  • 11. Data: 2011-12-05 20:10:53
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 3]
    Od: "ArturZ" <a...@g...pl>

    a ja gdybym mial dosc kasy nawet bym sie minuty nie zastanawial co brac..
    widzialem nowej generacji sprzet w Szwecji i rozruch po montazu.. to jest
    obled, w polowie dnia nie ogrzewany wczesniej dom mial temp wewnatrz 23, a
    monter powiedzial ze woda jest podgrzewana do 70 st. Kotlownia byla czysta
    jak lza sprzet chodzil bezglosnie i byl kompletnie bezobslugowy

    jak ja sie patrze na moja kotlownie z piecem... na holzgas..., mysle o
    wycince drzew...ehh
    pzdr

  • 12. Data: 2011-12-05 20:59:46
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:
> [...]
    INARYOBJ_FILE&in...

    > Ale ja ani on nie podlegamy pod KSGAZ tylko PGNIG - dlatego pisalem ze
    > od tego moze zalezec cena. Frajerem nie jest dlatego sobie

    Ja mam gaz od PGNiG i przylacze kosztowalo mnie duzo mniej niz 1500zl. Przylacze
    zrobilem sam, tzn. zlecilem firmie trzeciej, zajmujacej sie takimi przylaczami,
    co kosztowalo mnie 2800zl + 400zl 2 projekty. W cenie 2800zl bylo przylacze,
    linia WLZ jakies 12-15m i kawalek rury zakonczonej zaworem w kotlowni oraz
    przylacze wody, które zrobili przy okazji. Materialy, tzn. rury PE, opaski, rury
    oslonowe, wszelkie zlaczki, reduktor gazu, obudowa zaworu itd. byly równiez w
    cenie. Dodatkowo zaplacilem tylko za szafke gazowa (100zl) i rura PE do wody
    byla moja, kupiona wczesniej, czesciowo zakopana i wprowadzona do domu. Roboty
    geodezyjne mialem gratis, ale mape dc. projektowych i tak trzeba zrobic,
    niezaleznie czy jest pompa ciepla czy gaz, a inwentaryzacja za 5 dodatkowych
    punktów na pewno nie kosztuje duzo.
    Gotowe przylacze sprzedalem jednostce PGNiG zajmujacej sie utrzymaniem sieci,
    zgodnie z ich stawka za ok. 2mb przylacza, za sume 2100zl (nie pamietam czy
    netto czy brutto), a nastepnie z jednostka dostarczajaca gaz podpisalem umowe na
    dostawe paliwa.
    Jak widac, mozna to zrobic tanio i w PGNiG

    --
    Bartek

  • 13. Data: 2011-12-05 21:44:02
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2011-12-05 12:24, Adam pisze:

    > SREDNIA / DZIEN: 24.47 kWh (tania: 20.09 kWh, droga: 4.38 kWh)

    21.11 - 6270 kWh
    05.12 - 6532 kWh (262kWh/14 dni) - średnio 18,71kWh/dzień z CWU. CO 100%
    w taniej taryfie, CWU prawie zawsze w drogiej. Udział taniej ok. 80-85%.
    Ostatnie dni rozpieszczają... ale zapowiadają mrozy.

    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam

    Pozdrawiam,