  • 1. Data: 2011-06-13 11:33:40
    Temat: zasuwa
    Od: "andi" <a...@w...pl>

    cześć.
    mam pod poznaniem mały domek jednorodzinny i akurat muszę zrobić jego
    remont. osuszam m.in. ściany i wzmacniam fundamenty a juz pojawiła się
    koncepcja by zrobić piętro. w każdym razie wczoraj rozmawiałem z sąsiadem
    działki obok, i trochę mi naopowiadał okolicznych historii a że zapowiadają
    czy też straszą wszystkich burzami to powiedźcie mi czy aby cos takiego jak
    zasuwa burzowa tj.
    http://allegro.pl/zasuwa-burzowa-zawor-zwrotny-110mm
    -i1661381909.html
    faktycznie jest ok. kanalizację też chcę wymieniać ale nie wiem co i jak i z
    czym się je. no i prawdopodobnie owy sprzęt to już firma będzie musiała
    jakiś mi mocować bo sam nie potrafię zrobić rur. wiecie jak to wygląda i jak
    to będzie faktycznie w przypadku dużych ulew i czy też tylko to takich
    większych załamań pogody to się nadaje.

  • 2. Data: 2011-06-13 11:47:00
    Temat: Re: zasuwa
    Od: "andi" <a...@w...pl>

    i jeszcze jedno a mianoicie czy takie zasuwy zapobiegną cofnięciu mi się
    szamba do np. piwnicy?

  • 3. Data: 2011-06-13 12:19:38
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "andi" <a...@w...pl> wrote in message
    >i jeszcze jedno a mianoicie czy takie zasuwy zapobiegną cofnięciu mi się
    >szamba do np. piwnicy?

    Osobiście wątpię. To kawałek plastiku wątpliwej jakości. Żeby było skuteczne
    trzeba by zrobić to z żeliwa czy stali i zaciskać metrową dźwignią

  • 4. Data: 2011-06-13 12:28:15
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-13 13:47, andi pisze:
    > i jeszcze jedno a mianoicie czy takie zasuwy zapobiegną cofnięciu mi się
    > szamba do np. piwnicy?

    jest to jakis sposób... ale ...
    Ta zasuwa jest projektowana do zabezpieczenia przed cofką z kanalizacji
    ogolnospławnej lub sanitarnej biegnacej powyżej np. dna piwnicy.
    Natomiast ścieki z szamba to nieco inna konsystencja (gestość ;))....
    Może nie zadziałać.
    Poza tym z prawidłowo wykonanego szamba nie ma cofki... hmmmm chyba że
    łaczy sie z kanalizacją.

    Michał

  • 5. Data: 2011-06-14 06:29:42
    Od: "andi" <a...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > "andi" <a...@w...pl> wrote in message
    >
    > Osobiście wątpię. To kawałek plastiku wątpliwej jakości. Żeby było
    > skuteczne trzeba by zrobić to z żeliwa czy stali i zaciskać metrową
    > dźwignią

    Ale czy to nie jest tak jak z łamaniem zapałki? Całą złamać złamiesz i jej
    połówkę też ale jak Ci pójdzie z 1/4? Plastik ten jest gruby tj. może nie
    1cm ale chyba kilka milimetrów a podłączony do rury odpływowej w odpowiedni
    sposób która chyba też jest z podobnego materiału (jeszcze nie widziałem)
    moim zdaniem zda egzamin i to bardzo pozytywnie. W każdym razie myślę w ten
    sposób a Ty?