  • 1. Data: 2011-03-20 20:33:13
    Temat: ytong - czy się nada się ?
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam w domu wylany betonem otwór na drzwi garażowe na szerokość 5,10cm.
    Tymczasem brama będzie miała 5metrów szerokości (a dokładnie to
    prowadnice/szyny bramy będą dokładnie na 5metrów szerokości). Muszę 10cm
    domurować/dosztukować itp (czyli słupek o szerokości 10cm, głębokości 24cm
    (może być mniej) i wysokości około 245 cm.

    Czy mogę wymurować te 10cm dociętym bloczkiem z ytonga - czy ten materiał
    wytrzyma nawierty, potem obciążenie bramą itp? Ytong bym przykleił klejem do
    betonu, a dodatkowo każdy z bloczków bym wziął powiedzmy na 2 kołki. Bloczki
    ytong zostały mi z budowy.

    W grę jeszcze wchodzi ewent. doklejenie nadrpoża Lkę (kupiłbym jakiś długi)
    lub np. ceownik/kątownik jakoś doczepiony do betonu.

    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2011-03-21 08:30:17
    Temat: Re: ytong - czy sie nada sie ?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-03-2011 o 21:33:13 Bogdann <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam.
    >
    > Mam w domu wylany betonem otwór na drzwi gara?owe na szeroko?ae 5,10cm.
    > Tymczasem brama bedzie mia?a 5metrów szeroko?ci (a dok?adnie to
    > prowadnice/szyny bramy bed? dok?adnie na 5metrów szeroko?ci). Musze 10cm
    > domurowaae/dosztukowaae itp (czyli s?upek o szeroko?ci 10cm, g?eboko?ci
    > 24cm
    > (mo?e byae mniej) i wysoko?ci oko?o 245 cm.
    >
    > Czy moge wymurowaae te 10cm docietym bloczkiem z ytonga - czy ten materia?
    > wytrzyma nawierty, potem obci??enie bram? itp?
    Tak, spokojnie wymuruj na zaprawie do murowania.

    Ytong bym przyklei?
    > klejem do
    > betonu, a dodatkowo ka?dy z bloczków bym wzi?? powiedzmy na 2 ko?ki.
    Nie trzeba, jak zamurujesz to go nie możesz dotykać aż zwiąże tym bardziej
    że ytong 'ciągnie' wodę z zaprawy i zaraz po zamurowaniu zaprawa robi twrda
    każde dotknięcie narusza wiązanie.

    --
    Pozdr
    JanuszK