  • 11. Data: 2012-07-12 11:14:51
    Temat: Re: zrobiłem certyfikat energetyczny
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Czy utrzymujesz w całym domu całodobowo 21stC?

    W całym domu mam podłogówkę więc ciężko jest mieć różne temperatury :)
    Podłogówką steruje pogodówka.
    Temperatura jest stała 21 +/- 0,5 stopnia.

    Teraz czekam na drugi sezon , bo wiadomo pierwszy służy głownie do
    osuszania.
    Dodatkowo zamontowałem WM z rekuperatorem. Ciekawy jestem czy przełoży się
    to na oszczędności ;)

  • 12. Data: 2012-07-12 11:22:06
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    > W całym domu mam podłogówkę więc ciężko jest mieć różne temperatury :)
    > Podłogówką steruje pogodówka.
    > Temperatura jest stała 21 +/- 0,5 stopnia.

    OK. Pytałem bo czasem jest tak że ktoś nei wspomina o tym że w kilku
    pomieszczeniach utrzymuje temp obniżoną.

    > Teraz czekam na drugi sezon , bo wiadomo pierwszy służy głownie do
    > osuszania.

    Z tym osuszaniem to różnie bywa. Jeżeli dom przezimował z oknami to na cuda
    nie licz. Nieraz jest tak że budowa zamknęta jest wyschnięta na pieprz a
    dopiero po wprowadzeniu się domownicy, ich pranie suszące się, gotowanie,
    mycie podłóg i inne powodują że ściany nabierają większej wilgoci niż
    podczas pustego przestoju.

    > Dodatkowo zamontowałem WM z rekuperatorem. Ciekawy jestem czy przełoży się
    > to na oszczędności ;)

    Oby :) Ja też się od dawna zastanawiam ale tak jak jednio czekają na
    supertanie solary to ja w tym przypadku czekam na supertanią wersję do
    zamontowania :) Nie wiem czy jednak nie pójdę w fotowoltaikę, już mam
    wieści od znajomego co to sprowadza że ceny paneli nawet do 5zł/W już
    zaczynają spadać.

    Marek

  • 13. Data: 2012-07-12 11:24:58
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Ale dla celów dyskusji przyjąć należy, że jest zbudowany starannie bo
    >inaczej to dyskusja nie ma sensu.

    Każdy by chciał mieć dom wybudowany starannie ...
    Tyle że wytłumacz to budowlańcom ...

    Oni robią bo mają zrobić ,ale robią tak aby szybko skończyć i się nie
    namęczyć ...

    Sądzę że większość ma zrobione ocieplone na "odwal" i nawet nie wie ile ma
    mostków (i może i lepiej).
    Tak naprawdę aby mieć dobrze wykonane ocieplenie (a nawet wstawione drzwi i
    okna) trzeba by stać przy robotniku i co chwilę go opieprzać lub samemu to
    zrobić.

    Tyle że większość ludzi musi pracować aby mieć za co zapłacić robotnikowi

  • 14. Data: 2012-07-12 11:31:22
    Temat: Re: zrobi?em certyfikat energetyczny
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Odnośnie do netu - wszyscy wokół mają net z powietrza :-/ widać w galerii,
    > że droga przy domu jest wybudowana przez gminę w tym samym czasie do mój
    > dom. Wyobraź sobie, że gmina nie pociągnęła w ogóle studzienek
    > telekomunikacyjnych a miejsca mieli masę! Chodniki są szerokie z obu
    > stron, tak, że nawet ścieżka rowerowa się zmieściła po obu stronach ale
    > już zatoczek dla aut brak - kompletne barany.

    Mam równiez napowietrzny internet, obecnie jest szybszy niż kablowy
    , na chwilę obecną posiadam łacze 24Mb/s / 1,5Mb/s z publicznym IP czego w
    TP nie mogłem uzyskać mimo, ze mam linię telefoniczną
    a potrzebne mi było do moich 'zabawek' :)

    szybciej nie potrzeba mi :), dzieciaki oglądają sobie na TV youtuba, my
    możemy sterować roletami, alarmem i bramą się przydaje ciągle, szczegolnie
    otwierani bramy na odległośc
    aby mogli wejsc np.: poprawić mi schody, czy w kuchni frony zmienić, czy też
    wpuscić kogoś z rodziny.
    Raz klucze zatrzasnęła żona, to w koncu i ona sie nauczyła otwierać zdalnie
    bramę garażową z smartfonu.

