  • 41. Data: 2012-01-19 06:55:58
    Temat: Re: zioła
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    W dniu 2012-01-18 21:08, Tadeusz Smal pisze:
    )
    > masz do mnie tylko 20 km
    > Przyjeżdżają do mnie ludzie z drugiego końca Polski
    > bardzo chwalac sobie to chocby, ze na miejscu mogą obejrzeć
    > jak ta roślinka wygląda po roku czy dwóch gruncie
    > a ponadto odpytać mnie co zrobić aby spełniła ona ich oczekiwania

    Przyjadę przed wiosną na konsultacje (i zakupy) ok? Problemem u nas jest
    ziemia, a właściwie piasek, żeby coś rosło, trzeba dawać warstwę dobrej
    ziemi, albo hodować roślinność pustynną :)
    Z przywiezionych "italiańców" doskonale ma się wisteria i rozrosła się
    jak szalona, choć ubiegłoroczne mrozy zmroziły jej pąki i nie kwitła.
    Teraz napalam się na kokornak, co o nim sądzisz, to dobry pomysł? Jaka
    odmiana będzie efektowna, a zimująca dobrze w naszym klimacie?

    > Kiedys miałem takiego metrowego ale za duży się zrobił i poszedł w ludzi.
    > Sadzonki na teraz wyglądają jak poniżej
    > http://www.trawki.pl/admin.php?p=otherGallery&sPhoto
    =files/rozmaryn%20sadzonka.jpg

    Strona każe się zalogować :(

    > Rozmaryn jakoś nie przyjął się u nas w kuchni

    U nas w kuchni jest ważny, a poza tym po prostu bardzo lubię go jako
    roślinę, ale w wersji mocno rozrośniętej:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/82ca07cf1f
    2b7920.html
    Na naszych piaskach inne, polskie ziółka dobrze rosną, tymianki,
    macierzanki, mięty, ale z zimowaniem rozmarynu mam zawsze kłopot.
    --
    pzdrw, B.

  • 42. Data: 2012-01-19 07:01:41
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    W dniu 2012-01-18 21:59, czeremcha pisze:

    > Do ziemniaków w cząstki pieczonych w piekarniku...

    Do ziemniaków pieczonych zawsze dodaję nieco rozmarynu i tymianku,
    rozmaryn do drobiu, innych rozmaitych mięs, a także do niektórych ryb,
    np. łososia. Zawsze przywożę zdrewniałe gałązki rozmarynu, po zużyciu
    "igiełek" sa świetne jako rożenka do owoców morza, bardzo subtelnie je
    aromatyzują.
    --
    B.

  • 43. Data: 2012-01-19 09:00:56
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2012-01-19 07:55, Bbjk pisze:

    > Teraz napalam się na kokornak, co o nim sądzisz, to dobry pomysł? Jaka
    > odmiana będzie efektowna, a zimująca dobrze w naszym klimacie?
    :)
    Wiesz ja nie tylko przez przekorę jak mantrę,
    że" ze wszystkich cudów natury , poważam jednie trawy"
    i zasadniczo tylko trawy uprawiam.
    Trawy w sensie umownym "traw ozdobnych "
    bo oprócz tych prawdziwych traw mam trochę trawo podobnych
    które botanicznie nie są trawami
    Szanuję również rośliny nazwijmy to użytkowe o jadalnych lub innych
    pożytkach dlatego uprawiam różne zioła przyprawowo - smakowe.
    Dla roslin co tylko "ładnie" wyglądają
    szkoda mi miejsca w ogrodzie a poza tym to nie moja koncepcja piękna
    orgia kolorów i kształtów bylin kwitnących

    =files/rozmaryn%20sadzonka.jpg

    > Strona każe się zalogować :(
    :)
    Nie zwróciłem uwagi,że podałem linka z poziomu administartora
    to powinno chodzić
    http://www.trawki.pl/index.php?p=galleryGalleryShow&
    iIdLink=304&iType=1&iPhoto=1
    albo znajdż rozmaryn w ziołach i powiększ fotkę.

    > Na naszych piaskach inne, polskie ziółka dobrze rosną, tymianki,
    > macierzanki, mięty, ale z zimowaniem rozmarynu mam zawsze kłopot.
    :)
    No bo nie jest on rośliną naszego klimatu
    i w ogrodzie to raczej tylko w dużych donicach , które jesienią
    do jakiego budyneczku czy piwnicy.
    W zimnym foliowcu gdy przychodzą zimy w rodzaju tych co były rok i dwa
    lata temu , nawet pod okryciem z agrowłókniny tez było im za zimno
    i padły. W nieogrzewanym ale dobrze ocieplonym budynku zimowały
    natomiast bezproblemowo nawet podczas najmroźniejszych zim
    :)
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    sklep: http://trawki.pl/

  • 44. Data: 2012-01-19 19:01:41
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Jan 2012 07:32:55 +0100, Bbjk napisał(a):

    > W naturze w zimie "zimie" mają liście normalnie, jak w lecie, ale tam,
    > gdzie rosną, w zimie jest ciepło.

