Data: 2009-06-25 07:11:19
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Oby Ci się z tej wyczystki nie zrobił wylot komina na poddaszu... Sprawdź,
    > czy kominiarz to odbierze zanim wymurujesz.

    Ale drzwiczki/wyczystka na opoddaszu to prawie standardowe rozwiazanie.
    Zarówno przy kominach systemowych jak i murowanych.

    Krzysiek

  • 17. Data: 2009-06-25 18:31:16
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Mi kominiarz nie zgłaszał uwag. Wyczystka jest na strychu...

    :o)))

    Fajne

    Igus'

  • 18. Data: 2009-06-25 18:34:39
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    MK pisze:
    > w domu bez piwnicy.
    >
    > Jak i gdzie prawidlowo zrobic wyczystke przy kominie z kominka?
    > Moze ma ktos jakis rysunek pogladowy ? ;)

    Hmmm ... a co tu malować ?
    a) wyczystkę robisz na samym dole komina, tj poniżej trójnika, jak
    kominiarz będzie czyścił komin to tak, aby sadza do wyczystki spadała
    (po to na jest)
    b) wyczystkę robisz tak, aby był do niej dostęp, tzn aby po
    wyczyszczeniu komina można ją było otworzyć i wybrać sadzę

    Reszta to całkowita dowolność.

    BR
    Igus'

  • 19. Data: 2009-06-25 23:47:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 25 Jun 2009 20:31:16 +0200, Igus' napisał(a):

    > :o)))
    >
    > Fajne
    ...bo kominek na poddaszu ;)

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 20. Data: 2009-06-26 09:16:36
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    Igus' <t...@p...onet.pl> wrote:
    > Hmmm ... a co tu malować ?
    > a) wyczystkę robisz na samym dole komina, tj poniżej trójnika, jak
    > kominiarz będzie czyścił komin to tak, aby sadza do wyczystki spadała
    > (po to na jest)

    Oprocz tego mozna zrobic wyczystke na strychu przez ktora rowniez bedzie
    mozna spuscic szczote i wyczyscic komin bez wychodzenia na dach (np. w zimie).

    > b) wyczystkę robisz tak, aby był do niej dostęp, tzn aby po
    > wyczyszczeniu komina można ją było otworzyć i wybrać sadzę

    Dobrze jest przy robieniu wyczystki miec na uwadze ze bedzie sie z niej
    podczas czyszczenia sypala sadza, wiec powinna byc ona na odpowiedniej
    wysokosci aby mozna bylo podlozyc pod nia worek.

    --
    Kaziu