  • 1. Data: 2011-06-21 20:14:53
    Temat: glupie pytanie...jakie zrobic ogrodzenie?
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    mam niezly zgryz... w przyszlym roku chcialbym ruszyc temat ogrodzenia. 142m
    biezace, 2 bramy.
    wyboru duzo...betonowe prefabrykaty do siatki (plan zabrania litych - i
    dobrze), siatka na metalowych slupkach, panele takie siakie i owakie,
    metalowe solidne z kątownikow (to najbardziej mi odpowiada).
    z czego podmurowke? zwatpilem jak policzylem ze na 142m przy szerokosci 20cm
    i glebokosci 1m (80cm w glab i 20 nad ziemie albo 70 w glab i 30 nad ziemie)
    wyjdzie mi ponad 65 ton betonu co przy cenie ok 250 za metr da wliczajac
    najem pompy ok 7800pln......
    a to tylko jeden skladnik. Celowalismy zeby wyrobic sie w 25k z ogrodzeniem
    ale coraz bardziej powatpiewam ze zmieszcze wszystko w tej kwocie...
    podrzuccie koledze jakiegos dobrego pomysla:)
    teren ogolnie rowny (tzn zadnych skokow, mozna lac w jednym miejscu i
    doplynie do drugiego konca fundamentu:) przynajmniej teoretycznie:)

    w akcie desperacji juz rozwazam wykonanie tylko jednego elementu ogrodzenia
    (ok 75m), bo front istnieje i wytrzyma jeszcze dekade

    w planie miejscowym mam maks 180cm wysokosci ogrodzenia (aczkolwiek leje na
    to, moze byc wyzsze). W ogrodzeniu lub tuz przy nim chce polozyc
    okablowanie - do kamer, zasilanie do oswietlenia (plot oddziela droge
    prywatna nalezaca m.in. do mnie - chetnie bym ja oswietlil) oraz do czujek.
    wstepnie myslalem zeby pociagnac to w fundamencie ale teraz juz nie wiem
    sam. na to tez chetnie jakis patent bym podpatrzyl zeby to bylo w miare
    praktyczne a nie raz zabetonuje kabel i kaplica).

    siatka wydaje sie najtansza ale jak zabezpieczyc dol siatki zeby nic mi sie
    nie podkopywalo pod ogrodzeniem (dziki psy)

    najgorsze jest to ze za kilka lat bede musial wymienic ogrodzenie na drugiej
    dzialce a tam bedzie z pincet metrow...
    dopoki nie zasiadlem do tego tematu nie wpadlem na to ze ogrodzenie moze byc
    tak kosztowne....

    --
    ---------- sirapacz -------------
    Zdeklarowany fiaciarz:)

  • 2. Data: 2011-06-21 21:29:53
    Temat: Re: glupie pytanie...jakie zrobic ogrodzenie?
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    .

> [...]
    >20cm i glebokosci 1m (80cm w glab i 20 nad ziemie albo 70 w glab i 30 nad
    >ziemie) wyjdzie mi ponad 65 ton betonu co przy cenie ok 250 za metr da

    Podmurówkę pod płot chcesz 80 cm w głąb ziemi dawać? i szerokość 20cm?
    Jakieś zapory przeciwczołgowe robisz?
    http://allegro.pl/podmurowka-3-m-siatka-ogrodzenia-b
    etonowe-panele-i1677988546.html
    Na 142 metry potrzebujesz 47 ok 40 takich elementów czyli ok 1200zł.
    7800-1200=6600 oszczędności.
    130 metrów ogrodzenia z siatki(140 minus 2*5 metrów bramy) wyjdzie ok 3000zł
    Czyli 1200 podmurówka + 3000 ogrodzenie to masz 4200zl. Robocizna strzelam
    że ok 2000zł to masz 6000zł
    Dwie bramy przyjmijmy 2*2000zł=4000zł.
    Czyli w 10tys w tej wersji się zmieścisz.

    >siatka wydaje sie najtansza ale jak zabezpieczyc dol siatki zeby nic mi sie
    >nie podkopywalo pod ogrodzeniem (dziki psy)

    Podmurówka załatwia sprawę

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 3. Data: 2011-06-21 22:32:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.06.2011 22:14, Michał Gut pisze:

    > teren ogolnie rowny (tzn zadnych skokow, mozna lac w jednym miejscu i
    > doplynie do drugiego konca fundamentu:) przynajmniej teoretycznie:)

    Może zacznijmy od tego, do czego ma to ogrodzenie służyć? Bo jeśli ma
    tylko chronić przed szwendaniem się obcych zwierząt i stanowić
    zniechęcenie do włażenia intruzów na teren (bo, mówiąc szczerze,
    zabezpieczenie, i to dość mizerne, to będzie dopiero solidna betonowa
    lub ewentualnie stalowa zapora z zasiekami na górze), to możesz zrobić
    tak jak ja: słupki co 3 metry i najtańsza siatka ogrodowa ze spawanego
    drutu w plastikowej otulinie (a docelowo żywopłot, jak urośnie).

