  • 11. Data: 2011-06-23 08:57:19
    Temat: Re: 2-3 lata temu
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    news:ittnfn$vss$1@news.onet.pl...

    > Ja po malu mysle o pozegnaniu sie z grupa. Chyba wszystko czego moglem sie
    > dowiedziec juz sie dowiedzialem, a mlodziez zdaje sie na dzien dobry wie i
    > tak lepiej, wiec co mozna jeszcze pisac?? Starzy grupowi znajomi tez mniej
    > sie tu realizua (przy okazji pozdrawiam starych wyjadaczy grupy), a
    > powracajace tematy o wyzszosci jednego nad drugim po tych paru latach
    > zaczynaja nudzic. Pewnie po woli nadchodzi pokoleniowa zmiana i przyjdzie
    > czas napisac "unsubscribe" szerokiemu gronu. Nostalgicznie mozna
    > powiedziec warto bylo, ale chyba czas konczyc...
> [...]

    Maniek, nie zostawiaj nas samych. Gdzie my znajdziemy takiego doradcę ?
    Być może jeszcze stara gwardia wróci? :)

  • 12. Data: 2011-06-23 09:50:35
    Od: "widow" <w...@t...pl>

    > To nie był przerost formy nad treścią, ale obiecujące perspektywy.

    Na ile obiecujące? Na 3-4 lata? Mgliste obietnice "ekonomistów" z TV ekranu
    niestety.

    > Wtedy był "boom" gospodarczy i perspektywy na rosnący zbyt, a tym samym na
    > rosnące zarobki. Do tego łatwy i w miarę tani kredyt.

    Jaki boom? Chyba sztuczne nakręcanie i windowanie cen gruntów i
    nieruchomości. A teraz wiele z tego stoi i czeka na klienta albo ludzie nie
    są w stanie tego spłacać.

    > Dlatego ludzie pobrali kredyty i zaczęli inwestować nie przewidując krachu
    > ogólnoświatowego.

    A czemu się tu dziwić, nie ma nikogo kto jest w stanie przewidzieć jak
    będzie wyglądać sytuacja finansowa/rynek pracy na przestrzeni 30 lat! Wielu
    Polaków przeliczyło się (zobacz ilu nie jest w stanie spłacać kredytów).
    Ja rozumiem np. mieszkańców USA, gdzie większość społeczeństwa ma wyłączone
    racjonalne myślenie.
    Niestety Polska w bardzo szybkim tempie osiąga te "standardy".
    Coraz częściej spotykam się z sytuacją, gdy dobrze ubrana Pani/Pan podjeżdza
    np. pod sklep spożywczy drogim autem, a przy kasie żongluje 3 kartami a na
    żadnej nie ma wystarczającego pokrycia na zapłatę rachunku. To jest OK? No
    jasne, ze to każdego sprawa, ale przez taką bezmyślność cierpi całe
    społeczeństwo.

    > Niestety problem nie jest tylko w Polsce, ale i na całym świecie. O dziwo
    > w Polsce ten kryzys jest i tak najmniej odczuwalny, a to tylko właśnie
    > dlatego, że ludzie obracali pieniędzmi i inwestowali, a nie trzymali ich w
    > "skarpecie". Te kraje, w których się oszczędzało dostały po tyłku
    > najbardziej.

    Zadaj sobie pytanie czyje pieniądze inwestowali? W większości były to były
    inwestycje kredytowane przez banki, które w końcu tzreba będzie spłacić,
    żeby było śmieszniej ten kapitał nie zostanie w Polsce.

    > Ponieważ polskie społeczeństwo było i jest dość biednym społeczeństwem, a
    > budowanie odbywało się kosztem wyrzeczeń to nawet niewielkie pogorszenie
    > życia spowodowało zastój w budownictwie i nie ma się tu co dziwić. Od 2
    > lat budownictwo w Polsce ogromnie zwolniło. Ceny usług spadły, a także ich
    > jakość. Wielu ludzi nie stać na dokończenie budów. Zwiększyło się
    > bezrobocie, ponieważ firmy w obronie przed upadkiem zaczęły zwalniać część
    > pracowników, zwiększyła się "szara strefa" osób pracujących nielegalnie,
    > zwiększyła się przestępczość typu włamania, kradzieże itp.

    W pełni się zgadzam, jesteśmy w sumie biednym społeczeństwem, a rynek
    kredytów w pewnym zakresie nasycił się, gospodarka wcześniej czy później
    weryfikuje tego typu spekulacje.

  • 13. Data: 2011-06-23 10:56:35
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Ja po malu mysle o pozegnaniu sie z grupa.

    maniek, nie pitol, a z kim bede o solarach gadał ;)

    b.

