  • 41. Data: 2011-06-26 09:07:58
    Temat: Re: 2-3 lata temu
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    news:1trky5qhb60bh$.q2fp6ivaqgwa.dlg@40tude.net...

    > Starzy wyjadacze raczej naturalną koleją rzeczy przechodzą na internetową
    > emeryturę, niekoniecznie na fora... :)

    Ale też internet, a zwłaszcza usenet zniechęcają.
    Dawniej siedziało się na łączu telefonicznym płacąc niebotyczne rachunki i
    człowiek ściągał to co mu było potrzebne i zagadał od czasu do czasu na
    usenecie.
    Obecnie zanim cokolwiek się znajdzie to trzeba obejrzeć reklamy, a
    wyszukiwane linki kierują głównie do stron z reklamą, kasynami i gołymi
    d....
    Program pocztowy aż strach otwierać, bo skrzynka zawalona reklamami lub
    pytaniami "Zgodnie z Ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
    drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002r, nr 144 poz. 1204 ustawy z dnia 18 lipca
    2002 r.) oraz zaleceniami UOKiK ....... {po czym tu znajduje się reklama}
    .... Czy wyrażają Państwo zgodę na przesłanie oferty ...... Jeżeli wyrażają
    Państwo zgodę to proszę wysłąć email z TAK.
    Jeżeli się nie wyśle to i tak co drugi dzień się dostaje to samo.
    Na grupach zaś chamstwo, wyzwiska, aż strach się czasami odezwać, bo zaraz
    znajduje się kilku, którzy "wią, że jesteś idiotą".
    Poza tym starch czytać teksty, bo "byk na byku", a składnia zdań taka, że
    długo trzeba się domyślać "co autor miał na myśli".
    :)

  • 42. Data: 2011-06-26 10:18:24
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Moze to nie oni sa zacofani, a my/Wy? Zamiast isc
    > do przodu, wspominamy stare czasy, zupelnie jak nasi ojcowie czy
    > dziadkowie, opowiadajacy jak to za komuny bylo dobrze :-)

    Fajnie to ująłeś :-). Fakt - to wszystko zmienia się szybciej, niż nam
    się może zdawać. My - +/- czterdziestolatkowie - siedzimy na necie od
    kilkunastu lat, odkąd się tylko zaczął. Mamy swoje przyzwyczajenia i nawyki.

    Oni - albo starsi ludzie pod 60-tkę, albo młodzież - właśnie się tego
    wszystkiego uczą i... nie uczą się historii, tylko tego, co jest teraz -
    now! czyli nie usenetu, tylko tych idiotycznych interfejsów serwowanych
    użytkownikom przez tfurcuf stron www.

    Nam się często nie chce już tego uczyć od początku - w końcu już swoje
    umiemy ;-), szczególnie, że co forum to inny skrypt, co skrzynka
    pocztowa, to inny interfejs.

    Usenet wcale
    > nie jest taki fajny - porzadnie zrobione forum przewyzsza go
    > praktycznie pod kazdym wzgledem,

    No nie... to już chyba przesadzasz. U siebie na mailerze/czytniku
    usenetu, mam wszystko dokładnie tak jak sobie ustawiłem, a na forach...
    co jedno to wszystko jest inaczej. Sam fakt, że trzeba do każdego forum
    podchodzić jak do nowej łamigłówki, już zniechęca 'starych' miłośników
    prostych rozwiązań, ale... niestety oni 'wymierają', a nastaje nowa era.

    Usenet staje się niepotrzebny, a pozostaje już dla wytrwałych - jak
    jazda konno, a nie podróżowanie samochodem :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 43. Data: 2011-06-26 11:37:09
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 26 Jun 2011 11:07:58 +0200, Alexy napisał(a):

    > Poza tym starch czytać teksty, bo "byk na byku", a składnia zdań taka, że
    > długo trzeba się domyślać "co autor miał na myśli".
    > :)

    Nie przesadzaj, w usenecie jeszcze nie jest tak źle z ortografią. A i
    zwracanie uwagi nie skutkuje stekiem wyzwisk. Na forach to jest dopiero
    dramat, oczy pękają. I praktycznie nikt nie widzi problemu.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 44. Data: 2011-06-26 11:40:46
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 26 Jun 2011 01:13:47 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > co sie oni maja uczyc jakiegos usenetu jak maja wszystko na stronie
    > www, ze zdjeciami. Moze to nie oni sa zacofani, a my/Wy?

    Technicznie nic nie stoi na przeszkodzie, byśmy i tu mieli wszystko ze
    zdjęciami. Tylko takie są zasady w naszej hierarchii, że tnie się
    załączniki.

    > Usenet wcale
    > nie jest taki fajny - porzadnie zrobione forum przewyzsza go
    > praktycznie pod kazdym wzgledem, niestety :)

    Nie żartuj. Wątkowanie na forach praktycznie nie istnieje. Forum ma
    swojego "pana i władcę", który z dnia na dzień może je zwinąć i szukaj
    wiatru w polu - cała zgromadzona wiedza znika. Usenet jest rozproszony i
    archiwizowany.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 45. Data: 2011-06-26 13:24:58
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-06-2011 o 12:18:24 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > wszystkiego uczą i... nie uczą się historii, tylko tego, co jest teraz -
    > now! czyli nie usenetu, tylko tych idiotycznych interfejsów serwowanych
    Prosze się od twórców odstosunkować, piszą tak jak klient wymaga, a klient
    chce tak a nie inaczej. Piszę to wiem. Samego mnie to wkurza bo co forum
    to inne zwyczaje.

