  • 1. Data: 2012-08-13 08:41:43
    Temat: żarówki / halogeny / ledy na podwieszane sufity
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    ...a właściwie to na takie belki z kartongipsu - wykonawca strasznie
    odradza halogeny bo twierdzi, że za dwa lata szlag trafi transformatory.
    Poza tym mam głęboką puszkę pod okrągłe trafo na jedną linijkę świetlną
    - spece twierdzą, że w tej puszce mi sie trafo ugotuje, a poza tym te
    pastylki to szajs.
    Pytanie: macie jakieś linki do lampek/żarówek na 230V (ledowych) które
    nie świecą trupim fioletem??? Czy są jakieś linijki świetlne co by je do
    230V można podłączać?

  • 2. Data: 2012-08-13 19:46:12
    Temat: Re: żarówki / halogeny / ledy na podwieszane sufity
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    cte pisze:
> [...]
    > Pytanie: macie jakieś linki do lampek/żarówek na 230V (ledowych) które
    > nie świecą trupim fioletem??? Czy są jakieś linijki świetlne co by je do

    Transformatory mówi. Nie zdarzyło mi się nigdy uszkodzenie klasycznego
    transformatora do halogenów, trzeba tylko zadbać o odpowiednią moc i nie
    zaklejać go pianką :) Musi mieć chłodzenie.

    Na serio - mam u siebie zrobiony sufit z halogenów zasilanych przez
    trafa elektroniczne - przetwornice, na tyle małe, że w razie "W" mogę
    wyjąć je przez otwór po oprawie halogenu. Każdy halogen ma własny układ
    z przetworniczką. Mają tą zaletę, że startują płynnie i halogen nie
    dostaje kopniaka prądem przy zapaleniu.

    Przez 3 lata eksploatacji miałem jeden przypadek uszkodzenia tej
    przetworniczki oraz może 2 uszkodzenia halogenów. Moim zdaniem do przeżycia.

    Polecam takie rozwiązanie.

    Irek.N.

  • 3. Data: 2012-08-14 07:45:42
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    W dniu 2012-08-13 19:46, Irek N. pisze:

> [...]
    > trafa elektroniczne - przetwornice, na tyle małe, że w razie "W" mogę
    > wyjąć je przez otwór po oprawie halogenu. Każdy halogen ma własny układ

    czyli np. takie:
    https://domswiatla.pl/produkt/310/transformator_elek
    troniczny_yt105_emc_12v___105w

    tu jest do puszki niby elektroniczny - i mi odradzali... Proponowali
    wybrać jakieś żarówki ledowe na 230V :(

  • 4. Data: 2012-08-14 22:37:49
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > czyli np. takie:
    > https://domswiatla.pl/produkt/310/transformator_elek
    troniczny_yt105_emc_12v___105w

    Coś właśnie takiego, tylko ja mam o połowę mniejsze (50W i taki też
    halogen).

    > tu jest do puszki niby elektroniczny - i mi odradzali... Proponowali
    > wybrać jakieś żarówki ledowe na 230V :(

    Nie wiem nic na temat ledowych poza tym, że potrafią wk...ąco migać.
    Wiem natomiast, że pseudohalogeny na 230V świecą dla mnie światłem
    nieładnym - jak zwykłe żarówki dosłownie (nie ta barwa, najwyraźniej
    mała ilość drutu grubego w żarniku daje lepszy efekt niż dużo cienkiego).

    Musisz sprawdzić samemu, przejedź się po markecie, szybko załapiesz różnice.

    Miłego.
    Irek.N.