  • 61. Data: 2010-10-22 14:24:27
    Temat: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Paź, 14:42, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Adam twierdził wtedy że w ciągu doby spadnie u niego nie więcej niz
    > 0,5-1stC.
    > Teraz gdy w domu "nachajcował" do 19stC podczas gdy na zewnątrz w ciągu dnia
    > mamy +15 a wnocy ale dopiero nad ranem spada do -2 chwali się wynikiem że mu
    > spadło o 2 stopnie w domu  w te kilka dni. Jak się to ma do deklaracji z
    > tamtej dyskusji?
    > Poczekajmy aż nadejda mrozy, niech nachajcuje do +21 przy -15stopniach na
    > zewnątrz i się wtedy pochwali.

    No przeciez straty sa liniowe. Jezeli przyjac, ze srednio na zewnatrz
    jest +8stC, a w domu zaczelismy od +19, to zaczelismy od roznicy
    11stC. Docelowo ma byc na zew. -15 a w srodku +19 czyli roznica 34stC,
    czyli ok 3 razy wiecej. Czyli dom wychlodzi sie 3 x szybciej, czyli
    Jak teraz w piec dni, to w mrozy - w 1,6 dnia. I te 1,6 dnia to
    bynajmniej nie 12h o ktorych pisales, tylko conajmniej trzy razy
    wiecej :-) Przyjda mrozy, przyjda fakty :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2010-10-22 14:58:26
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Uważałbym na pleśń w garażu - ktoś to już przerabiał.....

    Wilgoć jeśli się wytrąca to tylko i wyłącznie na wymienniku. Wyrzutnia jest
    zawsze sucha i powierrze z niej wypływające też.

  • 63. Data: 2010-10-22 16:15:59
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    On 22 Paź, 12:08, "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote:

    > Nie wiem coscie mnie tak niektorzy obskoczyli odrazu - moze to nie ja
    > jestem chwalipieta, tylko wy zazdrosnicy ? ;-) Niektorzy (jak np.
    > Kiki) podali to o co prosilem - czyli informacje czy i ew. jak
    > grzejecie,

    Dzisiaj mam około 12.5% czasu palinka z ostatniej godziny, a z zeszłej doby
    17.3% czasu pracy palnika. Temperatury spadają poniżej zera.
    Ale mocno wieje i dzisiaj czuć wiatr w pokojach.

  • 64. Data: 2010-10-22 16:27:39
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    .googlegroups.com...
    On 22 Paź, 13:44, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    >Marek - cenie zwykle Twoje posty bo sensownie piszesz ale prosze Cie,
    >nie porywaj sie na tania psychologie nie znajac zupelnie mnie i mojej
    >sytuacji :) Jest to grupa o budowaniu, czy nie jest? Dyskutuje sie tu
    >o roznych technologiach i "ciekawostkach" budowlanych, czy ocenia
    >ludzi po ich CO i trybie zycia ? Otrzasnijcie sie i zacznijcie
    >odpisywac w temacie, a nie robcie z grupy targowiska :)

    Rozumiem, ze spodziewales sie wyrazow podziwu, niestety tak tanio nie
    zdobywa sie social points.

  • 65. Data: 2010-10-22 16:53:43
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    .googlegroups.com...

    >Tzn. ten jeden komin graniczy z *wszystkimi* pokojami, lazienkami,
    >kibelkami ? Bo wiesz, ze wentylacja grawitacyjna zeby byla sprawna, to
    >w kazdym pokoju musisz miec kratke :)

    Adam prosze Cie, zeby miec wentylacje to wcale nie trzeba budowac kominow z
    cegiel. Poza ty, kto Ci powiedzial, ze wentylacja musi byc w kazdym pokoju??

    Pozdro.. TK

  • 66. Data: 2010-10-22 16:54:49
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 22 Paź, 15:28, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:8e103db2-674d-4871-b774-cc09e5b5ce83@
    30g2000yqm.googlegroups.com...

    > Niby skad ta plesn?

    A jak sobie to wyobrażasz powietrze z rekuperatora o temp np 15 i
    wilgotnosci 60% trafia do chłodniejszego pomieszczenia np 0
    C.Wilgotność względna natychmiast osiąga 100 %. Ściany mokre, wszystko
    mokre. Idealne środowisko dla grzyba. Jak powiedziałem widziałem
    skutki dokładnie takiego podłączenia i wiem o czym piszę...

  • 67. Data: 2010-10-22 16:56:38
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >No ja wydalem jak przed chwila napisalem 8,5k pln. Ale dzieki reku nie
    >robilem dwoch dodatkowych kominow jakie bylyby potrzebne zeby
    >wentylacja grawitacyjna miala sens + nie musialem doplacic paru stow
    >(a moze i tysiecy) do higrosterowalnych nawiewnikow okiennych, a bez
    >nich wentylacja grawitacyjna tez sensu nie ma :)

    O matko..., ale sobie pranie mozgu zafundowalem ze 8,5 tysia.

    Pozdro.. TK

  • 68. Data: 2010-10-22 17:01:34
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message
    >
    > Mogłes od razu walnąć membranę, przybić ją pionowymi kantówkami i na to
    > deski i by było po robocie :-)
    > Deskowany dach bez membrany to porażka.

    Takie gadanie nie ma sensu. Gdybys wiedzial to co dzis to od poczatku
    robilbys sam. :-))
    A bez tej membrany to bez przesady. Ludzie mieszkaja i dobrze sie maja.
    Dobrej welny dobrze ulozonej wiatr nie przewieje.

    Pozdro.. TK

  • 69. Data: 2010-10-22 17:47:48
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >mokre. Idealne środowisko dla grzyba. Jak powiedziałem widziałem
    >skutki dokładnie takiego podłączenia i wiem o czym piszę...

    W garazu zero stopni? Sad powietrze 15 stopni 60%?

  • 70. Data: 2010-10-22 18:05:16
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 22.10.2010 16:58, nacocito pisze:

    > Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Wilgoć jeśli się wytrąca to tylko i wyłącznie na wymienniku. Wyrzutnia
    > jest zawsze sucha i powierrze z niej wypływające też.

    Czyli moge bez obaw podpiac garaz pod reku, na termostacie ustawic 5st i
    cieszyc sie suchym(!) i niezmarznietym garazem?
    Czy lepiej nieuzywany (ale z samochodem w srodku) garaz po prostu
    zostawic samemu sobie, pozwalajac mu sie tylko dogrzewac przez sasiednie
    sciany i zapewnic wentylacje grawitacyjna?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com