  • 131. Data: 2017-03-29 23:18:52
    Temat: Re: zmiana systemu ogrzewania
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-29 o 18:41, Uzytkownik pisze:

    > Teraz to jest najgorszy okres i "po ptokach" na takie eksperymenty, bo
    > są duże skoki temperatur, które powodują, że jak przyświeci słońce i na
    > zewnątrz zrobi się ciepło to w domach robi się zbyt ciepło od
    > skumulowanego w nim ciepła, a automatyka szaleje. Takie eksperymenty to
    > trzeba robić jak jest normalny sezon grzewczy i da się ustabilizować
    > temperatury.

    No to do stycznia w tamim razie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 132. Data: 2017-03-29 23:24:05
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-29 o 21:22, Budyń pisze:
    > Wlasnie zmierzylem pirometrem ,przy podlogowce, od podlogi po sufit wlasciwie
    jednakowa temperatura, +/- 0,2st

    No to mniejsze straty na gorze ida na pastwisko.
    Z pomiarami faktycznie najlepiej poczekac do zimy. Z drugiej strony
    sezon grzewczy to nie tylko mroz.

    Pozdro.. TK

  • 133. Data: 2017-03-29 23:34:27
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-29 o 22:08, Uzytkownik pisze:

    > Tak więc różne domy mogą się zachowywać nieco inaczej i inne mogą być
    > rozkłady temperatur.

    Tak sie zastanawiam wlasnie z ktorego roku moze byc ten rysunek?
    Dzis dachy izoluje sie np. welnami grubosci 30cm. Na scianach nierzadko
    jest 20cm styropianu. W takich warunkach wydaje mi sie, ze az tak duzej
    roznica miedzy podloga a sufitem nie bedzie. W dzisiejszych domach
    wyniki pomiarow Krisa prawde mowiac nie za bardzo mnie dziwia.
    Najwieksze dziury to okna, izolacja posadzki dla podlogowki i oczywiscie
    wentylacja.

    Pozdro.. TK

  • 134. Data: 2017-03-29 23:39:26
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-29 o 22:48, Janusz pisze:

    > Straty na oknach są duże, nawet bardzo duże jeżeli grzejniki będą
    > dobrane 90/70.

    E no to jakies sredniowiecze. Dla takich parametrow moze wyjsc co kolwiek.

    Pozdro.. TK

  • 135. Data: 2017-03-29 23:50:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak wczoraj miales 150 to sie nie chwaliles.

  • 136. Data: 2017-03-30 05:52:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-03-29 o 23:24, Maniek4 pisze:

    > No to mniejsze straty na gorze ida na pastwisko.
    > Z pomiarami faktycznie najlepiej poczekac do zimy. Z drugiej strony
    > sezon grzewczy to nie tylko mroz.
    >
    > Pozdro.. TK

    Poza tym pirometr to nie przyrząd pomiarowy tylko porównawczy. Pomiary
    pirometryczne są obarczone dużym błędem ze względu na to, że różne
    materiały i różne powierzchnie mają inny współczynnik emisyjności.
    Mówiąc bardziej zrozumiale chodzi o to, że posiadając taką samą
    temperaturę jedne materiały/powierzchnie promieniują bardziej, a inne mniej.

    Reasumując:

    Możemy nim stwierdzić, że w jednym miejscu jednorodna ściana, pokryta
    jednorodną farbą ma temperaturę o 1 czy 2 stopnie wyższą/niższą niż w
    innym miejscu i to z nieokreśloną dokładnością. Czyli "pi razy drzwi" :)

    Ale nie da się zmierzyć wiarygodnie, że jest to 20 czy 22'C.

  • 137. Data: 2017-03-30 06:22:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-03-29 o 23:34, Maniek4 pisze:

> [...]
    > dzisiejszych domach wyniki pomiarow Krisa prawde mowiac nie za bardzo
    > mnie dziwia. Najwieksze dziury to okna, izolacja posadzki dla

    Dzisiaj dachy buduje się super nowocześnie i super oszczędnie, a przy
    tym do pracy na budowie idą te głąby, które są za głupie, żeby wykonywać
    bardziej inteligentne prace.

    Co z tego, że na dachu jest 30, 40, 100 cm wełny? Skoro często wykonawcy
    kładą ją tak, że choćby położyli jej i 2m to nie będzie ona spełniać
    swojej roli.

