  • 11. Data: 2010-01-03 00:31:48
    Temat: Re: zasobnik c.w.u. gdzie zawiesic
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Za to teraz zbiorniczek mam 3 razy większy ale stojący i zajmuje dużo
    > mniej powierzchni niż ten wiszący. Wizualnie jest więcej miejsca w
    > kotłowni.

    ja potrzebuje fizyczne miejsce a nie wizualne wrazenie, dlatego ze jak
    pisalem kotlownia jest bardzo mala a chce skladowac w niej czesc opalu,
    zeby z wiadrem nie biegac do pomieszczenia gospodarczego w temp. -10st.

    Pzdr
    Darek

  • 12. Data: 2010-01-03 00:38:18
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    >o ile ścianki nie są z płyt G-K to praktycznie na każdej ściance
    >działowej możesz obciążenie 250 kg powiesić,

    beton komorkowy 12, lub poroton 11,5

    >oczywiście z odpowiednim
    >doborem kotew.

    kotew do umocowania zbiornika?

    Zbiornik z tylu bedzie mial siane dzialowa z jednego boku
    druga sciane i z drugiego boku murowany komin. Nad zbiornikiem
    strop teriva.

    Myslalem nad rozwiazaniem aby rozlozyc ciezar pomiedzy strop
    2 sciany dzialowe i komin. To powinno wystarczyc. troche obawiam sie
    wiesznia calosci na jednej scianie dzialowej, ktora znajduje sie za
    zbiornikiem,
    poniewaz po drugiej stronie jest łazienka i pewnie plytki beda polozone
    tak do 3/4 wysokosci sciany lub do samej gory. Boje sie ze plytki moga z
    biegiem
    czasu pekac od naprezen na scianie.Nie wiem czy obawy sa sluszne...

    Pzdr
    Darek

  • 13. Data: 2010-01-03 17:40:49
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Sam projektowalem moj wymarzony dom robilem to tak, aby koszt budowy
    > mnie nie zabil i kroilem ja na miare moich potrzeb/funduszy. I tak wpadna
    > nieprzewidziane
    > wydatki wiec nie chce ich jeszcze pomnazac swiadomie.

    Ale pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Raz chcesz oszczedzic na materiale na
    sciane robiac dzialowke, dwa na fundamencie i trzy na wielkosci kotlowni nie
    stawiajac zasobnika na posadzce. Nie da sie miec wszystkiego i pewne
    rozwiazania pociagaja za soba niezbedne koszty. Skoro chcesz oszczedzic na
    wielkosci kotlowni to musisz zrobic mocniejsza sciane, albo jakis podciag na
    stropie. Innej metody nie ma. Mozna by w scianie wylac slupy betonowe
    zbrojone do powieszenia zasobnika, ale to powinien rozwiazac projektant.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2010-01-03 18:56:00
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    Przewierć strop daj podkładki i zakręć nakrętki.
    250kg na 4ry śruby 10mm to pikuś.
    Kotwy przy wieszaniu na ścianie OK, ale do sufitu, bezpieczniej
    przewiercić.

    Miejsce na suficie określ sam, albo wrzuć foto.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2010-01-03 21:10:06
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Slawek" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    > A da sie jakos policzyc zgrubnie ile moge postawić na 1m2 stropu
    > monolitycznego B20 (zbrojonego) ? Mam kominek, waży 150, obudowa do niego z
    > cegieł bedzie ważyc pewnie ze 300-400kg. Bedzie ok ? Powierzchnia laczna
    > okolo 2m2.

    Kominek będzie jak przypuszczam stał w rogu, więc jego wpływ na moment obciążenia w
    płycie stropowej będzie niewielki. Dawniej budowało się kilkutonowe piece kaflowe na
    stropie drewnianym i też nie było problemów. Po prostu kominek czy piec był zawsze w
    rogu lub przy ścianie prostopadłej do belek.

  • 16. Data: 2010-01-03 21:29:40
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    > budowało się kilkutonowe piece kaflowe na stropie drewnianym i też
    > nie było problemów. Po prostu kominek czy piec był zawsze w rogu lub
    > przy ścianie prostopadłej do belek.

    Możesz rozwinąć temat?
    Może mało widziałem, ale zwykle były to budynki parterowe.
    Jeśli już była piwnica to na betonowym stropie.

    Komin na drewnianym stropie?
    Może jakieś poniemieckie kamienice?

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-01-03 21:48:31
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof L" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Komin na drewnianym stropie?
    > Może jakieś poniemieckie kamienice?

    Nie komin a piec kaflowy.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2010-01-03 21:48:56
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    >
    > Możesz rozwinąć temat?
    > Może mało widziałem, ale zwykle były to budynki parterowe.
    > Jeśli już była piwnica to na betonowym stropie.

    W większości kamienic kaflowe piece są na drewnianych stropach.
    Nawet jak taki piec waży grubo ponad tone nic się nie dzieje.

    Kris

  • 19. Data: 2010-01-04 09:53:23
    Od: Slawek <s...@g...com>

    On 3 Sty, 22:10, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:

> [...]
    stropie drewnianym i też nie było problemów. Po prostu kominek czy piec był zawsze w
    rogu lub przy ścianie prostopadłej do belek.

    W miejscu gdzie był piec, robiono przeważnie wzmocnienia ze stalowych
    belek, idących albo ukośnie (jeśli stał piec w narożniku), albo
    wspornikowo zakotwione w grubej ścianie, ew. jako zwykłe belki.
    Budowaania piecy wprost na belkach drewnianych przedwojenne poradniki
    nie przewidywały, chociaż może gdzieś w jakichś tandetnych
    czynszówkach tak partacze robili.

    Ale odchodzimy od tematu, chodziło o zasobnik CWU na ścianie
    działowej. Da się zawiesić bez specjalnych zabiegów, tylko trzeba
    dobrać kotwy odpowiednio do podłoża- trzeba poszukać co Hilti czy Upat
    doradzają.