  • 11. Data: 2009-04-18 09:28:42
    Temat: Re: zgoda na wejscie na dzialke w celu podlaczenia wody
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Masz rację. Trzeba tylko dodać, że wpis służebności jest kosztowny.
    > Notariusze liczą ją od 40% wartości nieruchomości obciążanej. Zatem jeśli
    > sąsiad ma np. dom z działką za 500 000 to akto notarialny dla służebności
    > będzie kosztował około 2000zł

    A czy wpis służebności musi przechodzić przez notariusza? Przyznam się, że
    nie miałem do czynienia z samym wpisywaniem służebności osobno, bo zwykle
    jest to robione przy okazji sprzedaży nieruchomości.

  • 12. Data: 2009-04-18 10:04:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Boombastic" <b...@p...onet.pl> writes:

    > A czy wpis służebności musi przechodzić przez notariusza?

    Tak. Oświadczenie właściciela, który prawo ustanawia, musie mieć formę
    aktu notarialnego.

    Art. 245 par 2 KC.

    MJ