    A popularnośc for wynika z czego innego, wystraczy wpisać adres w
    przeglądarkę
    i już jest, a usenet trzeba konfigurować, nie mówiąc już o tym że
    trzeba jakiś czytnik poszukać, tutaj jest główne źródło powodzenia for.

    > Nam się często nie chce już tego uczyć od początku - w końcu już swoje
    > umiemy ;-), szczególnie, że co forum to inny skrypt, co skrzynka
    > pocztowa, to inny interfejs.
    >
    > Usenet wcale
    Tylko zdjęciami, a tak to same wady, spróbuj coś wyszukać recznie
    bez wyszukiwarki, przekopywanie się przez setki stron to koszmar.
    Poza tym z czasem znikają zdjęcia, jak zajrzysz na starsze forum
    to niewiele już zobaczysz. Oczywiście zależy to gdzie były linkowane
    zdjęcia czy na forum czy na zewn serwerze.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 46. Data: 2011-06-26 21:13:45
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Ale co Wy sie dziwicie :) Na mojej lokalnej grupie buduja osoby
    > powyzej 50-tki dla ktorych juz sama obsluga kompa stanowi wyzwanie. Po
    > co sie oni maja uczyc jakiegos usenetu jak maja wszystko na stronie
    > www, ze zdjeciami. Moze to nie oni sa zacofani, a my/Wy? Zamiast isc
    > do przodu, wspominamy stare czasy, zupelnie jak nasi ojcowie czy
    > dziadkowie, opowiadajacy jak to za komuny bylo dobrze :-) Usenet wcale
    > nie jest taki fajny - porzadnie zrobione forum przewyzsza go
    > praktycznie pod kazdym wzgledem, niestety :)

    Dla mnie fora tylko w jednym wzgledzie przewyzszaja usenet, mianowicie w
    mozliwosci dodawania zdjec. Emotikony nie interesuja mnie zupelnie.
    Zniecheca za to chaos, nie wiadomo kto kumu i dla czego odpowiada. Po dwoch
    stronach dowiaduje sie, ze Zdzisiek odpowiedzial Henkowi tak a mogl przeciez
    nie. Do tego piecset buziaczkow i usmieszkow. Dobre to moze dla imbecyli z
    potrzeba ladnego opakowania, ale usenetu nic nie pobije.

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2011-06-26 22:48:12
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    janusz_kk1 pisze:
> [...]
    > i już jest, a usenet trzeba konfigurować, nie mówiąc już o tym że
    > trzeba jakiś czytnik poszukać, tutaj jest główne źródło powodzenia for.

    Jak by się zastanowić to kiedyś też pewno ludzie narzekali że po co
    usenet, skoro listy majlingowe są super. Po co x.y.z skoro mamy
    fidonet, irc, gopher, uucp, bbsy ;)

    bajcik

  • 48. Data: 2011-06-27 07:47:52
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Drzewo to idea gówniana od zarania.
    Sensowne byłoby katalogowanie macierzowe xD.
    Np. spodnie, kurtki, koszulki.
    Czerwone, zielone, różowe.
    Czyste, brudne, do prasowania.
    Męskie, damskie.

    -----

  • 49. Data: 2011-06-27 08:13:34
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-06-2011 o 00:48:12 <b...@k...math.uni.lodz.pl> napisał(a):

    > Jak by się zastanowić to kiedyś też pewno ludzie narzekali że po co
    > usenet, skoro listy majlingowe są super. Po co x.y.z skoro mamy
    > fidonet, irc, gopher, uucp, bbsy ;)
    >
    > bajcik

    No tak masz rację, postęp jest tylko że idzie w stronę zidiocenia a nie
    poszerzania
    wiadomości, umiejętności.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 50. Data: 2011-06-27 09:20:45
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 22-06-2011 o 20:54:48 Kadar <o...@g...com> napisał(a):

    > Mam wrazenie ze jednak cos sie zmienilo. 2-3 lata temu na potege
    > ludzie budowali sie, wnosze to z tematow i ilosci dyskusji. Wtedy mase
    > pytan bylo o to jak cos budowac, co z czego sie robi itd. Chyba jakby
    > mniej takich dyskusji a wiecej o problemach uzytkowania domow. Czy sie
    > mylę?
    >
    > KADAR

    Już minął rok i trochę od wyłączenia servera Usenetu w Duke University -
    czyli tam, gdzie usenet powstał 30 lat temu. Czytając te info byłem
    przekonany, że Polskiemu usenetowi to nie grozi, ale sam widzę, że coraz
    mniej tutaj postów. A szkoda.. bo fora internetowe nie są tak wygodne.
    Mam nadzieję, że usenet przeżyje jeszcze renesans.

    --
    PZDR
    Shaman