  • 1. Data: 2010-05-08 16:07:37
    Temat: wylewki - pytanie
    Od: łamaga <anty******@onet.eu>

    Witam,

    Do wykonania mam 160m wylewek. Większośc (około 70%) na podłogówkę.
    Przyjmując grubośc wylewki na 6cm , wychodzi niemal 10m3 betonu. Czy około
    3,5 t cementu i 7t piachu to prawidłowe proporcje? A może jednak tego piachu
    z 10t wszak cement drobny i pewnie gęstośc mieszaniny będzie większa.
    Dodatkowe pytanie mam na temat włókien uplastyczniających - jaka ich ilosc
    będzie wskazana?

    Dzięki

  • 2. Data: 2010-05-09 22:51:59
    Temat: Re: wylewki - pytanie
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Maj, 18:07, łamaga <anty***...@onet.eu> wrote:
> [...]
    > z 10t wszak cement drobny i pewnie gęstośc mieszaniny będzie większa.
    > Dodatkowe pytanie mam na temat włókien uplastyczniających - jaka ich ilosc

    Sam to chcesz robic? Masz miksokreta ? Bez niego nie podchodz do
    wylewek bo efekt bedzie prawdopodobnie oplakany (jakby Ci one dobrze
    nie wyszly tak przy miksokretowych beda jak dzien i noc ;) Na moich
    mozesz polozyc late 2,5m i na calej dlugosci bedzie idealnie dolegac.
    Oszczedzisz kupe forsy na chocby klejach do plytek (u mnie np. w
    lazience ~6-7m2 poszlo pol worka kleju na podloge - w hurtowni chcieli
    mi wcisnac "minimum dwa worki" - paca z zabkami 2mm - jest idealnie
    rowno, a kladzenie to czysta bajka - nie musisz wogole patrzec na
    poziomice - tylko dobijasz na maksa i jest prosto :) Przypuszczalnie
    garaz ~30m2 poloze w jeden dzien, nie spieszac sie zbytnio..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-05-10 01:16:54
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > z 10t wszak cement drobny i pewnie gęstośc mieszaniny będzie większa.
    > Dodatkowe pytanie mam na temat włókien uplastyczniających - jaka ich

    Nie za bardzo kumam co masz na mysli piszac podlogowka. Czy to ma byc
    rzeczywiscie "wylewka" stanowiaca fundament pod jastrych, w ktorym zatopione
    beda rurki czy przewody grzewcze czy juz docelowa "podlogowka".
    Zgaduje, ze bedzie to wylewka stanowoaca podloze pod dalsze prace. Zatem
    potrzebujesz regularny beton.
    Jesli tak to przypominam moja recepture na beton pod nazwa raz-dwa-trzy.
    Jedna czesc cementu, dwie piasku i trzy gravelu czyli w miare rownoziarnistego
    zwiru, korzystnie kruszonego i odsianego o wymiarach okolo 10-15 mm.
    Taki beton charakteryzuje sie malym skurczem pod warunkiem, ze uzyjesz
    cementu portlandzkiego. Pod pojeciem piasek rozumiem drobne kruszywo naturalne
    o granulacji od 0 do okolo 3-5 mm.
    Tego kupiles 7 ton zatem bedzie to okolo 4 m3. Cement wchodzi w pory piasku
    zatem praktycznie nie wiele lub nic objetosci nie przybywa. Brakuje zatem
    zwiru, ktorego aby zachowac proporcje musisz miec 3/2 objetosci piasku czyli
    kup go 10-11 ton.
    Pzdr. Tornad

  • 4. Data: 2010-05-10 09:52:03
    Od: łamaga <anty******@onet.eu>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    f.googlegroups.com...

    > Sam to chcesz robic? Masz miksokreta ? Bez niego nie podchodz do
    > wylewek bo efekt bedzie prawdopodobnie oplakany (jakby Ci one dobrze
    > nie wyszly tak przy miksokretowych beda jak dzien i noc ;)

    Nigdy w życiu :) Nie lubie takich robót :) Chciałem poprostu wyliczyc
    materiał mniej więcej...

  • 5. Data: 2010-05-10 10:03:19
    Od: łamaga <anty******@onet.eu>

    "Tornad" <t...@h...com> wrote in message

> [...]
    > zatem praktycznie nie wiele lub nic objetosci nie przybywa. Brakuje zatem
    > zwiru, ktorego aby zachowac proporcje musisz miec 3/2 objetosci piasku

    Na wylewkę pójdą jedynie płytki ceramiczne a na poddaszu jakieś panele
    drewniane. Zatem jest to jakby finalna warstwa.

  • 6. Data: 2010-05-12 21:29:58
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Maj, 11:52, łamaga <anty***...@onet.eu> wrote:

    > Nigdy w życiu :) Nie lubie takich robót :) Chciałem poprostu wyliczyc
    > materiał mniej więcej...

    To dobrze :) U mnie wylewkarze sami zalatwiaja material - glownie
    chodzi o dobry piasek, ktory tu jest najwazniejszy.. Moi mieli taki
    dziwny szary, dosc ostry i "gruboziarnisty". Placilem 30 pln / m2 na
    gotowo z tasmami dylatacyjnymi, zbrojeniem i niezaleznie od grubosci
    (choc i tak wszedzie poszlo ~7cm bo wszedzie mam podlogowke. W piwnicy
    robilem chudziaka w jednym pomieszczeniu ~15m2 - staralem sie jak
    moglem, wyglaskany i wycackany byl, a na drugi dzien jak wilgoc zeszla
    zrobily sie gory doliny :-) Reszte chudziaka zrobili mi wylewkarze..
    Potem podlogowka i wylewki tez oni. 300m2 w jeden dzien i rowne jak
    stol -> dla mnie szok mimo ze minal chyba juz powoli rok od tej
    roboty :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.