    Rzecz w tym, że zazwyczaj ponad wełną znajduje się membrana
    paroprzepuszczalna której kolejne pasy kładzie się na zakładki. Nie
    dość, że zakładki są zbyt wąskie to mało kto z wykonawców wie o tym, że
    te zakładki powinno się sklejać. Służą do tego specjalne taśmy. Jedna
    taśma dwustronnie klejąca powinna być przyklejona pomiędzy zakładki, a
    druga taśma jednostronnie klejąca powinna zaklejać rant.

    Wszystko po to, żeby wiatr nie wtłaczał zimnych mas powietrza w warstwę
    wełny i żeby nikt nie musiał później pisać na grupach dyskusyjnych, że w
    tym roku poszło mniej opału, bo nie wiało. :)

    Ja u siebie o mało nie rozgoniłem ekipy, bo zaczęli mi układać membranę
    bez klejenia, a wcześniej pokazałem wszystkie taśmy i tłumaczyłem do
    czego służą.

    Jak usłyszałem tekst "a po co kleić, przecież nikt tego nie robi" to się
    we mnie zagotowało. A jak zobaczyłem, że membranę mi zaczęli kleić taśmą
    do folii paroizolacyjnej, która nie chciała się trzymać membrany i
    usłyszałem kolejny tekst, że "taśma jest do dupy i nie ma sensu kleić"
    to o mało szału nie dostałem.

    Kur... jakim trzeba być debilem, żeby nie skojarzyć:

    niebieska, włochata taśma do niebieskiej, włochatej membrany

    srebrna, gładka taśma do srebrnej, gładkiej folii paroizolacyjnej

    Teraz pytanie do grupowiczów:

    Kto z Was ma folię paroprzepuszczalną klejoną na zakładkach?

  • 138. Data: 2017-03-30 07:18:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 marca 2017 06:05:02 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > Mówiąc bardziej zrozumiale chodzi o to, że posiadając taką samą
    > temperaturę jedne materiały/powierzchnie promieniują bardziej, a inne mniej.

    Nie Ty jedyny iesz jak pirometr działa i jak nim mierzyć. Myślę że Budyń nie idiota i
    też wie
> [...]
    > jednorodną farbą ma temperaturę o 1 czy 2 stopnie wyższą/niższą niż w
    > innym miejscu i to z nieokreśloną dokładnością. Czyli "pi razy drzwi" :)

    Na potrzeby naszej dyskusji i aby obalić mity jakie tu padały jak najbardziej
    wystarczy

    > Ale nie da się zmierzyć wiarygodnie, że jest to 20 czy 22'C.

    Ale to bez znaczenia. Różnice temperatur na różnych poziomach nas interesują

  • 139. Data: 2017-03-30 07:23:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 marca 2017 22:08:33 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > Rozkład temperatur, który wskazałem, gdzie temperatura pod sufitem
    > wynosi 16'C, a podłogi 26'C dotyczy tylko pomieszczeń budynków
    > jednokondygnacyjnych lub pomieszczeń na najwyższej kondygnacji.
    > W tym przypadku ciepłe powietrze unosi się do góry, ale po drodze traci
    > energię, gdyż są straty ciepła poprzez ściany, poprzez wentylację oraz
    > poprzez strop. Dlatego w przypadku podłogówki temperatura pod stropem,
    > ponad którym znajdują się nieogrzewane pomieszczenia zawsze będzie
    > niższa od temperatury podłogi i od temperatury powietrza niewiele ponad

    Kurcze, czy naprawdę mam wziąć termometr na piętro gdzie mam dużą łazienkę ogrzewaną
    podłogówką w 100% i tam pomierzyć i udowodnić że pod sufitem chłodniej nie będzie a
    16stC to jakaś herezja.
    Uprzedzając Twój kolejny wywód- nad łazienką jest nieocieplony strych, w łazience tej
    na suficie jest płyta gipsowa na której leży ze 30 cm wełny

  • 140. Data: 2017-03-30 07:27:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 marca 2017 22:48:16 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > Straty na oknach są duże, nawet bardzo duże jeżeli grzejniki będą
    > dobrane 90/70.

    A ktoś jeszcze tak dobiera?

    >Piszę o zwykłych tanich oknach plastikowych, takie jak
    > 90% budujących kupuje.

    Jednocześnie podając parametry dla grzejników jakie stosuje 10% budujących