  • 1. Data: 2011-03-20 18:49:38
    Temat: wiata na samochod
    Od: "MŁ" <k...@g...pl>

    witam,
    mam pod domem kawalek "pastwiska" 5x5m
    chcialbym w tym roku polozyc tam kostke oraz postawic wiate na samochod
    robil ktos moze w ostatnim czasie cos takiego?
    na jakie koszta trzeba sie nastawiac?
    pozwolenia jakies sa potrzebne?
    miejsce na jeden samochod, dach z falowanej plexi (bezbarwnej), konstrukcja
    z drewna?
    doklejone do domu od tylu wiaty - wjazd od przodu.

    pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2011-03-20 18:58:09
    Temat: Re: wiata na samochod
    Od: wolim <n...@t...pl>

    Ja stawiałem wiate wolnostojącą. Wymiary 4x5,5 m. Koszt materiałów (a
    kryłem dachówką betonową Braasa) wyszedł ok. 1200 zł.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2011-03-20 20:50:19
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "MŁ" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > chcialbym w tym roku polozyc tam kostke oraz postawic wiate na samochod
    > na jakie koszta trzeba sie nastawiac?

    Same wiaty na stelażu metalowym, bądź drewnianym
    pojawiły się ostatnio bodajże w Castoramie.

    > pozwolenia jakies sa potrzebne?

    Tak

    > dach z falowanej plexi (bezbarwnej),

    Przygotuj się na wymianę cnm. 1 x w roku,
    po większym gradzie (z doświadczenia kolegi).

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2011-03-21 07:11:43
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 20-03-2011 21:50, J_K_K rzecze:

    > Tak

    Nie. Art. 29 ustęp 2 Ustawy Prawo Budowlane.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 5. Data: 2011-03-21 07:12:41
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 21-03-2011 08:11, Dominik & Co rzecze:

    > Nie. Art. 29 ustęp 2 Ustawy Prawo Budowlane.

    Autokorekta: Art 29, ustęp 1, pkt. 2.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 6. Data: 2011-03-21 08:57:01
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    > na jakie koszta trzeba sie nastawiac?
    > pozwolenia jakies sa potrzebne?

    To zależy. M.in od MPZP, konstrukcji. Może być wymagane zgłoszenie,
    gdzieniegdzie mogą żądać pozwolenia, jeżeli byłoby wymagane zgłoszenie lub
    pozwolenie to będzie też konieczny projekt.

    Kolega musiał składać wniosek o pozwolenie, ale miał w swej okolicy bardzo
    szczegółówy MPZP określający nawet wysokość krawężników. Wykonanie wiaty
    wymagało wykonania dodatkowego wjazdu w ogrodzeniu, wymiany krawężników
    chodnika na wjazdowe. Generalnie przeszedł całą procedurę na wiatę drewnianą
    przyklejoną dłuższym bokiem do budynku
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2011-03-21 20:09:40
    Od: "MŁ" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > chodnika na wjazdowe. Generalnie przeszedł całą procedurę na wiatę
    > drewnianą przyklejoną dłuższym bokiem do budynku

    brama jest, podjazd tez jest zrobiony juz dawno, krawezniki wymienione razem
    z cala ulica jakies 15 lat temu ogolnie oprocz wiaty nic nie bedzie robione.

  • 8. Data: 2011-03-22 06:20:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:

> [...]
    > wymiany krawężników chodnika na wjazdowe. Generalnie przeszedł całą
    > procedurę na wiatę drewnianą przyklejoną dłuższym bokiem do budynku

    Tylko że on potrzebował pozwolenia na wykonanie wjazdu z drogi publicznej a
    nie na wiatę :)

    MPZP nie może nakłądac dodatkowych wymagań ponad ustawami.

  • 9. Data: 2011-03-22 08:05:38
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    > Jackare wrote:
    >
    > Tylko że on potrzebował pozwolenia na wykonanie wjazdu z drogi publicznej
    > a nie na wiatę :)
    >
    > MPZP nie może nakłądac dodatkowych wymagań ponad ustawami.

    Nakazali mu wykonać projekt wiaty z uwzględnieniem wymagań MPZP, m.in
    pokrycia dachu i kąta jego nachylenia. Zaczął normalnie - od zgłoszenia.
    Żeby było ciekawiej - on jest prawnikiem obsługującym m.in. firmy i
    inwestycje budowlane, ale niestety jak się urząd miejski mu postawił i
    zaczął robić pod górę to ostatecznie zrobił jak chcieli, bo gdy robił tak
    jak on chciał, to po bodajże dwóch czy trzech miesiącach nadal był w tym
    samym miejscu. Teraz jeszcze usiłuję sobie przypomnieć czy ten wjazd robił
    równocześnie z wiatą czy wykonał go rok wczesniej, ale nie pamiętam. Z tego
    co opowiadał cała przepychanka dotyczyła samej wiaty.
    MPZP z tego co on mi mówił jest w tej okolicy bardzo szczegółowy - jest to
    dość rozległe osiedle domów jednorodzinnych, praktycznie w całości wykonane
    przez jednego dewelopera, także cała okolica stanowi architektonicznie i
    kolorystycznie jakąś w miarę skomponowaną całość. Oczywiście teraz, po około
    7-8 latach od oddania osiedla ludzie próbują już spieprzyć wrażenie jakie
    stwarza całe osiedle malując elewacje na jakieś "wyróżniające się" kolory i
    do tego jakoś nikt się nie dowala. A powinien.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2011-03-22 08:25:54
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.03.2011 09:05, Jackare pisze:

> [...]
    > już spieprzyć wrażenie jakie stwarza całe osiedle malując elewacje na
    > jakieś "wyróżniające się" kolory i do tego jakoś nikt się nie dowala. A

    A co, chciałbyś żeby było jak w USA - włącznie z ustalanym przez
    "komitet" gatunkiem trawy na trawnik?