  • 31. Data: 2012-01-18 20:42:31
    Temat: Re: zioła
    Od: Qrczak <q...@g...pl>

    Dnia 2012-01-18 21:22, niebożę XL wylazło do ludzi i marudzi:

    > Albo w ciemnej zimnej (do 8 st) piwnicy, prawie nie podlewając, albo na
    > zimnym parapecie, podlewając symbolicznie. Wiosną przycinam silnie i
    > wystawiam do szklarni.

    Garaż oświetlany słabo, dwa małe okienka. Podlewanie zleciłam właśnie
    takie: szczątkowe.

    > Moja takoż, widac to normalne.

    Może. W naturze nigdy nie widziałam zimowej oliwki, tylko takie
    wiosenno-letnie.

    > A garaż ogrzewany? Byleby powyżej 4 stopni miała i mało podlewac wtedy
    > trzeba, tyle aby popiół w doniczce nie był.

    Sam ogrzewany symbolicznie, jak to zwykle z garażami przy domu.

    Qra

  • 32. Data: 2012-01-18 20:48:00
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 Jan 2012 21:42:31 +0100, Qrczak napisał(a):

    > Może. W naturze nigdy nie widziałam zimowej oliwki, tylko takie
    > wiosenno-letnie.

    Podobnie jak ja zimowej palmy na przykład :-D
    --
    XL

  • 33. Data: 2012-01-18 20:59:46
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    On 18 Sty, 21:24, XL <i...@g...pl> wrote:

    > W kuchni używam tylko do jagnięciny.

    Do ziemniaków w cząstki pieczonych w piekarniku...

    A juz zupełnie rozłozył mnie posiekany rozmaryn "przesmażony" na
    suchej patelni z solą - posypane nim grube irlandzkie fryty...mmmm....

    Ania

  • 34. Data: 2012-01-18 21:09:04
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2012-01-18 21:24, XL pisze:

    > U mnie też, ale lubię jego zapach. W kuchni używam tylko do jagnięciny.

    :)
    Estragon zresztą również choć on dla Francuzów , jest królem ziół
    Z ziół oprócz mięty dużo używamy czabru górskiego zarówno suszonego jak
    zielonego.
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    sklep: http://trawki.pl/

  • 35. Data: 2012-01-18 21:16:12
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2012-01-18 21:59, czeremcha pisze:

    > Do ziemniaków w cząstki pieczonych w piekarniku...
    >
    > A juz zupełnie rozłozył mnie posiekany rozmaryn "przesmażony" na
    > suchej patelni z solą - posypane nim grube irlandzkie fryty...mmmm....

    Po godzinie 22 powinien byc zakaz gadania i pisania o żarciu.
    :)
    Rozmaryn ma nieco podobną nutę smakową jak cząber górski
    u nas w domu fryty są posypywane cząbrem
    Pąchną wtedy wędzonka...
    Kilka listków cząbru na kanapke z pomidorem czy serem
    daje wrażenia jakby była obłożona ona wędzonką.

  • 36. Data: 2012-01-18 21:19:11
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2012-01-18 21:48, XL pisze:

    > Podobnie jak ja zimowej palmy na przykład :-D
    :)
    z palmami to nie wiem ale oliwki , które przyjechały do mnie na tydzień
    przed swiętami w temperaturze około 15 st zaczęły wpuszczać maja
    przyrosty i rozwinęły się nowe listki
    :)

  • 37. Data: 2012-01-18 22:03:25
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2012-01-18 21:18, XL pisze:

    > OK, to trzymaj dla mnie dwie. Słowo harcerza publicznie daję, ze się po nie
    > zgłoszę do końca marca. Widzę tam dwie odmiany - która jest odporniejsza na
    > mróz? czy jednakowo?

    Na allegro są dwie a w sklepiku jeszcze 3 plus dwie o których wspominałem
    :)
    Jeżeli chodzi o mrozoodporność to te portugalskie określane są jako
    bardziej wrażliwe ale dotyczy to podkładki z pigwy .
    Mam je również na podkładkach z jarzębu oraz głogu , które oprócz
    zmniejszenia wymiarów do jakich dorastają dają odmianom na nich
    zaszczepionym min większą mrozoodporność.
    :)
    Z ciekawostek mam jeszcze sadzonki gruszek na wierzbie
    :)))))

  • 38. Data: 2012-01-18 22:18:54
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 Jan 2012 12:59:46 -0800 (PST), czeremcha napisał(a):

    > Do ziemniaków w cząstki pieczonych w piekarniku...
    >
    > A juz zupełnie rozłozył mnie posiekany rozmaryn "przesmażony" na
    > suchej patelni z solą - posypane nim grube irlandzkie fryty...mmmm....

    O! Zapisuję na najbliższą okazję do wypróbowania :-)

    --
    XL

  • 39. Data: 2012-01-18 22:20:58
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 Jan 2012 23:03:25 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

    > Mam je również na podkładkach z jarzębu oraz głogu , które oprócz
    > zmniejszenia wymiarów do jakich dorastają dają odmianom na nich
    > zaszczepionym min większą mrozoodporność.

    To rezerwuję po jednej z tych na jarzębie i głogu :-)
    --
    XL

  • 40. Data: 2012-01-19 06:32:55
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    W dniu 2012-01-18 21:42, Qrczak pisze:

    > Może. W naturze nigdy nie widziałam zimowej oliwki, tylko takie
    > wiosenno-letnie.

    W naturze w zimie "zimie" mają liście normalnie, jak w lecie, ale tam,
    gdzie rosną, w zimie jest ciepło.
    Zdjęcie zrobione w grudniu:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d85ef8f3da7c39f8
    .html
    w pierwszej połowie lutego:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c2c21631b8
    65be34.html

    A to najsławniejsze oliwki świata też w lutym, na Górze Oliwnej - Getsemani:
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/dda2fbacff
    6dfa46.html
    --
    B.