  • 41. Data: 2017-03-26 16:03:25
    Temat: Re: zmiana systemu ogrzewania
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 marca 2017 11:45:20 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Co mierzą te termometry?
    Jak to termometry- temperaturę
    I na parterze i na piętrze stoją na szafkach tak ok 90cm nad posadzką.

  • 42. Data: 2017-03-26 20:22:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-03-26 o 16:03, Kris pisze:

    > Jak to termometry- temperaturę
    > I na parterze i na piętrze stoją na szafkach tak ok 90cm nad posadzką.

    I jakie masz wnioski?

  • 43. Data: 2017-03-26 20:44:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    Takie jak dwa postyn wyżejW dniu niedziela, 26 marca 2017 20:22:18 UTC+2 użytkownik
    Uzytkownik napisał:

    > I jakie masz wnioski?

    Takie jak dwa posty wyżej
    Ze 22stC to 22stC nieważne czy grzeją kalafiory czy podłogówka

  • 44. Data: 2017-03-26 21:56:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Uzytkownik napisał:

    > Takie jak dwa posty wyżej
    > Ze 22stC to 22stC nieważne czy grzeją kalafiory czy podłogówka

    I co z tego, że na wysokości 90cm nad posadzką jest 22'C i tu i tu?

    Przypatrz się na wykresy, że dla tego samego komfortu cieplnego na
    wysokości ok. 1m ponad podłogą uzyskasz taką samą temperaturę zarówno
    przy ogrzewaniu grzejnikowym jak i podłogowym. Ale masz całkiem inne
    rozkłady temperatur i inną moc strat. Średnia temperatura dla całej
    powierzchni przegród przy ogrzewaniu podłogowym jest niższa, dlatego moc
    strat jest mniejsza. Patrzysz tylko i wyłącznie to pomiar temperatury i
    to jeszcze dokonany w miejscu, gdzie wykresy ogrzewania podłogowego oraz
    grzejnikowego akurat się przecinają. Niestety nie masz możliwości
    dokonać pomiarów strat.,

    Czy naprawdę tak trudno to zrozumieć?

  • 45. Data: 2017-03-26 22:33:12
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-26 o 10:09, Uzytkownik pisze:

    > A ten termometr to masz na wysokości 2,5m nad podłogą czy raczej 1-1,5m?

    Jakies 1,5m.

    > To teraz jeszcze sobie sprawdź jaką temperaturę masz pod sufitem, a jaką
    > temperaturę ma sąsiad/znajomy/członek rodziny, który grzeje grzejnikami.
    > Tylko niech wcześniej doprowadzą ogrzewanie do takiego poziomu, żebyś to
    > Ty odczuwał taki sam komfort cieplny jak u siebie w domu.

    Stwierdzam, ze jak dla mojego komfortu oczywiscie, nie moge jak wskazuja
    na to wszelkiej masci zrodla obnizyc temperatury powietrza by odczuwac
    ten sam komfort co przy grzejnikach. I tu i tu mialbym 22C.
    Wiem oczywiscie do czego zmierzasz, ze pod sufitem z grzejnikami jest
    cieplej i takie tam. Z tym nie dyskutuje. Choc z drugiej strony w
    pomieszczeniach z grzejnikami powietrze i tak jest w ciagly ruchu a
    promieniowanie sufitu w dol ze wzgledu na jego wieksze podgrzanie bedzie
    wieksze niz przy podlogowce. Czy czasem taki efekt nie kompensuje ew.
    roznic? Odwrocenia sytuacji? Ogrzewanie sufitowe tez kiedys bylo
    reklamowane jako optymalne.

    > A co masz zobaczyć i z czym chcesz porównywać?
    > Jak byś miał podwójny system i zrobił próby z użyciem podłogówki oraz
    > grzejników to byś mógł to zobaczyć. Obecnie nie masz możliwości
    > odniesienia.

    Mam takie mozliwosci, ze w poprzednim mieszkaniu tez mialem 22C.
    Podlogowka nic a nic nie zmienila w tej kwastii.

    > Nie ma znaczenia czy dom stary czy nowy. Podstawowym warunkiem
    > prawidłowo pracującej podłogówki jest dobre docieplenie budynku. Domu,
    > który nie jest docieplony nie da się bezpiecznie dla zdrowia ogrzewać
    > podłogówką.

    Pisalem o odczuwaniu temperatury, ze czuc jakies promieniowanie pod
    spodnice czy cus. Nic takiego nie zauwazylem, poza tym, ze pod skora
    lezaca przed kominkiem jest cieplej, kiedy wsune pod nia noge. Znaczy
    dziala.

    No dokladnie.

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2017-03-26 22:41:07
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-26 o 06:37, Adam Sz. pisze:

    > Jakbys nie mial podlogowki to bys odczuwal wielki dyskomfort. Po prostu by
    > w nogi pizgalo. I wtedy bys podkrecil temperature na kalafiorze w gore.