    No co Ty nie powiesz :-D
    --
    XL

  • 45. Data: 2012-01-19 20:12:17
    Od: Qrczak <q...@g...pl>

    Dnia 2012-01-19 07:32, niebożę Bbjk wylazło do ludzi i marudzi:

    > W naturze w zimie "zimie" mają liście normalnie, jak w lecie, ale tam,
    > gdzie rosną, w zimie jest ciepło.
    > Zdjęcie zrobione w grudniu:
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d85ef8f3da7c39f8
    .html
    > w pierwszej połowie lutego:
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c2c21631b8
    65be34.html

    > A to najsławniejsze oliwki świata też w lutym, na Górze Oliwnej -
    > Getsemani:
    6dfa46.html

    O jakie piękne "krzaczory"! Do takich wielkości nie aspiruję, z całą
    pewnością wystarczyłby mi metrowej wysokości.
    W każdym razie nie będę się chyba przejmować, że się osypuje, póki odbija.

    Qra

  • 46. Data: 2012-01-20 10:00:37
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    W dniu 2012-01-19 10:00, Tadeusz Smal pisze:

    > Dla roslin co tylko "ładnie" wyglądają
    > szkoda mi miejsca w ogrodzie a poza tym to nie moja koncepcja piękna
    > orgia kolorów i kształtów bylin kwitnących

    A u nas jest dużo miejsca i raczej jeszcze mało kwitnących bylin. Ten
    "ogród" to nieco spadzista laskowata łąka z piaszczystym podłożem,
    sieję/sadzę kępy kwiatów, ale głównie rosną drzewa, w tym leśne i
    krzewy. Mam dużo kwiatów cebulkowych z Chrzypska, znasz to
    ogrodnictwo?, trochę róż z Rosarium w Radlińcu (wiele wymarzło rok temu
    mimo chochołków) - te dwa ogrodnictwa bardzo sobie chwalę, jak i szkółki
    kórnickie. Twoje trawy są ładne, ale jakoś chyba nie widzę ich u nas,
    mamy psy i plątałyby się w trawach, z tego powodu tez nie ma wgłębionego
    basenu ani oczka wodnego, nie ma pięknych klombów - jest raczej
    naturalnie, trochę nieporządnie. Kiedyś przy okazji zapraszam na
    inspekcję :)

  • 47. Data: 2012-01-20 14:48:23
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2012-01-20 11:00, Bbjk pisze:

> [...]
    > krzewy.
    >Mam dużo kwiatów cebulkowych z Chrzypska, znasz to ogrodnictwo?,
    Znam ze słyszenia bo znajomy w Buku uprawia kilkanaście odmian irysów
    i wozi im albo do Holandii

    > trochę róż z Rosarium w Radlińcu (wiele wymarzło rok temu mimo
    > chochołków) - te dwa ogrodnictwa bardzo sobie chwalę,
    :)
    Z Panem Adamem Chodunem znamy się osobiście
    > jak i szkółki kórnickie.
    :)
    Szkółki Kórnickie znam ale ja jeździłem do Dziećmierowa
    gdzie mają pola uprawowe i stamtąd brałem towar

> [...]
    > mamy psy i plątałyby się w trawach, z tego powodu tez nie ma wgłębionego
    > basenu ani oczka wodnego, nie ma pięknych klombów - jest raczej
    Masz złe wyobrażenie o trawach
    Naprzykład taka Wydmuchrzyca piaskowa wielokrotnie była u mnie kupowana
    właśnie do obsadzania wybiegów dla psów.
    Jest ona dosć wysoka, twarda , niewrażliwa na obsiusianie i dobrze
    rośnie nawet na piaskach i ladnie wygląda

    Moge polecić wiele traw którym psy i koty nie są straszne
    i bardzo lubią wylegiwać się w cieniu lub spać w ich gęstwinie nawet
    podczas deszczu
    http://www.dobrepole.pl/Miscanthus%20sinensis%20%22K
    lein%20Zeber%22_-_miskant%20chi%C5%84ski_npol_1073.h
    tml
    ( to u mnie i jeden z moich kotów)

    http://www.dobrepole.pl/Miscanthus%20x%20giganteus_-
    _miskant%20olbrzymi_npol_1348.html
    ps. ten buszmen to ja . Miscanthus z tej fotki wtedy nie miał jeszcze
    pełnych wymiarów ,

  • 48. Data: 2012-01-22 10:32:56
    Od: " " <s...@N...gazeta.pl>

    Tadeusz Smal <s...@s...pl> napisał(a):

    > ps. ten buszmen to ja . Miscanthus z tej fotki wtedy nie miał jeszcze
    > pełnych wymiarów ,

    On nie miał, ale Ty Tadziu jak najbardziej:-)
    Znów przytyłeś;-)
    W ogrodzie też tak Tobie przyrasta?

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 49. Data: 2012-01-22 19:04:13
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2012-01-22 11:32, s...@N...gazeta.pl pisze:

    > On nie miał, ale Ty Tadziu jak najbardziej:-)
    > Znów przytyłeś;-)
    :)
    Fotka była z końca sierpnia i wtedy miałem kilka kilogramów mniej
    niż mam teraz
    :(((((((
    > W ogrodzie też tak Tobie przyrasta?
    :)
    Myślę, że trawy równie dorodne
    czasami nawet za dorodne

    > Pozdrawiam pogodnie
    > skryba
    :)

  • 50. Data: 2012-01-23 07:27:52
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    W dniu 2012-01-20 15:48, Tadeusz Smal pisze:

    > Moge polecić wiele traw którym psy i koty nie są straszne
    > i bardzo lubią wylegiwać się w cieniu lub spać w ich gęstwinie nawet
    > podczas deszczu

    Ok, pogadamy wiosną - doradzisz w realu, co najlepsze dla piasków.
    --
    B.