  • 11. Data: 2010-02-26 19:55:25
    Temat: Re: Warto wchodzić w pompe ciepła?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    news:edlxa6582iul.ol5u03adke0z.dlg@40tude.net...

    > Napisałeś, że nasiąkają wodą. Pokaż neopren, który nasiąka wodą.

    No to wskaż mi w którym miejscu napisałem o neoprenie.
    Pisałem o ubranich płetwonurków, w których stosuje się ocieplenie warstwą
    wody - oczywiście są to tzw. skafandry mokre. Nie jest tu istotnym czy
    istnieją skafandry suche czy też nie, bowiem chodziło o zasadę ocieplania
    warstwą wody skafandrów - tych, które są w taki sposób ocieplane.
    Oczywiście bardzo dobrze wiem, że istnieją skafandy i kombinezony całkowicie
    suche. Że istnieją skafandry hermetyczne z wymuszonym obiegiem powietrza z
    zewnątrz. Osobiście uczestniczyłem jako zabezpieczenie techniczne przy
    pracach nurków naprawiających betonowe nabrzeża portowe.

    Napisałeś "Veto" czyli sprzeciw w odniesienieniu do mojej wypowiedzi
    równoznaczne ze stwierdzeniem, że "jest to nieprawda", po czym sam dalej
    potwierdzasz to co napisałem.
    To w końcu jak jest ?
    Czy mokre skafandry są mokre i stosują wodę jako warstwę izolacji czy też
    nie ?
    Tylko zastanów się trochę nad swoją kolejną wypowiedzią, żebyś znów nie
    pierdyknął kolejnej gafy :D

  • 12. Data: 2010-02-26 20:14:09
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Ale zwroc uwage na slowo "idealny". Jak znam semantyke to w tym przypadku
    > jestem lekko zaskoczony. :-)
    > Poza tym jak by nie bylo mi jest zimno w mokrym ubraniu, niezaleznie od
    > tego co nurkowie o tym mysla. :-)

    A wiesz dlaczego jest Ci zimo ?
    Ponieważ woda z mokrego ubrania paruje na zewnątrz. Ciepło parowania wody
    jest bardzo duże i dlatego temperatura powierzchni, z której następuje
    odparowanie wody się obniża. Jest zimniejsza niż temperatura otoczenia, do
    którego następuje odparowanie.
    Stąd też podstawowa zasada, że jeżeli jesteśmy mokrzy przebywając na mrozie
    i nie mamy możliwości się przebrać w suche ubranie to w celu zabezpieczenia
    przed wychłodzeniem należy się okryć jakimkolwiek ubraniem lub materiałem
    nieprzepuszczającym pary wodnej np. płaszczem ortalionowym, workiem
    foliowym, folią aluminiową - czymkolwiek co mamy pod ręką, a zabezpieczy nas
    przed parowaniem tej wody z odzieży.

  • 13. Data: 2010-02-26 21:05:35
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 26 Feb 2010 20:55:25 +0100, Plumpi napisał(a):

    > No to wskaż mi w którym miejscu napisałem o neoprenie.

    Napisałeś o jakiejś magicznej gąbce, z której jakoby zrobione są skafandry
    (i która podobno nasiąka). Jedyne co pasuje w tym kontekście to neopren i
    podobne (o strukturze gąbczastej, ale nienasiąkliwe).

    > istnieją skafandry suche czy też nie, bowiem chodziło o zasadę ocieplania
    > warstwą wody skafandrów - tych, które są w taki sposób ocieplane.

    "Te skafandry są zrobione z gąbki, która po nasiąknięciu". Równie dobrze
    mógłby nie mieć skafandra w ogóle w takim przypadku, jeśli ma się ubierać w
    coś przepuszczającego wodę.

    > Czy mokre skafandry są mokre i stosują wodę jako warstwę izolacji czy też
    > nie ?

    Nasiąkając nią? Nie. Utrzymując warstwę pod sobą? Tak.