  • 14. Data: 2011-06-23 11:24:05
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    > Ja sadze raczej ze chetnych na budowe w Kikiego okolicy jest mnostwo,
    > tylko chetnych ekip ZERO :D

    Nie dziw się, że ekip zero, bo kto chciałby pracować za darmo, a jeszcze
    dopłacać do interesu?
    Dziwisz się, że ekipy wolą się nie podejmować prac, kiedy klient chce za
    grosze, a do tego ma problemy z płatnościami?

  • 15. Data: 2011-06-23 13:50:51
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Ja po malu mysle o pozegnaniu sie z grupa. Chyba wszystko czego moglem sie

    Mamy się rozpłakać i wołać nie odchodź klęcząc u twych stóp ? :-)
    Czy to noc Kupały tak na ciebie wpłynęła? :-)
    http://www.swietapanienka.pl/ :-)

  • 16. Data: 2011-06-23 13:58:39
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Alexy" <a...@o...com.pl> wrote in message

    > To nie był przerost formy nad treścią, ale obiecujące perspektywy.
    > Wtedy był "boom" gospodarczy i perspektywy na rosnący zbyt, a tym samym na
    > rosnące zarobki. Do tego łatwy i w miarę tani kredyt.

    Nie było żadnego booooomu. Banki i ich agenci rozdawali kredyty za prowizję
    i nikogo nie obchodziło nic za wyjątkiem prowizji dla pośrednika
    kredytowego. Stali się bezkarni. Udzielali kredytów nie ze swoich pieniędzy
    w zgodzie z prawem i tylko liczył sie procent i wynik finansowy.
    To jest dokładnie ten sam mechanizm co miał miejsce jak wchodziły telefony
    komórkowe. pamietam, że płacili równowartość 100 dolarów za każdą podpisaną
    umowę aż byli tacy co umowy sobie sami produkowali na udzi z książki
    telefonicznej.
    To był boooom i przypadkiem rozkręcił chwilowo PKB ale sztucznie.

  • 17. Data: 2011-06-23 14:04:23
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > Nie dziw się, że ekip zero, bo kto chciałby pracować za darmo, a jeszcze
    > dopłacać do interesu?

    To sobie pogadaliście.
    Weź kogoś żeby pomalował ci płot, bez targowania o cenę ale tylko sprawdzaj
    czy czyści przed malowaniem.
    To jest taka branża. Mówił mi architekt kwiele lat wstecz, że kafelki umie
    kłaść jeden na czterdziestu. Zawsze mówił, że do budowlanki idą tacy co już
    nigdzie indziej roboty nie znajdą. Ja go nie słuchałem i patrzyłem na niego
    jak na kosmitę. Miał rację.

  • 18. Data: 2011-06-23 20:28:55
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > Mamy się rozpłakać i wołać nie odchodź klęcząc u twych stóp ? :-)
    > Czy to noc Kupały tak na ciebie wpłynęła? :-)
    > http://www.swietapanienka.pl/ :-)

    Panowie, dzieki za dobre slowo, ale taka chyba kolej rzeczy.
    Starzy wyjadacze spojzcie na ilosc Waszych postow. Kiedys toczylismy tu
    niemal boje, a teraz? Cale szczescie dalej mozemy pisac w zgodzie i nie
    zatracilismy sie w g..nie wiekszosci usenetu. To jedna z grup na najwyzszym
    poziomie, gdzie ludzie nie z branzy pisza o branzy lepiej jak nie jeden tzw.
    fachowiec, poza wyjatkami rzecz jasna. :-) Przez ten czas poznalem Was
    ciekawych ludzi, wiele sie nauczylem i wiele zmienilem poczatkowych
    koncepcji dzieki radom grupy. Dzis mam lepiej niz mialem miec. No ale
    przychodzi czas, kiedy problemow mlodych nie chce sie czytac, bo ile mozna o
    posadzkach i styropianie, a starzy coraz mniej pisza tematow pobocznych o
    ktorych po budowie chyba chetniej sie rozmawia. Nie ma juz tu paru ciekawych
    ludzi, ze wspomne Tornada, Plumpiego, Screama, kontrowersyjnego i znanego
    pod kilkoma nickami Marko1a i paru innych nie mniej wartosciowych. Z czasem
    nie bedzie tez i nas. Zobaczymy moze do zimy...

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2011-06-23 20:35:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > http://www.swietapanienka.pl/ :-)

    PS.
    Kiki, nie chce mi sie. :-) Na szczescie kazdy ma wybor.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2011-06-23 22:35:27
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > PS.
    > Kiki, nie chce mi sie. :-) Na szczescie kazdy ma wybor.

    U was też tak tubylcy palili opony ? W mojej okolicy po horyzont czarny dym
    z palonej gumy :-) To jakaś tradycja czy coś?