  • 11. Data: 2010-01-17 18:41:18
    Temat: Re: zawor kulowy - przedluzenie
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 17-01-2010 o 19:24:06 Jarek M. <w...@w...pl> napisał(a):

    > Natomiast w sposób amatorski ja bym to zrobił tak :
    <ciach>

    ciekawy sposób. zastanowię się czy dam radę to zrobić w miarę sprawnie.

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 12. Data: 2010-01-17 19:19:11
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Jarek M." <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    No i moim zdaniem jest to całkiem dobry sposób. Można też zamówić u "byle
    ślusarza" przedłużkę która z jednej strony będzie miała gwint wewnętrzny
    który nakręcimy na wystającą oś zaworu - tam gdzie normalnie jest nakrętka
    blokująca pokrętło a z drugiej gwint zewnętrzny i zeszlifowaną oś jak w
    zaworze -tam wkręcisz motylek lub wajhę.
    W sumie podpowiedź z kluczem nasadowym jest jak najbardziej odpowiednia,
    proponowałbym tylko dwie rzeczy:
    na trzpieniu zaworu zakontrować dwie nakrętki aby to nie chciało się
    poluzować a jako klucza nasadowego użyć klucza z castoramy -są takie klucze
    w kształcie korby i ta korba z pręta jest moim zdaniem jak najbardziej
    otwarta na wszelkie przeróbki. Pomysł z klejem jak najlepszy, także w
    castoramie kleje firmy Dragon - od wyboru do koloru.
    --
    Jackare

  • 13. Data: 2010-01-17 19:43:05
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 17-01-2010 o 20:19:11 Jackare <...@s...de.uk.pl> napisał(a):

> [...]
    > zeszlifowaną oś jak w zaworze -tam wkręcisz motylek lub wajhę.
    > W sumie podpowiedź z kluczem nasadowym jest jak najbardziej odpowiednia

    dziękuję wszystkim za odpowiedź. Trzeba będzie w takim razie pokombinować.
    Swoją drogą jestem zdziwiony, że nie ma takich gotowych przedłużek...

  • 14. Data: 2010-01-17 19:47:30
    Od: lukas <l...@w...pl>

> [...]

    > będzie miała gwint wewnętrzny który nakręcimy na wystającą oś zaworu -
    > tam gdzie normalnie jest nakrętka blokująca pokrętło

    a jak to utrzymać w miejscu? w trakcie otwierania zaworu, taka przedłużka
    mogłaby się luzować chyba, zwłaszcza jeśli zawór stawiałby większy opór.

  • 15. Data: 2010-01-17 20:36:00
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pozdrawiam,
    > lukas
    > gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.

    Tak jak napisał Jarek M, tak jak napisałem ja:
    - przyklejasz nakrętke do osi klejem do metalu (epoksydowym) i sklejasz z
    przedłużką
    - na "starej" osi kontrujesz dwie nakrętki i na to nasadzasz klucz który
    przyklejasz do nakrętek
    - przykręcasz do ośki przedłużkę wg mojego patentu i robisz blokadę:
    protopadle do osi wiercisz otworek fi 2,4 gwintujesz gwintownikiem fi 3 i
    wkręcasz tam śrubkę fi M3 którą blokujesz przedłużkę na osi aby się nie
    rozkręcała.
    Inna opcja jest taka że kręcisz zawsze w jedną stronę - w prawo, jak do
    zakręcania - to zawór kulowy więc w środku nie ma żadnej blokady i mozna to
    wykorzystać. Blokada pozycji kulki jest na zewnątrz na korpusie i pokrętle.
    Jak zdejmiesz pokrętło to blokady nie ma i co kolejne 90 st masz otwarte,
    zamknięte, otwarte, zamknięte, otw......
    --
    Jackare

  • 16. Data: 2010-01-17 21:32:52
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 17-01-2010 o 21:36:00 Jackare <...@s...de.uk.pl> napisał(a):

    > Jak zdejmiesz pokrętło to blokady nie ma

    ha, faktycznie zapomniałem o tym ;)

    co do reszty, to dziękuję za wytłumaczenie

  • 17. Data: 2010-01-18 06:48:41
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    lukas napisał(a):
    > a jak to utrzymać w miejscu? w trakcie otwierania zaworu,
    > taka przedłużka mogłaby się luzować chyba, zwłaszcza
    > jeśli zawór stawiałby większy opór.
    Bez urazy, ale te rady z przedłużkami trzpienia są do ...y.

    Ludzie, Wy nie widzieliście chyba w życiu jak taki zawór
    kulowy jest skonstruowany, a zwłaszcza trzpień, ze mu takie
    rady dajecie.
    --
    Krzysiek

  • 18. Data: 2010-01-18 20:16:13
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

[...]

    ---------------------------------
    Skoro taki mądry jesteś to zaproponuj lepsze rozwiązanie.
    No .. masz szansę zabłysnąć swoją kreatywnością .....

    JM

  • 19. Data: 2010-01-18 20:46:59
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Jarek M

    Ty zabłysnąłeś znajomością netykiety.
    --
    Krzysiek

  • 20. Data: 2010-01-19 01:36:45
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    Ty zabłysnąłeś znajomością netykiety.
    --
    Krzysiek
    --------------------------
    Co ma netykieta do tego ?
    Krytykować potrafisz, to już wiemy, ale zabrakło inwencji twórczej i
    wyobraźni żeby zaproponować lepsze rozwiązanie.
    Zastanawiam się po jaką cholerę wcinasz się do wątku skoro nie jesteś w
    stanie nic zaproponować.
    Konstruktywną krytykę przyjmuję z godnością, natomiast rzucanie pustych
    słów które nic nie wnoszą uważam za zwykła głupotę i chęć zaistnienia za
    wszelką cenę.

    bez pozdrowień
    JM