  • 1. Data: 2009-01-18 08:29:47
    Temat: wykraplanie sie wody na rurach kanalizacyjnych
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Mam taki problem. Cała kanalizacja jest zebrana w piwnicy i głona rura
    wychodzi przez ściane. I od tej ściany na całej powierzchni rury skrapla sie
    woda. Temp w piwnicy jakieś 10st.
    Co z tym zrobic? Ocieplić wewnatrz, ocieplić pod ziemia?
    A boje sie bo mam wyprowadzic rure odpowietrzajaca kanalizacje na dach i jak
    tam zacznie mi sie skraplać to mi wełna zgnije. :(

  • 2. Data: 2009-01-18 09:11:09
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A boje sie bo mam wyprowadzic rure odpowietrzajaca kanalizacje na dach i
    > jak tam zacznie mi sie skraplać to mi wełna zgnije. :(

    Tam nie zacznie bo nie ma jak
    woda sie skrapla przy roznicy temperatur (np. spuszczenie wody w WC)
    owin pianka te w piwnicy i wszystko
    no jeszcze sprawdz czemu tam jest wilgotno ale to juz inna bajka
    Andrzej

  • 3. Data: 2009-01-18 09:34:00
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    wilgoć jest bo to mury betonowe a nie ocieplone i ze śniegu chyba ciągnie

  • 4. Data: 2009-01-18 10:50:35
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote in message
    > wilgoć jest bo to mury betonowe a nie ocieplone i ze śniegu chyba ciągnie

    Akurat :-) Gdyby było zimniej w piwnicy iż temperatura rury to by się woda
    nie skraplała.
    Owinięcie tej rury nie wiem co da, co najwyżej się zrobi pleśń pod
    ociepleniem. Chyba, że weź owiń to szczelni i zrób paroizolację na tym.
    Styropian, siatka i tynk akrylowy będzie w sam raz.

  • 5. Data: 2009-01-18 11:20:28
    Od: "Bynio" <b...@i...pl>

> [...]
    > A boje sie bo mam wyprowadzic rure odpowietrzajaca kanalizacje na dach i
    > jak tam zacznie mi sie skraplać to mi wełna zgnije. :(

    Otwórz okno w piwnicy jak jest mróz to trochę ci osuszy pomieszczenie. Masz
    dużą wilgoć a nie jest usówana przewietrzysz co jakiś czas i powinnno się
    poprawić.

  • 6. Data: 2009-01-18 11:42:14
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    okna są rozszczelnione i jest lepiej ale nie jest dobrze :)

  • 7. Data: 2009-01-18 17:02:14
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "kiki" <...@...c> napisał w wiadomości

> [...]
    > ociepleniem. Chyba, że weź owiń to szczelni i zrób paroizolację na tym.
    > Styropian, siatka i tynk akrylowy będzie w sam raz.

    Po co aż tak kombinować? Pianka izolacyjna PE, jest już sama w zobie
    paroizolacją...
    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 8. Data: 2009-01-19 15:21:13
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > sie woda. Temp w piwnicy jakieś 10st.
    > Co z tym zrobic? Ocieplić wewnatrz, ocieplić pod ziemia?

    osuszyć piwnicę