  • 11. Data: 2009-01-09 09:21:48
    Temat: Re: zawór mieszający trójdrogowy
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:gk7224$1rtk$1@news2.ipartners.pl...

    > pozwolę sobie się nie zgodzić...
    > mimo że jestem goracym zwolennikiem recyrkulacji i grzania wody w kotłowni
    > to podgrzewając ją w miejscu poboru, nie moze byc drożej bo unikasz strat
    > po drodze itd
    >
    > recyrkulacja to przede wszystkim komfort i zawsze coś tam kosztuje
    > choć wszystko tak naprawdę zależy czym grzejesz wodę
    > (ja grzeje tym samym kotłem co CO więc u mnie cyrkulacja chodzi cały czas,
    > bo straty z CWU oznaczają tak naprawdę "wspomaganie" CO - zimą
    > oczywiscie....)

    Ja zakladam, ze caly obieg CWU jest izolowany i straty sa minimalne. Jednak
    nie wyobrazam sobie, jak ogrzewanie wody przeplywowo pradem ma byc tansze od
    grzania wody gazem w zasobniku przy minimalnych stratach po drodze, bo nawet
    jezeli uklad jest slabo izolowany, to wody cieplej w rurze do wystygniecia
    pozostaje relatywnie malo.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-01-10 08:37:03
    Od: TomekB <tbloch!$!WYTNIJ_TO!$!@interia.pl>

    > Użytkownik "TomekB" <tbloch!$!WYTNIJ_TO!$!@interia.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Summa summarum nie taniej / lepiej będzie zainstalować jakiś ogrzewacz na
    > miejscu ?

    Też o tym myślałem i pewnie tak się to skończy jeżeli nic nie wymyślę z tym
    zaworem mieszającym - szczególnie, że cyrkulacji potrzebuję tylko do
    kuchni. Obie łazienki są przez strop lub ścianę z kotłownią.

  • 13. Data: 2009-01-10 08:41:54
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    --Użytkownik "TomekB" <tbloch!$!WYTNIJ_TO!$!@interia.pl> napisał w
    wiadomości news:7s6kos5r9vd7.k6robhfu35st$.dlg@40tude.net...

    Taniej bedzie zrezygnować z cyrkulacji w kuchni. Akurat w kuchni nie jest
    ona tak potrzebna(a nawet niepotrzebna) do mycia naczyń

    Krzysiek