  • 71. Data: 2014-03-11 11:54:38
    Temat: Re: A moze w solary na grzanie wody ??
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 01:12:03 UTC+1 użytkownik tomas napisał:

    > W tym roku poszło mi pół tony węgla , to jest mniej niż 1000zł.
    > Cena ogrzania pompą ciepła nie ma się jak do ogrzania węglem.

    Jest minimalnie taniej (od wegla). A przypuszczam, ze juz niedlugo
    bedzie DUZO taniej. Bo wegiel pojdzie w gore. Nie zabronia palenia
    weglem - ale dowala taka akcyze ze nikomu sie nie bedzie oplacac
    nim ogrzewac :) W ciagu 10 lat wegiel zdrozal o 100-150%. Inne
    nosniki energii drozeja IMHO wolniej. A to sie jeszcze rozpedzi moim
    zdaniem.

    > 700zł<1500zł a w skali roku 1000zł(węgiel + solar) < 2500(pompa ciepła).
    > Oszczędzam 1500 rocznie , a znając życie więcej bo montaż tej pompy to
    > nie mały wydatek.Kiedyś zachwalali kotły olejowe póki olej nie podrożał.
    > To samo może być z pompami ciepła...

    Tez bym mogl ogrzewac drewnem ze swojego lasu (spokojnie by mi wystarczylo)
    - mam kominek z plaszczem i buforem 1000l. Ale jest cos takiego jak
    komfort i tego zaden wegiel ani piec na drewno Ci nie da :) Ja w tym roku
    kominek odpalalem chyba tylko 3 razy bo po prostu mi sie nie przy nim
    pracowac. Ty wydales 700, ja 1500. A policz ile godzin spedziles przy
    scinaniu drzewek, rabaniu drewna, ukladaniu, przenoszeniu, rozpalaniu,
    wynoszeniu popiolu, czyszczeniu komina i tak dalej. Ja w tym sezonie (nie
    licze tych 3 rozpalen kominka bo to bylo dla relaksu w swieta) 0 minut.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 72. Data: 2014-03-11 11:57:03
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-11 11:11, Myjk pisze:

    > Problem w tym, że większość rozlicza same tylko solary, zapominając iż nie
    > może to być jedyne źródło ogrzewania w naszym klimacie. Trzeba doliczyć, u
    > nas, kolejne źródło na zimę. Dopiero jak się to zsumuje, to wychodzą
    > faktyczne koszty utrzymania tego systemu. Rezultat jest taki, że U NAS się
    > to nie opłaca, nawet z dopłatami. W jednym miejscu znajduję tylko zysk
    > tutaj -- ucieczkę ludzi od (piecy) śmieciuchów dzięki czemu mniej trują.

    Kociol gazowy kondensat 4000 + solary z baniakiem i montazem 10000.
    Razem 14000. Zwrot solarow po 8-10 latach bez zadnych doplat. Nie
    rozumiem co tu jest takiego tajemniczego i jaki ma sens wliczanie innego
    zrodla skoro zima i tak trzeba czyms grzac?

    Pozdro.. TK

  • 73. Data: 2014-03-11 11:59:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 08:16:46 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
    > W dniu 2014-03-10 23:46, Adam pisze:

    > Picuś picuś, glancuś, glancuś.

    > Przeanalizujmy:

    Co Ty niby chcesz analizowac? Odnioslem sie do kosztu 12kW jakie podal
    Maniek. Ja zuzywam 30 pln / mc a kapie sie statystycznie przypuszczam 2 x
    dluzej niz Wy wszyscy tutaj razem wzieci. Stoi ktos 20 min pod goracym
    prysznicem 2 x dziennie? :) Gdybym sie kapal tak jak moja zonka (2 min i
    jest gotowa) to bym zuzywal tego pradu na cele CWU max 20 pln / mc.

    30 pln = 93kWh * COP 3 = 281kWh / 30 dni = 9,3kWh / dobe.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 74. Data: 2014-03-11 12:06:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 09:04:30 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Zatem w przypadku kolektorów odejmijmy od tych 8 tys. zł koszt zasobnika
    > CWU ok. 2,5 tys. zł.

    Pieknie manipulujesz od samego poczatku :D
    Do pradu wystarczy kupic zwykly podgrzewacz tego typu:

    http://allegro.pl/galmet-podgrzewacz-poziomy-140-lit
    row-01-148000-el-i4048550140.html

    140l spokojnie wystarczy w przypadku uzywania pradu - dlaczego to chyba
    jasne i logiczne?

    Reszty nie komentuje bo juz na samym poczatku machnales sie o jakies 2k pln,
    czyli dwa-trzy-cztery lata darmowego ogrzewania CWU.
    Po 10-ciu latach oba bojlery sie rozciekna i bedzie trzeba kupic nowe.
    Do solarow 2,5k, do pradu (z nowa grzalka etc) 600 pln. Znowu 2-4 lata
    grzania gratis.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 75. Data: 2014-03-11 12:14:44
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 11.03.2014 09:04, uzytkownik pisze:

    > Skąd te 13k pln?
    > Obecnie kompletny zestaw solarny np. Hewalex kupi się za ok. 8 tys. zł
    > Liczmy nawet 10 tys. zł z robocizną.
    > Tyle, że w tym zestawie otrzymujemy już zasobnik CWU o pojemności 300
    > litrów.
    miany
    > glikolu.