    Niestety w mieście nasz asfalt przy drodze nie jest tak ładny jak u ciebie,
    cały spękany a rok temu jak naprawiali, to po tej zimie znowu wielkie
    dziury,
    nie kanalizacji deszczowej, nie wspomne o ścieżce dla rowerów:)
    i to dzielnica domkow w miescie ponad 100k mieszkańców

    pozdrawiam
    AT

  • 15. Data: 2012-07-12 11:31:56
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >dopiero po wprowadzeniu się domownicy, ich pranie suszące się, gotowanie,
    >mycie podłóg i inne powodują że ściany nabierają większej wilgoci niż

    Domyślam się że super się nie wysuszył.
    Podłogówka mam wrażenie też nie pomaga zbytnio bo jednak jest nisko
    temperaturowa. Grzejnik mocniej grzeją i dają wyższą temperaturę i inny
    rozkład temperatury w pomieszczeniu i sądzę że lepiej i szybciej sie nimi
    suszy niż podłógówką.
    W zimę sporo wietrzyłem. Mimum 2 , 3 razy dziennie otwierałem wszystkie okna
    na min 5-10 minut a czasami zapominałem jakiegoś zamknąć i przypominało mi
    się po 1-2 godzinach jak coś zimno się robiło w domu ;)

> [...]
    >zamontowania :) Nie wiem czy jednak nie pójdę w fotowoltaikę, już mam
    >wieści od znajomego co to sprowadza że ceny paneli nawet do 5zł/W już

    Wiesz mnie rekuperator z osprzętem kosztował około 3500zł. Więc nie była to
    jakaś wielka inwestycja.
    Mi rekuperator jest potrzebny w zimę i na jesień abym nie musiał kilka razy
    robić wietrzenia i przeciągów.
    W lato mam pootwierane nonstop okna ...

  • 16. Data: 2012-07-12 11:44:55
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > To jest zapotrzebowanie *obliczeniowe* oczywiście.
    > Wszystko zależy od tego jak starannie masz zbudowany dom.
    > Ale dla celów dyskusji przyjąć należy, że jest zbudowany starannie bo
    > inaczej to dyskusja nie ma sensu.

    nie wiem jak ten program oblicza ten certyfikat :)
    ale oblicza go na niestarannie zbudowane domy i to przykre własnie, ze w
    polsce takie się buduje,
    będąc na budowach ok 5 lat temu w niemczech, tam nie zaobserwowałem
    fuszerek z mostkami termicznymi, porotherm kładziony idealnie równo,
    ocieplanie szytwó i murłat to standard,
    nadproża tylko ceramiczne, pomiedzy nimi styropian.

    Aż serce mi się krajało, czemu u mnie tak nie zrobili, co się dało to na
    szczescie uratowałem ale koszta były niemałe.
    A gdyby nie grupa to bym kwiczał, najlepiej nie wiedzieć, ze ma się coś
    spieprzzone i tak ma większosc
    inwestorów :)
    poźniwej chłodno zimą, to po prostu więcej grzeją

    pozdrawiam
    AT

  • 17. Data: 2012-07-12 11:57:39
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > jakaś wielka inwestycja.
    > Mi rekuperator jest potrzebny w zimę i na jesień abym nie musiał kilka

    ja nie mam reku i chętnie dałbym teraz i 15k komus aby mi to zrobił bez
    robienia dużej rozpierduchy :)
    małe dzieci w domu są, i przeciągów robić nie mogę bo mnie żona pogoni :).

    Za jakis czas będę się rozglądał za firmą, może znajdzie się taka co mi
    zamontuje nie robić demolki.
    Teraż żona 3x dziennie wietrzy, to latanie otwiranie,zamykanie okien moze
    być drażniące
    a i przy okazji do tego reku. chciałbym podłaczyć klimatyzację ma może z was
    ktoś tak zrobione?

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2012-07-12 13:20:00
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-12 11:31, Amir pisze:
> [...]
    > wpuscić kogoś z rodziny.
    > Raz klucze zatrzasnęła żona, to w koncu i ona sie nauczyła otwierać zdalnie

    Ja też lubowałem się kiedyś w takich różnych ciekawostkach. Całkiem
    niemało kasy szło na różne "zabawki".
    Dziś jednak zupełnie mi przeszło. Jestem zwolennikiem bardzo prostych i
    zwykle też tanich rozwiązań. Nawet rolety mam sterowane z przycisku
    gora-stop-dol :-DD

> [...]
    > nie kanalizacji deszczowej, nie wspomne o ścieżce dla rowerów:)
    > i to dzielnica domkow w miescie ponad 100k mieszkańców

    U mnie jest nowy. Dopiero jedna zima za nim... poczekamy zobaczymy ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 19. Data: 2012-07-12 13:20:55
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-12 11:24, /// Kaszpir /// pisze:

    > Każdy by chciał mieć dom wybudowany starannie ...
    > Tyle że wytłumacz to budowlańcom ...

    Nie miałem z nimi problemu.
    Tylko tynkarze mnie wk....li :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 20. Data: 2012-07-12 19:24:18
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-07-2012 o 11:57:39 Amir <d...@g...pl> napisał(a):

    > by?a
    >
    > ja nie mam reku i chetnie da?bym teraz i 15k komus aby mi to zrobi? bez
    > robienia du?ej rozpierduchy :)
    > ma?e dzieci w domu s?, i przeci?gów robiae nie moge bo mnie ?ona pogoni
    > :).
    Napisz na priva gdzie mieszkasz :)

    --
    Pozdr