  • 1. Data: 2024-09-22 23:19:24
    Temat: Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.09.2024 o 23:12, Adam pisze:
> [...]
    > jednomiejscowego.
    > Budynek z pustaków, dach to płyta betonowa ze zbrojeniem, lekki spadek dla
    > deszczu.
    > Wewnątrz pomieszczenia zaczęły się wykwity wody.
    >
    > Jest pomysł, aby dach oczyścić (liście, mech itp) i zalać go od góry
    > żywicą. Podobnie, jak posadzki.
    > Będzie to?
    > Jest żywica na tyle gęsta, aby nie spłynęła zanim zwiąże?
    > Ma to sens?
    >
    > Oczywiście wiem, że można wmieszać tyle utwardzacza i przyśpieszacza, że
    > żywica zacznie wiązać po kilku minutach, ale takie żywice używałem do łódki

    Człeku. Blahaha, nawet z rozbiórki za grosze. Nie wiem ile masz lat ale
    blacha trzyma ok 50 lat, jak dobrze położona i zakonserwowana. Żadna
    papa czy inne dziwadła nie są lepsze. Na OLX od chuja hurtowni z blachą
    na dachy za grosze.

    --
    Pixel(R)??

  • 2. Data: 2024-09-23 12:15:00
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Sep 2024 23:19:24 +0200, Pixel®🇵🇱 napisał(a):

> [...]
    > blacha trzyma ok 50 lat, jak dobrze położona i zakonserwowana. Żadna
    > papa czy inne dziwadła nie są lepsze. Na OLX od chuja hurtowni z blachą

    Ok.
    Trochę się boję proponować robienie otworów pod mocowania, bo płyta
    betonowa ma niewielką grubość - może z 10 cm. Nie pamiętam, wylewałem to
    około 45 lat temu.

    Blachy na goły beton, czy jakieś łaty pomiędzy beton a blachy?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2024-09-23 12:37:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-09-2024 o 12:15, Adam pisze:

> [...]
    > około 45 lat temu.
    >
    > Blachy na goły beton, czy jakieś łaty pomiędzy beton a blachy?

    Musiałby być większy spad dla blachy, więc musisz zrobić dach od nowa
    (konstrukcję pod tą blachę).

  • 4. Data: 2024-09-23 12:59:23
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2024 o 12:37 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Musiałby być większy spad dla blachy, więc musisz zrobić dach od nowa
    > (konstrukcję pod tą blachę).

    Dla trapezowej min spadek to 5%, ale jak dorwie całe arkusze po długości
    to jeszcze mniej.

    TG

  • 5. Data: 2024-09-23 13:00:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Cavallino pisze:

    > Musiałby być większy spad dla blachy, więc musisz zrobić dach
    > od nowa (konstrukcję pod tą blachę).

    Jeszcze jedno. Płyta betonowa może jest (wydaje się być) wodoszczelna,
    ale paroszczelna już niekoniecznie. Między betonowym stropem a blasznym
    dachem dziać się mogą rzeczy rozmaite. I nikt nie zobaczy, ile na tym
    strychu zebrało się wilgoci, o ile nie jest krasnoludkiem. Wyjdzie, jak
    blacha zacznie korodować od spodu, na co malowanie za dwadzieścia lat
    nie pomoże. Trochę na wyrost straszę, bo w garażu pary mało, ale warto
    wiezieć jak to działa.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2024-09-23 13:10:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Sep 2024 12:59:23 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Dla trapezowej min spadek to 5%, ale jak dorwie całe arkusze po długości
    > to jeszcze mniej.

    Qrde, na ok. 6 metrach spadek jest kilkanaście cm.
    Czyli trochę mały dla blachy.

    To może jednak beczka żywicy?
    Albo rzeczywiście: konstrukcja podtrzymująca i nie zapomnieć o niewielkim
    przewiewe. Na tyle małym, żeby nie zrobiło latawca z blachy i na tyle
    dużym, żeby wywiewało wilgoć.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2024-09-23 13:14:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Dla trapezowej min spadek to 5%, ale jak dorwie całe arkusze po długości
    > to jeszcze mniej.

    Czyli więcej niż w istniejącej płycie betonowej. Ja nie "dorywałem", tylko
    zamówiłem u producenta blachę na wymiar, właśnie na szerokość garażu.
    Spadek jest taki, jak producent sobie życzył, żeby gwarancja zadziałała.
    Na oko z 10%, jak kto bardzo ciekawy, mogę wieczorem zmierzyć dokładnie.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2024-09-23 13:14:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2024 o 12:15 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > około 45 lat temu.
    >
    > Blachy na goły beton, czy jakieś łaty pomiędzy beton a blachy?

    Blacha na łaty o rozstawie dobranym do blachy. Łaty musisz do czegoś
    przymocować aby ten dach nie odleciał. Jest wiele na to rozwiązań.

    TG

  • 9. Data: 2024-09-23 13:24:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2024 o 13:10 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Qrde, na ok. 6 metrach spadek jest kilkanaście cm.
    > Czyli trochę mały dla blachy.

    Teraz widzę, że są producenci, którzy dają gwarancję na pokrycie blachą
    trapezową na dachu o spadku 2-3%.
    3% na 6 metrach to 18 cm różnicy.
    Samymi łatami tyle u Ciebie da się zrobić jak już masz kilkanaście cm.

    TG

  • 10. Data: 2024-09-23 22:40:45
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.09.2024 o 12:15, Adam pisze:
    [...]
> [...]
    > około 45 lat temu.
    >
    > Blachy na goły beton, czy jakieś łaty pomiędzy beton a blachy?

    Nie wiem jaki masz spad...ale uwzlędniałbym opady śniegu, chociaż, skoro
    wytrzymało to 45 lat w tym spadzie co jest to kładłbym na goły beton.
    Blachę od spodu (jeśli chcesz) możesz zabezpieczyć dodatkowo bo są
    środki ale to też zależy od blachy. Jak dobry ocynk i malowana to lecisz
    na krótkie kołki, może częściej niż rzadziej.
    Problem raczej z jakością betonu, bo może się okazać, że przez 45 lat
    doszła taka erozja, że to bardziej piasek niż beton... bo trzymało 45
    lat a teraz nie trzyma. Jak nie spróbujesz odwiertu to się nie dowiesz.

    Jedno jest pewne. Lepienie jakie proponujesz na pewno nie zabezpieczy Ci
    całego dachu i zawsze coś będzie niehalo :)
    --
    Pixel(R)??