    Choć taka izolacja jest i tak średnia, bo ta woda ulega powolnej wymianie.

    > Tylko zastanów się trochę nad swoją kolejną wypowiedzią, żebyś znów nie
    > pierdyknął kolejnej gafy :D

    Wmawiasz mi gafę, a nie potrafisz się przyznać do swojej...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2010-02-26 21:21:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

> [...]
    > wody - oczywiście są to tzw. skafandry mokre. Nie jest tu istotnym czy
    > istnieją skafandry suche czy też nie, bowiem chodziło o zasadę ocieplania

    Jacuś, naprawde nie musisz pokazywać, że i na tym się nie znasz.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 15. Data: 2010-02-26 21:25:44
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote in message
    > Dnia Fri, 26 Feb 2010 20:55:25 +0100, Plumpi napisał(a):

    Zapominacie o koszcie wywozu smieci. Najtaniej mieć kociołek wszystkopalny
    jako drugi obok głównego, bo gdzie będziecie palić śmieci?
    Wystarczy najtańsze badziewie, a ciepło da się odzyskać ze spalonych butelek
    :-)
    A tak dojdzie jeszcze koszt wywozu śmieci :-)

  • 16. Data: 2010-02-26 21:26:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Wmawiasz mi gafę, a nie potrafisz się przyznać do swojej...

    Juz powinienes sie kapnac, ze dyskusja nie ma sensu.

  • 17. Data: 2010-02-26 21:32:41
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    http://www.allegro.pl/item937071231_kociol_kotly_pie
    c_piece_5kw_spala_wszystko_dowoz.html
    http://www.allegro.pl/item939580525_kociol_kotly_pie
    c_piece.html

    Takie coś jak znalazł :-) Można też kupić używkę :-)
    To są właśnie kociołki do palenia śmieci :-)
    Nie robiąc komina w domu nie będzie jak palić :-)

  • 18. Data: 2010-02-26 21:56:02
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:3mpmya79mw8z$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Jacuś, naprawde nie musisz pokazywać, że i na tym się nie znasz.

    Nire musisz pokazywać i kolejny raz udowadniać, że jesteś bezczelnym chamem
    i idiotą.

  • 19. Data: 2010-02-26 22:19:35
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Nasiąkając nią? Nie. Utrzymując warstwę pod sobą? Tak.

    Ale ta woda przecież wnika w piankę. Tak, wiem, że dzięki temu umożliwia
    ona utrzymanie pęcherzyków powierza w piance, które tworzy podstawową
    izolację, ale momo wszystko woda ta potrafi wniknąć dość głęboko, czego
    efektrem jest później długotrwałe suszenie takiego skafandra. Pomimo tego
    mocnego zamoczenia, skafander jednak nadal spełnia swoją rolę. Na ile w
    danym momencie jest to działanie uwięzionego powietrza, a na ile wody
    trudno określić.

  • 20. Data: 2010-02-26 22:46:37
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > izolację, ale momo wszystko woda ta potrafi wniknąć dość głęboko, czego
    > efektrem jest później długotrwałe suszenie takiego skafandra.

    Jacek pleciesz znowu takie głupoty jakich świat nie słyszał.
    Najpierw napisałeś wyraźnie że pianka nasiąka wodą i dlatego utrzymuje
    ciepło bo konwekcja wody zatrzymana i inne pierdoły wymyślałeś.
    Same bzdury a gdy po raz kolejny zorientowałeś się że pleciesz głupoty to
    znowu próbujesz wyjśc rakiem pisząc że coś tam nasiąkia i trzeba suszyć.
    Mój kolega jest grotołazem i nurkiem z wieloma uprawnieniami. Był w kilku
    krajach po trzęsieniach i innych kataklizmach jako ratownik.
    Nie mogłem się powstrzymać, zadzwoniłem i zapytałem.
    Wiesz jaka była jego reakcja? Lepiej żebyś nie wiedział.

    Marek