    [ciach]

    > w planie miejscowym mam maks 180cm wysokosci ogrodzenia (aczkolwiek leje
    > na to, moze byc wyzsze). W ogrodzeniu lub tuz przy nim chce polozyc

    Nie, nie może, bo dostaniesz grzywnę za samowolkę i jeszcze nakaz rozbiórki.

    [ciach]

    > siatka wydaje sie najtansza ale jak zabezpieczyc dol siatki zeby nic mi
    > sie nie podkopywalo pod ogrodzeniem (dziki psy)

    Nie wiem, jak dziki, ale z mojego doświadczenia psy to raczej kopią jak
    chcą się wydostać. Ja u siebie podmurówki nie mam - tylko siatka idzie
    dołem po ziemi, a miejscami parę centymetrów pod ziemią - i podkopują
    się tylko krety i nornice, ale na nie podmurówka wiele nie pomoże ;-/

  • 4. Data: 2011-06-22 07:16:38
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:itqu3t$rk8$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > mam niezly zgryz... w przyszlym roku chcialbym ruszyc temat ogrodzenia.

    Ja własnie zakończyłem swoje ogrodzenie i dokładnie tak jak ty zastanawiałem
    się nad różnymi rozwiązaniami. W sumie miałem do postawienia 200mb
    ogrodzenia. Częśc frontową (około 20mb) zrobiłem z żółtej cegły klinkierowej
    (CRH) w tym brama przesuwna, furtka. Na całą reszte zdecydowałem się dać
    ogrodzenie panelowe ocynk 123cm wys. fi4, oczko 50x200, znalazłem w okolicy
    producenta, za mb kompletnego ogrodzenia (słupki 1,60m, obejmy, czapki etc.)
    o tej wysokośći zapłaciłem 36zł. W sumie zjęło mi to 3 dni roboty (1-kopanie
    dołków, 2-betonowanie słupków, 3-montaż paneli). Wygląda to naprawdę fajnie.
    Jeśli się zastanawiasz, siatka czy panele, zdecydowanie panele. Jeśli chcesz
    mogę podesłać fotki.

  • 5. Data: 2011-06-22 07:22:02
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > dołem po ziemi, a miejscami parę centymetrów pod ziemią - i podkopują się
    > tylko krety i nornice, ale na nie podmurówka wiele nie pomoże ;-/

    Moj owczarek niemiecki rozpłatuje siatkę zębami, zrobienie jednej dziury
    zajmuje mu ok 3 nocy.
    Nie ma na niego silnych :)

  • 6. Data: 2011-06-22 07:23:10
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > 3-montaż paneli). Wygląda to naprawdę fajnie. Jeśli się zastanawiasz,
    > siatka czy panele, zdecydowanie panele. Jeśli chcesz mogę podesłać fotki.

    czy można prosić fotki, stoje przed podobnym dylematem

    pozdrawiam
    AT

  • 7. Data: 2011-06-22 07:47:06
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Może zacznijmy od tego, do czego ma to ogrodzenie służyć?

    Musisz też choć trochę dostosować się do sąsiadów, Twoje nie powinno
    wyróżniać się (oczywiście indywidualne cechy powinno mieć).
    Druga sprawa - gdzie jest działka, na wsi w gołym polu bardzo dobrze wygląda
    zwykła siatka, w mieście już średnio.
    Panele betonowe to ostateczność, lico mają tylko wykończone na jedną stronę,
    jak dasz ładniejszą stroną na zewnątrz, to do końca życia będziesz oglądał
    surowy beton od środka. Poza tym to jakieś takie trochę cmentarne.
    Adam

  • 8. Data: 2011-06-22 08:26:31
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Amir" napisał w wiadomości grup

    > Moj owczarek niemiecki rozpłatuje siatkę zębami, zrobienie jednej dziury
    > zajmuje mu ok 3 nocy. Nie ma na niego silnych :)

    Może ma za długi łańcuch przy budzie ?

  • 9. Data: 2011-06-22 08:31:42
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Może ma za długi łańcuch przy budzie ?

    "Pastuch" elektryczny.
    Podobno działa nawet po demontażu ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 10. Data: 2011-06-22 08:54:01
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.06.2011 09:22, Amir pisze:

    > Moj owczarek niemiecki rozpłatuje siatkę zębami, zrobienie jednej dziury
    > zajmuje mu ok 3 nocy.
    > Nie ma na niego silnych :)

    Włamuje się czy ucieka?