  • 11. Data: 2009-02-26 12:16:57
    Temat: Re: ziemianka w ogrodzie - pozwolenie
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    pluton pisze:
    > http://forum.muratordom.pl/piwnica-ziemianka-czy-ma-
    ktos-z-was-taka,t30060-60.htm

    Za blisko granicy - jeżeli ogrodzenie jest na granicy, i
    niezabezpieczony wykop w czasie budowy i oryginalne przekrycie górą, tam
    gdzie budował i wybudował B.B. ;)

  • 12. Data: 2009-02-26 12:18:05
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Czy ktoś z Was posiada skany planu budowy ziemianki
    zamieszczane w Muratorze ? Bardzo proszę na maila
    r...@w...pl

  • 13. Data: 2009-02-26 13:26:30
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Bardzo dziękuję za odpowiedzi

    Pozdrawiam
    Darek

  • 14. Data: 2009-02-26 13:32:07
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Powinna podlegać pod zgłoszenie. Bud. gospodarczy, wg. "Warunków
    > technicznych - m.in. służy do przechowywania płodów rolnych służących
    > mieszkańcom bud. mieszkalnego." jak wiadomo. Tylko ani słowa o ziemiance
    > ;) przy składaniu zgłoszenia.

    Ok. Ale poważnie, jeżeli to nazwę pomieszczeniem gospodarczym,
    od którego zreszta bede potem placil podatek, to czy unikne calej procedury.
    Czy przepisy okreslaja, ze pomieszczenie gospodarcze musi np. posiadac
    wzniesioną posadzkę ponad poziom gruntu czy cos podobnego?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 15. Data: 2009-02-26 14:21:09
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Darek pisze:
> [...]
    > Czy przepisy okreslaja, ze pomieszczenie gospodarcze musi np. posiadac
    > wzniesioną posadzkę ponad poziom gruntu czy cos podobnego?

    Nazwij budynkiem gospodarczym. Pomieszczenie to wydzielona cześć o
    jakiejś funkcji w budynku - mówiąc oględnie, jeżeli funkcja pom. czy
    pom. przeważa nad innymi pom. to tak powinien nazywać się budynek. Np.
    usługowo - gospodarczy - ale to już na pozwolenie.

    A z posadowieniem poniżej poziomu terenu budynku gospodarczego są różne
    zdania.
    W "katalogu" obiektów na zgłoszenie nic się nie mówi o poziomie
    posadowienie, domyślnie powinno być rozumiane - wejście z poziomu terenu
    ewentualnie jakiś stopień do góry, mając na uwadze warunki,
    kwalifikujące obiekt na zgłoszenie, powierzchnia działki lub/i jej
    przeznaczenie, gabaryty budynku. W innym przypadku pozwolenie na budowę.

    Można zinterpretować inaczej, też na zgłoszenie - pod warunkiem, że
    będzie to na pewno budynek: trwale związany z gruntem, wydzielony z
    przestrzeni za pomocą przegród budowlanych, posiadający fundamenty i
    dach, spełniający ww. kwalifikację do zgłoszenia. A ile go "zagłębisz"
    to Twoja sprawa - oczywiście w rozsądnych granicach

  • 16. Data: 2009-02-26 14:23:34
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 26 Lut, 14:32, "Darek" <d...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Czy przepisy okreslaja, ze pomieszczenie gospodarcze musi np. posiadac
    > wzniesioną posadzkę ponad poziom gruntu czy cos podobnego?

    Ad 1 - nie "pomieszczeniem" tylko budynkiem gospodarczym (unikniesz
    "całej procedury" związanej z uzyskaniem pozwolenia na budowę)
    Ad 2 - nie ma takiego przepisu. Ale musisz poczytać tekst planu
    zagospodarowania przestrzennego czy dopuszcza podpiwniczenia.
    Do zgłoszenia musisz dołączyć:
    - mapę sytuacyjno-wysokościowa z naniesionym budynkiem i wymiarami
    zewn. i do granic działki,
    - ew. wyłączenie z prod. rolniczej,
    - szkice lub rysunki budynku; rzut, elewacje
    - bilans terenu z wykazaniem powierzchni biologicznie czynnej, jeżeli
    wymaga tego pzp,
    - ew. inne uzgodnienia narzucone w pzp.

    pozdr
    Sławek

  • 17. Data: 2009-02-26 18:20:52
    Od: "katz" <małpa@malpa.pl>

    > Czy na taka budowle sa wymagane jakies pozwolenia, projekty,
    > odbiory techniczne itd?
    Budujesz na zgłoszenie!
    Postanowiliśmy z sąsiadem pobudować sobie ziemnianki 6m x 3m.
    I wystarczyło zgłoszenie w gminie
    Niedługo zaczynamy

  • 18. Data: 2009-02-27 06:39:25
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    arch pisze:
    [...]

    > Do zgłoszenia musisz dołączyć:

    [...]

    > - ew. wyłączenie z prod. rolniczej,

    ? - przecież na rolniczej można b. gospodarczy na zgłoszenie bez
    problemu postawić

    [...]

  • 19. Data: 2009-02-27 06:59:26
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 27 Lut, 07:39, detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> wrote:
    > arch pisze:
    > [...]
    >
    > [...]
    >
    > ? - przecież na rolniczej można b. gospodarczy na zgłoszenie bez
    > problemu postawić

    Jeżeli w planie zag. teren jest przeznaczony pod zabudowę to musisz
    mieć wyłączenie. Chyba, że masz działke wyłączona w całości. Wtedy w
    wypisie z rejestru gruntów widnieje litera "B" - tereny zabudowane i
    nie musisz miec wyłączenia.
    Natomiast jesli w pzp sa to tereny rolnicze, to musisz poczytać jakie
    warunki zabudowy określa ten plan.

    pozdr
    Sławek

  • 20. Data: 2009-02-27 10:22:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    arch wrote:

> [...]
    > nie musisz miec wyłączenia.
    > Natomiast jesli w pzp sa to tereny rolnicze, to musisz poczytać jakie

    ale gryzie mnie inna sprawa, ziemianka jak i garaż podziemny obsypany nie
    pwodują że teren nad nimi nie jest terenem zielonym.