  • 1. Data: 2009-02-26 08:18:15
    Temat: ziemianka w ogrodzie - pozwolenie
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam

    Mam zamiar budowac dom jednorodzinny ok 115m2
    bez podpiwniczenia. Myslalem o wybudowaniu malej piwnicy/
    ziemianiki w ogrodzie - moze okolo 3x3x2,1m,
    Chcial bym zeby ziemianka byla zaglebiona w ziemi do 1,5m
    a reszta ponad gruntem. Na to izolacja hydro i ocieplenie,
    plus pokrywa ziemi, tak ze utworze gorke w ogrodzie.
    Czy na taka budowle sa wymagane jakies pozwolenia, projekty,
    odbiory techniczne itd?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2009-02-26 08:45:08
    Temat: Re: ziemianka w ogrodzie - pozwolenie
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > ziemianiki w ogrodzie - moze okolo 3x3x2,1m,

    Do 10 m2 nie trzeba(ew. do 10 m2 na kazde 500m2 dzialki?
    ale nie jestem pewien).

    Ja w kazdym razie machnalem ziemianke 3.4 x 7 x 2.7
    i o nic nikogo nie pytalem.

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2009-02-26 09:27:01
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    pluton pisze:

    > Ja w kazdym razie machnalem ziemianke 3.4 x 7 x 2.7
    > i o nic nikogo nie pytalem.
    >
    > pozdrawiam
    > pluton

    Wszyscyśmy sekundowali Twojej ziemiance.
    Zaraz wiosna i zaczniem kopać swoje ziemianki.
    Dałbyś jakies fotografie...

    pozdr serd
    --
    A S

  • 4. Data: 2009-02-26 10:25:03
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    pluton pisze:

    > Do 10 m2 nie trzeba(ew. do 10 m2 na kazde 500m2 dzialki?
    > ale nie jestem pewien).

    Niestety pozwolenie na budowę, sam przez chwilę zwątpiłem i dopytałem
    się kolegów, żadnej taryfy ulgowej. A miało być tak fajnie... z Pb.

  • 5. Data: 2009-02-26 10:30:59
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Niestety pozwolenie na budowę, sam przez chwilę zwątpiłem i dopytałem się
    > kolegów, żadnej taryfy ulgowej. A miało być tak fajnie... z Pb.

    tz kogo pytałeś? Pracujesz w jakimś urzędzie?
    Czyli co pełna procedura? Projekt, zagospodarowanie terenu,
    mapki, geodeta do wyznaczenia, pozwolenie i odbiór?
    A znasz moze jakąś podstawę prawną.

    Wiem ze kiedys bylo mozna budować budynki do pewnej powierchni
    (chyba 25m2) bez pozwolenia, tylko na zgłoszenie.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 6. Data: 2009-02-26 11:08:29
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Wszyscyśmy sekundowali Twojej ziemiance.
    > Zaraz wiosna i zaczniem kopać swoje ziemianki.
    > Dałbyś jakies fotografie...

    Dawalem, oto jeden z nich:
    http://plutonix.wrzuta.pl/obraz/na0e1peHIu/
    reszta przez prev i next.

    pozdrawiam
    pluton

  • 7. Data: 2009-02-26 11:12:43
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Niestety pozwolenie na budowę, sam przez chwilę zwątpiłem i dopytałem się
    > kolegów, żadnej taryfy ulgowej. A miało być tak fajnie... z Pb.

    http://forum.muratordom.pl/piwnica-ziemianka-czy-ma-
    ktos-z-was-taka,t30060-60.htm

    pozdrawiam
    pluton

  • 8. Data: 2009-02-26 11:17:37
    Od: arch <s...@w...pl>

> [...]
    >
    > Wiem ze kiedys bylo mozna budować budynki do pewnej powierchni
    > (chyba 25m2) bez pozwolenia, tylko na zgłoszenie.

    Witam.Jezeli ta ziemianka bedzie nazwana jako budynek gospodarczy, to
    podlega pod zgłoszenie.
    Wtedy moze mieć pow. do 25 m2.

    Co podlega pod zgłoszenie a co pod pozwolenie mówią przepisy: Dz.U. Nr
    156, poz 1118, art. 29 - prawo budowlane.

    pozdr
    Sławek

  • 9. Data: 2009-02-26 12:06:54
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Darek pisze:

    > tz kogo pytałeś? Pracujesz w jakimś urzędzie?

    Kolegów ze Starostwa, a pracuję w PINB-ie

    > Czyli co pełna procedura? Projekt, zagospodarowanie terenu,
    > mapki, geodeta do wyznaczenia, pozwolenie i odbiór?
    > A znasz moze jakąś podstawę prawną.

    Prawo bud. art. 30 ust. 7 - właściwy organ może nałożyć w drodze decyzji
    uzyskanie pozwolenia na wykonanie określonego obiektu lub robót
    budowlanych.

    > Wiem ze kiedys bylo mozna budować budynki do pewnej powierchni
    > (chyba 25m2) bez pozwolenia, tylko na zgłoszenie.

    nadal można tylko jw.

  • 10. Data: 2009-02-26 12:08:58
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    arch pisze:

    > Witam.Jezeli ta ziemianka bedzie nazwana jako budynek gospodarczy, to
    > podlega pod zgłoszenie.
    > Wtedy moze mieć pow. do 25 m2.

    Powinna podlegać pod zgłoszenie. Bud. gospodarczy, wg. "Warunków
    technicznych - m.in. służy do przechowywania płodów rolnych służących
    mieszkańcom bud. mieszkalnego." jak wiadomo. Tylko ani słowa o ziemiance
    ;) przy składaniu zgłoszenia.