  • 101. Data: 2009-12-21 18:48:04
    Temat: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czują?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "sendilkelm" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hgnuu3$p0i$1@news.onet.pl...

    > BTW: jeżeli masz pogodówkę, to może majster nie włączył termometru
    > pokojowego do algorytmu tylko jedziesz na samym zewnętrznym?

    Ale to nie jest zaden blad a wylacznie koncepcja.

    Pozdro.. TK

  • 102. Data: 2009-12-21 20:09:05
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Są 3 minuty "wybiegu" ja bym to skrócił do 0.

    U mnie akurat sa potrzebne poniewaz podłogówka korzysta z tej samej pompy.
    Taki mam układ.

    Marek

  • 103. Data: 2009-12-21 20:10:33
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Dlatego jakby ktoś miał dokładny opis płyty głównej tego kotła, Junkers
    > Euroline ZS23kW to byłym wdzięczny. W Polsce ich nie ma szans dostać
    > jedynie na stronie niemieckiej mogę zamówić podręcznik serwisowy, i
    > obawiam się ze również w j. niemieckim.

    Jak będziesz miał coś do przetłumaczenia z niemieckiego to się zgłoś do mnie
    :)

    Marek

  • 104. Data: 2009-12-21 21:46:44
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > U mnie akurat sa potrzebne poniewaz podłogówka korzysta z tej samej pompy.
    > Taki mam układ.

    A wlasnie, jak radzicie sobie z zamknietymi glowicami termostatycznymi?
    Chociaz u Was chyba takie zjawisko nie istnieje. Osadnik zdaje sie nie ma
    glowic, a Marko ma jeden obiez z podlogowka. Gdyby jednak na wszystkich
    grzejnikach byly glowice to stosowanie zaworu nadmiarowego (roznicowego)
    jest wrecz koniecznoscia. Tak tez mam u siebie na obiegu z grzejnikami.

    Pozdro.. TK

  • 105. Data: 2009-12-22 07:45:20
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    d.googlegroups.com...

    > W Niemczech biją łaty drewniane. Widziałem na własne oczy. Żadnych profili
    > metalowych i na to płyty kg.

    Owszem ale tak robia biedaniemcy. Normalnie daje się na ruszcie metalowym gdyż
    jest odporny na ruchy więźby i nie odkształca sie jak łaty drewniane.

    Marek

  • 106. Data: 2009-12-22 08:00:25
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > grzejnikach byly glowice to stosowanie zaworu nadmiarowego (roznicowego) jest
    > wrecz koniecznoscia. Tak tez mam u siebie na obiegu z grzejnikami.

    Na grzejniki są u mnie dwa rozdzielacze, parter i piętro, a na podłogówke
    trzeci osobny w kotłowni który z samymi grzejnikami nie ma nic wspólnego.
    Dlatego mam zrobiony na podłogówkę osobny rozdzielacz aby nie miec problemów o
    jakie pytasz oraz to że w kazdej chwili gdyby zaszła potrzeba na rozdzielaczu
    podłogówki wykręcam zaślepki i wstawiam w to miejsce pompę obiegową podłogówki.
    Przez trzy sezony działa to jednak rewelacyjne bez pompy więc po co mam montować
    kolejne urządzenie pobierające prąd? Podłogówka korzysta z pompy w kotle. Kocioł
    ma
    W łazience mimo ze jest podłogówka nie ma głowicy na drabicne bo tam ciepła
    nigdy dość.
    Na parterze w salonie dwa panele bez głowicy oraz w biurze także bez głowicy.
    Głowice sa tylko w kotłowni i na piętrze w pokojach.

    Marek

  • 107. Data: 2009-12-22 15:24:41
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Dach to zrobić możesz piekny ale jako atrapę nad konstrukcją choćby z
    > betonu.

    Po co?

  • 108. Data: 2009-12-22 18:36:46
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Na grzejniki są u mnie dwa rozdzielacze, parter i piętro, a na podłogówke
    > trzeci osobny w kotłowni który z samymi grzejnikami nie ma nic wspólnego.

    Dokladnie o takim ukladzie pisze.

> [...]
    > na rozdzielaczu podłogówki wykręcam zaślepki i wstawiam w to miejsce pompę

    Zakladam, mam bardzo podobny uklad i osobny rozdzielacz dla podlogowki nie
    zabezpieczy Cie przed tymi problemami a wlasnie je powoduje. Moze u Ciebie
    zasilanie calosci jest nieco inne, na jednej pompie np.
    Ja mam dwie pompy zewnetrzne, jedna do podlogowki, druga do grzejnikow,
    trzecia jest w kotle. Miedzy kotlem a obiegami grzewczymi jest sprzeglo
    hydrauliczne. Juz z tego powodu zaden obieg nie moglby byc rozsadnie
    zasilany pompa kotla. Obieg podlogowki i grzejnikow to dwa niezalezne
    obiegi. O ile podlogowka nie zamknie sie nigdy o tyle grzejniki i owszem
    moga a to spowoduje problemy z pompa w tym obiegu. Mam wrazenie, ze malo kto
    o tym mysli.

    > Przez trzy sezony działa to jednak rewelacyjne bez pompy więc po co mam
    > montować kolejne urządzenie pobierające prąd? Podłogówka korzysta z pompy
    > w kotle.

    A grzejniki??

    > Kocioł ma
    > W łazience mimo ze jest podłogówka nie ma głowicy na drabicne bo tam
    > ciepła nigdy dość.

    Tez nie montowalem tam glowicy, bo prawdopodobnie byla by ciagle zamknieta,
    wiec po co w ogole grzejnik. Drabinka to z zalozenia u mnie suszarka
    recznika, czasami moze byc przykrecona.

    > Na parterze w salonie dwa panele bez głowicy oraz w biurze także bez
    > głowicy.

    No i po problemie wlasciwie. A jak regulujesz temp. w tych pomieszczeniach??

    Pozdro.. TK

  • 109. Data: 2009-12-22 19:26:01
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    > 88m2 docieplonego budynku z 5cm styropianu...

    To za mało danych. Inaczej to wygląda w sylikatach
    inaczej w technologii Ytong. Nie wiadomo
    co z ociepleniem podłogi, ścian findamentowch.
    t.

  • 110. Data: 2009-12-22 19:32:21
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    .

    > Są 3 minuty "wybiegu" ja bym to skrócił do 0.

    Pudło.
    Gorąca woda z rozdzielacza cofnie się grawitacyjnie
    do nagrzewnicy i kocioł przy powtórym włączeniu
    zaraz się wyłączy, bo ostała przekroczna temp.
    zadanej histerezy.
    T.