  • 51. Data: 2017-03-16 12:37:02
    Temat: Re: zbiorniki na wode ....
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > A doktorkowi radzę niech sobie zrobi studnię głębinową, będzie miał
    > filtry naturalne.
    Znaczy- jak głębinową.Bo jak taką 100 metrów, to tak.Wprawdzie kredyt weżmie
    i chałupę sprzeda, ale po odżelazianiu i odmanganianiu może można byutelkować.
    Chyba, że niedaleko szukali gazu...
    A taka do 30 metrów? jeden znajomy ma , ale woda przechodzi przez torf, czy
    węgiel brumatny.Ale do podlewania się nadaje.
    Inna- przy 30 metrach miała za dużo azotu.Dwa lata ją płukali.

  • 52. Data: 2017-03-16 12:49:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Otoz bynajmniej niekoniecznie. Pokazywali w tv jak na szybko to robia. Caly czas
    puszczaja wode przez akwarium z jakimis zywymi stworzeniami co to tylko w czystej
    wodzie zyja. Malze jakies pokazywali. Jak woda czysta to one inaczej sie zachowuja
    niz jak brudna i jest to powtarzalne. Do tego nie co tydzien a na biezaco badania
    podstawowych parametrow. Jest jeszcze drobny szczegol. Ludzie odpowiedzialni za wode
    w wodociagach robia i badaja wode ktora sami pija, myja sie w niej. Robia na niej
    mleko swoim malym dzieciom.

  • 53. Data: 2017-03-16 14:31:02
    Od: "parzenica" <q...@m...pl>

    ok.
    Abonito, jak zawsze na temat i na poziomie - kolejny raz Ci dziekuje.
    Zatem dam sobie dla spokoju ducha tylko filtr przed zbiornik by syf sie
    mechaniczny nie gromadzil i tyle.
    Pije te wode przegotowana od listopada wiec raczej nie jest zle, tylko
    kobieta mi glowe suszy ...
    Chlorowana wode mam w miescie, na co dzien. Z miasta chce uciec - stad moje
    pytania i ich poziom.

  • 55. Data: 2017-03-16 21:37:20
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Zatem dam sobie dla spokoju ducha tylko filtr przed zbiornik by syf sie
    > mechaniczny nie gromadzil i tyle.
    > Pije te wode przegotowana od listopada wiec raczej nie jest zle, tylko

    Dla spokoju ducha, to ty weż i daj ją do badania.Po tym czyszczeniu, rzecz jasna.
    Ale na jakieś bakterie wielkie i grożne ja bym nie liczył.Trochę im za chłodno.
    I z żarciem chudawo- no, chyba że sąsiad z gnojówką zajedzie.
    A filtr- spokój w domu ma swoją cenę.Ale dałbym go za hydroforem, i to jak
    najdalej.Najlepiej w dzbanku.Będziesz wiedział co tam jest.Przeważnie muł
    sam się osadza w hydroforze- jest tam strefa, w której to robi.
    A przepraszam, w czym i gdzie ten muł, czy coniebądż Ci przeszkadza?

  • 56. Data: 2017-03-16 23:04:41
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    teraz jest za hydroforem a raczej za zbiornikiem hydroforowym ocynkowanym
    pionowym.
    Na razie jezdze na weekendy, czasem dluzsze weekendy, no bo tak na razie
    musi byc. Po np 4 dniach ten bialy filtr juz jest srednio brazowy. Stad moja
    panika, ze w tym zbiorniku jest pelno mulu. Gdybym dal filtr przed
    zbiornikiem to teoretycznie ochraniam zbiornik.
    Taka moja teoria.

    woda, oczywiscie do badania po wyplukaniu studni.
    jak sasiad cos wyleje na pole to i tak sie to przesaczy i wcale nie jest
    powiedziane, ze mi podtruje studnie. Ale wiesz, ja jestem wyznawca teorii,
    ze jak cos moze pojsc zle to pojdzie gorzej, stad spora ilosc pytan .

  • 57. Data: 2017-03-17 23:08:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-16 o 23:04, doktorek pisze:
> [...]
    > musi byc. Po np 4 dniach ten bialy filtr juz jest srednio brazowy. Stad
    > moja panika, ze w tym zbiorniku jest pelno mulu. Gdybym dal filtr przed
    Żaden muł, żelazo masz w wodzie i w połączeniu z tlenem ze zbiornika
    robi się rdzawka którą ci fitr odsącza, ja mam fitr przed hydroforem i
    mam to samo, jak woda ma dużo żelaza to się tak robi, ale tym się nie
    przejmuj żelazo nieszkodliwe jest.

    --
    Pozdr
    Janusz