  • 1. Data: 2011-06-13 14:33:08
    Temat: kanadyjczyk - parę pytań
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    W ramach ćwiczeń, buduję sobie w ogródku małego kanadyjczyka.
    Cel zabawy jest poznać technologię a wynik końcowy, domek o powierzchni 8m2
    będzie służyć dzieci do zabawy.
    Wszystko w nim jest mniejsze, ale ogólne zasady są takie same, jak dla
    prawdziwego domu - przynajmniej w założeniach ćwiczenia ;-)

    Obecnie jestem na etapie pokrycia dachu - mam pełne "deskowanie", obróbki
    blacharskie, papę podkładową na lepiku
    i przymierzam się do kładzenia gontów bitumicznych.

    I tu PIERWSZE PYTANIE:
    czym w hameryce mocuje się gonty do dachu? tzn czym wbijają papiaki?

    jakoś nie wierzę, żeby ręcznie klepali papiaki,
    a to co znalazłem w gwoździarkach (sprawdzałem tylko castoramę) do "papy"
    się nie nadaje - za małe łebki...
    i na razie zastanawiam się nad zszywaczem tapicerskim, którym kiedyś
    zrobiłem altankę
    jednak jak test ma być "pełny", chciałbym to zagadnienie też zgłębić, nie
    obejść

    i DRUGIE PYTANIE:

    jak rozwiązać w PL kwestie wentylacji wełny w podbitce?

    pytałem o jakieś gotowe rozwiązania typu wywietrznik z siatką przeciwko
    owadom do montażu w podbitce
    ale nie znalazłem nic dedykowanego do tego celu

    jak sie przyglądałem na budowie u znajomego, on ma wstawione w podbitkę
    kształtki o średnicy na oko ok 10 cm
    przypominające zwykłe kratki wentylacyjne z ukośnymi lamelami - a to wydaje
    mi się nieporozumieniem...

    jak to się robi za wielką wodą?

  • 2. Data: 2011-06-13 19:30:33
    Temat: Re: kanadyjczyk - parę pytań
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik qlphon napisał:

    > pytałem o jakieś gotowe rozwiązania typu wywietrznik z siatką przeciwko
    > owadom do montażu w podbitce
    > ale nie znalazłem nic dedykowanego do tego celu

    Wprawdzie nie za wielką wodą i nie kanadyjczyk, ale...

    Mam dach deskowany pod dachówką, a pod deskowaniem szczelina i wełna.
    Pod okapem zostawiłem ok 5 cm szczeliny, żeby był dostęp powietrza, a
    tam wstawiłem wróblówki - to przeciw ptakom, a od wewnątrz, gdzie
    chłopaki układali wełnę, załoyłem siatkę taką jak na moskitiery -
    kupiłem kilkanaście metrów z roliki. Przyczepiłem ją zszywkami do
    murłaty u dołu i do deskowania u góry. Owady pod deskowanie nie wlazą.

    Może za 'wodą' robi się inaczej, tego nie wiem :-), ale może mój sposób
    Ci trochę pomoże znaleźć odpowiednie roziązanie :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-06-14 06:01:03
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "qlphon" napisał w wiadomości grup

    > jakoś nie wierzę, żeby ręcznie klepali papiaki,

    Pamiętam kiedyś rozmowę z narzeczonym znajomej, który był na robotach w
    Ameryce, że mieli do tego pistolet. Bo bardzo się dziwił, że w Polsce się
    nadal stosuje pracochłonne bicie młotkiem.

  • 4. Data: 2011-06-14 06:39:07
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Pamiętam kiedyś rozmowę z narzeczonym znajomej, który był na robotach w
    > Ameryce, że mieli do tego pistolet. Bo bardzo się dziwił, że w Polsce się
    > nadal stosuje pracochłonne bicie młotkiem.

    dokładnie to miałem na myśli ;-)
    ciekawe, czy taki sprzęt jest dostępny w PL
    w zasięgu kieszeni amatora?

  • 5. Data: 2011-06-14 06:45:01
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > "Pod okapem zostawiłem ok 5 cm szczeliny, żeby był dostęp powietrza, a tam
    > wstawiłem wróblówki - to przeciw ptakom, a od wewnątrz, gdzie chłopaki
    > układali wełnę, załoyłem siatkę taką jak na moskitiery -

    dzięki za dobre chęci...
    na razie temat wygląda na bardzo niszowy...
    ja opracowałem sobie w głowie parę patentów zastępczych (Twój też jest
    ciekawy ;-)
    ale aż trudno uwierzyć że dedykowane rozwiązania nie są powszechnie
    dostępne/stosowane

    pzdr.

  • 6. Data: 2011-06-14 08:10:36
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 14-06-2011 o 08:45:01 qlphon <q...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > ciekawy ;-)
    > ale aż trudno uwierzyć że dedykowane rozwiązania nie są powszechnie

    nisza na rynku......... masz szansę stać się bogaty :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 7. Data: 2011-06-14 08:18:36
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    > jakoś nie wierzę, żeby ręcznie klepali papiaki,
    > a to co znalazłem w gwoździarkach (sprawdzałem tylko castoramę) do "papy"
    > się nie nadaje - za małe łebki...

    ja pape mocowałem zszywaczem młotkowym
    http://www.stanleyworks.pl/product_detail/ZSZYWACZ+M
    %C5%81OTKOWY+PHT150/SkuDetail.ctlg?ObjectID=6-PHT150

    b.

  • 8. Data: 2011-06-14 08:26:33
    Od: Shaman <s...@o...com>

    niedawno był w Lidlu: http://goo.gl/xbGlw

    --
    PZDR
    Shaman

  • 9. Data: 2011-06-14 08:28:57
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    > ja pape mocowałem zszywaczem młotkowym
    > http://www.stanleyworks.pl/product_detail/ZSZYWACZ+M
    %C5%81OTKOWY+PHT150/SkuDetail.ctlg?ObjectID=6-PHT150

    >niedawno był w Lidlu: http://goo.gl/xbGlw

    kupiłem podobny w biedronce. Wyrzuciłem po godzinie i kupiłem porządny. Jak
    najbardziej sie sprawdziło ze tano znaczy drogo :)

    b.

  • 10. Data: 2011-06-14 11:39:21
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > dostępne/stosowane

    nisza na rynku......... masz szansę stać się bogaty :)

    eee tam... szansę...
    żyję z zupełnie innej branży...

    na pewno nie podejmę sie produkcji
    no chyba że kumulacje w lotka trafię... [tylko to byłoby trudne, bo raczej
    nie gram]
    wtedy taki pomysł na biznes będzie jak znalazł ;-)