    Nie podkrecalem wczesniej i nie marzlem.
    Faktem jest, ze w progach miedzy pokojami, czy wyjsciu na taras nie ma
    petli podlogowki i tam czuc wyraznie, ze posadzka jest chlodniejsza. To
    samo w kotlowni, gdzie petli nie ma i w spizarni. Ale to nie dowod na
    to, ze moge "skrecic" ogrzewanie. Po prostu ogrzewanie dziala. A tak sie
    zastanawiam przy okazji, czy przypadkiem nogi nie sa na tyle malo
    ukrwiona czescia ciala, ze nie da sie nimi ogrzac reszty?

    > Akurat w tym wywodzie uzytkownik ma 100% racji.

    Zalozenia sa dobre, tylko one od samego zakladania nie zmienily mi
    temperatury przebywania, na co naiwnie liczylem prawde mowiac.

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2017-03-27 11:40:13
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-03-26 o 22:41, Maniek4 pisze:
    > Zalozenia sa dobre, tylko one od samego zakladania nie zmienily mi
    > temperatury przebywania, na co naiwnie liczylem prawde mowiac.

    No, ale tak jak z grzejnikami przy danej temperaturze, siedząc długo
    przy biurku marzły mi np. nogi, to przy podłogówce mogę tak siedzieć i
    problemu nie ma.
    Obniżanie nastawów temperatury jest oczywiście marketingiem według mnie
    i jak już to trzeba by zapewne mówić o obniżeniu średniej temperatury w
    pomieszczeniu, a nie bezpośrednio zadanej liczby na sterowniku.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 48. Data: 2017-03-27 11:53:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 11:40:14 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    > No, ale tak jak z grzejnikami przy danej temperaturze, siedząc długo
    > przy biurku marzły mi np. nogi, to przy podłogówce mogę tak siedzieć i
    > problemu nie ma.
    Myślę ze tu raczej nikt nie kwestionuje że podłogówka ma praktycznie same zalety w
    stosunku do grzejników.
    Ja bardzo ząłuję ze budujac dom nie zrobiłem po całości podłogówki a tylko parter i
    łązienke na pietrze.
    Ale było minelo.
    > Obniżanie nastawów temperatury jest oczywiście marketingiem według mnie
    > i jak już to trzeba by zapewne mówić o obniżeniu średniej temperatury w
    > pomieszczeniu, a nie bezpośrednio zadanej liczby na sterowniku.
    Ot to
    Użytkownik tu dowodzi ze przy podłogówce można o te 2stC mieć niższą temperaturę nie
    tracąc na komforcie. W sumie nie neguje tego ale u mnie to się nie sprawdza. Na dole
    przy podłogówce mam taka samą temperaturę jak na górze przy grzejnikach i jakiś
    różnic nie odczuwam.
    Nie przekonuje mnie również wersja że jak w domu podłogówka to do ogrzania mniej kWh
    potrzeba

  • 49. Data: 2017-03-27 14:19:07
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-03-27 o 11:53, Kris pisze:
    > Nie przekonuje mnie również wersja że jak w domu podłogówka to do ogrzania mniej
    kWh potrzeba

    To akurat mnie przekonuje, bo kontynuując wątek tego, że średnią
    temperaturę w pomieszczeniu będziesz miał niższą, bo np. nie będziesz
    tak nagrzewał powietrza pod sufitem, to siłą rzeczy musi pójść na to
    mniej energii w tym układzie. Bo mniejszą masę powietrza grzejesz.
    Niższe temperatury, to również mniejsze straty i lepszy odzysk z
    kondensacji. Więc zysk na kWh według mnie akurat jest.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 50. Data: 2017-03-27 14:34:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 14:19:08 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > temperaturę w pomieszczeniu będziesz miał niższą, bo np. nie będziesz
    > tak nagrzewał powietrza pod sufitem, to siłą rzeczy musi pójść na to
    Znaczy ciepło z podłogówki nie wedruje pod sufit a z grzejników tak?
    >Bo mniejszą masę powietrza grzejesz.
    > Niższe temperatury, to również mniejsze straty i lepszy odzysk z
    > kondensacji. Więc zysk na kWh według mnie akurat jest.

    Zysk w pln pewnie jest ale my nie o tym akurat.
    Jeśli dom potrzebuje 5000 kWh aby było w nim stabilne 22stc to wg mnie nieważne czy
    te 5000kWh dostarczymy z grzejników, czy z podłogi, czy jak Kogutek pisał z ogniska w
    salonie.
    I generalnie tylko o to mi chodzi
    To że dzięki podłogówce można mieć ten sam komfort cieplny przy 2stc niżej nie bardzo
    u mnie w praktyce się sprawdza bo na dole gdzie jest podłogówka termometr pokazuje
    22stC u góry gdzie sa grzejniki tyleż samo.