    Troszkę mniej było niż 13k pln.Musiałbym ojca zapytać.Ogólnie wyszło
    2500 po dofinansowaniu 75%.Zbiornik jest solidny.

  • 76. Data: 2014-03-11 12:28:37
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 11.03.2014 08:12, Myjk pisze:
    > Mon, 10 Mar 2014 21:41:14 +0100, Budyń

    > Nie każdy. :P Przecież gmina tych pieniędzy na dotacje nie wyciągają sobie
    > z tyłka. To nadal idzie wszystko z NFOŚiGW, które, tada, dopłaca gminie do
    > KREDYTU. Trzeba być delikatnie trzepniętym, żeby z bananem na gębie ryć po
    > te dofinansowania, zwłascza na kolektory. Na zachodzie i południu to ma
    > sens -- u nas, nie.

    Jak najbardziej ma sens czego ja jestem przykładem.2500zł za solary to
    nie jest dużo.Z twoich opinii najlepiej w Polsce sprawuje się pompa
    ciepła.Wskazana przez ciepie pompa kosztuje 4090zł + koszta montażu.
    Koszta zakupu pompy ciepła i koszt utrzymania jest dwukrotnie większy
    niż koszt utrzymania zwykłego kotła plus solar.Dlatego pisałem , że w
    Polsce panuje obecnie lobby na te pompy ciepła tak samo jak na kotły
    olejowe kiedyś....

  • 77. Data: 2014-03-11 12:37:43
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 11.03.2014 07:46, Myjk pisze:

    > Skąd wiesz ile u CIEBIE by kosztowało ogrzewanie pompą? 2500 zł to jest
    > ROCZNY koszt całkowity grzania CO i CWU podany przez Adama dla JEGO domu, a
    > nie dla TWOJEGO.

    W moim przypadku wymiana zwykłego kotła jest nieopłacalna.Koszt pompy
    ciepła z montażem przekracza 5000zł.Przy paleniu zwykłym kotłem jestem
    minimum 1000zł do przodu rocznie oczywiście przy używaniu solaru w
    sezonie wiosennym,letnim.Oczywiście dla osób które lubią wygodę i stać
    ich na utrzymanie tej pompy to może dobry biznes ale nie dla mnie...
    Z tego co widzę solar jest bardzie ekologiczny niż pompa.Zauważ ile
    potrzeba w Polsce spalić węgla żeby napędzić rocznie tą twoją pompę...
    I gdzie tu ekologia....

  • 78. Data: 2014-03-11 12:37:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 11 Mar 2014 10:06:17 +0100, Maniek4

    > Ja jednak wole higiene jak niesmierdzenie.

    Jedno wynika z drugiego. Jak utrzymuję higienę, to nie śmierdzę. Kąpiel raz
    dziennie, gdy nie muszę się zalewać potem, mi spokojnie wystarczy. No i w
    końcu sam fakt, że pucujesz się 3x dziennie nie oznacza wcale, żeś bardziej
    higieniczny ode mnie. :P

    > Ja tylko nierozumiem po jakiego grzyba skupiac sie na okresie, ktorego
    > praktycznie wogole sie nie analizuje bo wiadomo, ze jest najgorszy?

    Ponieważ porównanie było do pompy ciepła, która działa przez cały sezon.
    Twierdzisz, że lepiej iść w solary niż w PC, ja twierdzę że nie jest
    lepiej, bo do solarów trzeba zainwestować w dodatkowy system i są to
    niemałe koszty na kolejną instalację. Nie wspominając, że solary szpecą.

    --
    Pozdor Myjk

  • 79. Data: 2014-03-11 12:41:40
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 11.03.2014 11:11, Myjk pisze:

> [...]
    > to nie opłaca, nawet z dopłatami. W jednym miejscu znajduję tylko zysk
    > tutaj -- ucieczkę ludzi od (piecy) śmieciuchów dzięki czemu mniej trują.

    Koszty utrzymania (kotła na węgiel cze ekogroszek) + solar wyjdą zawsze
    taniej niż sama pompa ciepła przez cały rok.Po drugie kupując solar
    wspieramy ekologie...

  • 80. Data: 2014-03-11 12:45:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 12:37:43 UTC+1 użytkownik tomas napisał:

    > Z tego co widzę solar jest bardzie ekologiczny niż pompa.Zauważ ile
    > potrzeba w Polsce spalić węgla żeby napędzić rocznie tą twoją pompę...
    > I gdzie tu ekologia....

    Co za z dupy argument wziety!
    W lato zapotrzebowanie na energie jest z 10 x mniejsze niz w sezonie zimowym,
    a Ty oczywiscie bierzesz pod uwage sezon letni. A w sezonie zimowym
    to co jest bardziej ekologiczne? Spalenie tony wegla w elektrowni ktora
    ma zaawansowane filtry na kominach i uzyskanie z tego X kWh energii, czy
    spalenie tony wegla (albo drewna! jeszcze bardziej ekologicznie) i uzyskanie
    z tego X/4 kWh energii?

    No wiekszej bzdury dawno nie slyszalem. Dobierasz sobie warunki tak zeby
    pasowaly pod te argumenty. Tylko ze te warunki sa z dupy wziete.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.