  • 41. Data: 2015-11-07 21:02:38
    Temat: Re: A w Krakowie...
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-11-07 o 18:15, Kris pisze:

    > Kradzieży gier ...

    Zapędziłeś się. Pożyczyć od kolegi może.

    --
    Pete

  • 42. Data: 2015-11-07 21:18:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Szczegół bez znaczenia jeśli idzie o prawo. Dokąd sami nie zrezygnują z ogrzewania
    piecami na węgiel nikt im nie może zakazać palenia węglem.

  • 43. Data: 2015-11-07 21:40:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 7 Nov 2015 10:22:38 -0800 (PST), Zenek Kapelinder

    > Jak odliczanie VAT od paliwa jest zgodne z prawem to czepic się nie ma czego.

    Od jakiegoś czasu jest zgodne z prawem odliczanie VATu, nawet posiadajac
    "zwykły" samochód osobowy (kiedyś aby odliczyć trzeba było mieć samochód
    pseudociężarowy albo ciężarowy) i w tym wypadku jest to 50%, ale nadal, i
    tu się niewiele zmieniło, jest to dozwolone tylko gdy się auto używa do
    celów związanych z DG. Dlatego jak kupiłem żonie nowe auto, to mógłbym je
    od biedy podciągnąć do swojej działalności, a jednak nie zrobiłem tego --
    bo autem jeździ żona i w żadnym momencie bym go do celów DG nie użył (albo
    jeśli już, to od święta). Ale widać naginanie prawa, choć prawo jest jasne
    jak słońce, to dosyć powszechna u nas praktyka.

    > Tak samo jak palenie weglem jest zgodne z prawem to żeby Zyklon z kominów
    > leciał to nic nikomu do tego.

    Co i raz słyszę, że ludzie vel obywatele sami wiedzą co dla nich dobre i
    Państwo się nie powinno mieszać, a tu się po raz kolejny okazuje, że ludzie
    jednak muszą mieć bat nad tyłkiem i to wyjątkowo gruby, bo sami mózgiem nie
    ruszą. Ba, nawet jak mają już ten bat, to i tak będą kombinować jak koń pod
    górę by to prawo obejść, a potem płakać jacy to są pokrzywdzeni przez to
    "niesprawiedliwe" prawo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 44. Data: 2015-11-07 21:47:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Szczegół bez znaczenia jeśli idzie o prawo. Dokąd sami nie zrezygnują z ogrzewania
    piecami na węgiel nikt im nie może zakazać palenia węglem.

    właśnie prawo się zmienia

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 45. Data: 2015-11-07 22:25:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Do tylu nie może.

  • 46. Data: 2015-11-07 22:30:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Do tylu nie może.

    no. do wczoraj mogłeś palić. Jutro już nie :)

  • 47. Data: 2015-11-07 22:30:56
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 listopada 2015 21:00:50 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Możesz odliczyć 50% legalnie. Pod warunkiem, że auto jest używane do
    > celów służbowych.
    > Jeśli do celów mieszanych - już nie jest tak pięknie.

    Od lipca jest inaczej - 100% jezeli uzywasz wylacznie do celow sluzbowych
    i 50% jezeli do celow mieszanych:

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Od-1-lipca-samochody
    -wykorzystywane-do-celow-mieszanych-z-50-odliczeniem
    -VAT-od-paliwa-7267110.html

    :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 48. Data: 2015-11-07 22:40:57
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 listopada 2015 22:32:22 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > no. do wczoraj mogłeś palić. Jutro już nie :)

    Chociaz bardzo bym chcial zeby tak bylo to jednak.. nie. Jezeli ktos dostal
    pozwolenie na budowe i w nim mial wyszczegolnione ogrzewanie kotlem weglowym
    i pozwolenie jest bezterminowe - to tak jak Drob nam tu prawi - nie mozna go
    prawnie zmusic do zmiany. Mozna zachecic dotacja ale dotacje sa zle. Psuja
    rynek. Trzeba zaczac mocno karac ludzi, ktorzy pala np. smieciami. I
    zakazac palenia flotem / mulem (tego na pewno nikt nie ma w pozwoleniu na
    budowe - te substancje sa szczegolnie popularne na slasku, a to jest taki
    syf ze szkoda gadac). To jest IMHO najwiekszy problem - mam paru
    sasiadow, ktorzy pala weglem nowoczesnymi piecami i z ich kominow nie leci
    nigdy czarny dym. Ostatnio byla piekna pogoda, znakomita widocznosc ale
    jednak ok. 10stC i jechalem kawalek przez slask - syf jaki wydobywal
    sie z setek kominow to na pewno nie byl dym z palenia wegla. Tragedia.
    Powiem szczerze, ze wczesniej jakos nigdy nie zwracalem na to uwagi ale
    to co sie ostatnio dzieje to jest jakis koszmar - oddychac sie nie da.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2015-11-07 22:48:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Adam Sz. wrote:

> [...]
    > i pozwolenie jest bezterminowe - to tak jak Drob nam tu prawi - nie mozna go
    > prawnie zmusic do zmiany. Mozna zachecic dotacja ale dotacje sa zle.

    nikt nikogo nie zmusi do usunięcia pieca. ale już zakazać użycia pewnie
    prawnie się da.
    nie znaczy że tak należy zrobić ale jak mówisz dotacje psuja strasznie
    rynek.
    A ludzie muszą sami zrozumieć, że się trują

  • 50. Data: 2015-11-08 00:04:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie tylko wyroby weglopodobne truja. Ekologiczny brykiet to syf jakich malo. I nie
    dlatego ze jakiś spaprany ale ze źle jest nim palone. Stal się dla niezamożnych ludzi
    paliwem bo można go kupić wszędzie. Opakowanie jednostkowe nie jest drogie.
    Energetycznie tez dobry. To dlaczego zly? Bo uwalnia dużą ilość energii w krótkim
    czasie a każda próba tłumienia powoduje obniżenie temperatury w palenisku co przy
    niedoborze tlenu skutkuje bardzo toksycznym dymem zawierającym dużo związków
    chemicznych powodujących mutacje komórek. Dym z brtykietu i drewna jest rakotwórczy.
    Wychodzi ze ogrzanie prądem i z elektrocieplowni grzejacej wode najmniej
    zanieczyszczają srodowisko. Duże kotły posiadają skuteczne systemy doboru parametrów
    spalania żeby proces przebiegał w optymalnych warunkach. Posiadają również skuteczne
    systemy filtracyjne. Ale maja wadę bo przesył prądu i gorącej wody powoduje duże
    straty i jest bardzo kosztowny. Jak by się nie obejrzeć to dupa zawsze z tylu.