  • 11. Data: 2010-11-07 12:39:23
    Temat: Re: Agregat jednofazowy i instalacja trójfazowa
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    news:ib63oe$ss2$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Podaj mi prosze te wzory bo sie zaciekawiłem :) Bo jesli 6kW dzielone na 3
    > nie wychodzi 2kW to opowiedz mi gdzie ta reszta mocy sie podziewa.

    Wybaczmy mu, bo nie wie co czyni myśląc, że nie miałem liczb urojonych na
    elektrotechnice.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2010-11-07 13:06:03
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Żeby móc podłączyć czajnik musisz mieć agregat jednofazowy 2kW lub
    > trójfazowy 6kW.
    > To proste.

    To jasne, tylko że te agregaty o mocy niby 6kW, to najczęściej 5kW. A nowe
    czajniki zazwyczaj mają ponad 2kW (ten który mam aktualnie 2,3kW), więc
    raczej nie uciągnie.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 13. Data: 2010-11-07 13:19:02
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Też jestem ciekaw. Prawdopodobnie zadziałają, albo się spalą. :)
    > U siebie bym tak nie zrobił.

    Tzn. co się spali? Różnicówki? Chyba z ciekawości ściągnę sobie schemat
    różnicówki i zbadam jak się będą zachowywały.

    > PS. Nigdy nie zasilaj instalacji domowej bez odłączenia się od elektrowni,
    > bo w razie pecha pójdziesz siedzieć. Najlepiej zrób osobną instalację dla
    > agregatu, albo przełącznik. Można to zautomatyzować.

    Przełącznik mam. Trzypozycyjny, czteropolowy. Wewnętrzną instalację w domu
    albo łączy z ZE albo z agregatem (z tym, że agretatu jeszcze nie mam).
    Automatu nie chcę.

    > PS2 Moc agregatu obliczasz tak. Bierzesz wszystkie urządzenia
    > rezystancyjne, które MUSISZ zasilić i liczysz je 1 do 1. Obciążenia
    > indukcyjne liczysz potrójnie. Jak masz tego dużo, i mały agregat, to
    > podłączaj je stopniowo, a nie na raz.

    Liczyłem. Łącznie 5kW mi spokojnie wystarczy. Chcę mieć zagwarantowane pełne
    oświetlenie, zasilanie bram+domofon+dzwonek, pieca+pomp, rekuperatora,
    serwera i tego nieszczęsnego czajnika. Niestety wszystko na różnych fazach.
    W przypadku braku zasilania z ZE nie muszę odpalać
    Nie uśmiecha mi się natomiast wydzielanie wybranych obwodów do zasilania z
    agretatu, bo w rozdzielkach i tam mam już strasznie ciasno.

    Trochę mnie zmartwiłeś, że elektronika taka wrażliwa na zasilanie z
    generatora. Jak rozumiem chodzi o to, że ten sinus niezbyt sinusoidalny?

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 14. Data: 2010-11-07 13:25:54
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    Miało być, bylko gdzieś się zagubiło:

    > W przypadku braku zasilania z ZE nie muszę odpalać kuchni elektrycznej i
    > innych prądożerych sprzętów.

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 15. Data: 2010-11-07 13:31:37
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > 2. Jeżeli fizycznie kuchenka indukcyjna podłączona jest do dwóch faz to
    > jak
    > przedmówca pisał nic z tego. Trzeba ją podłączyć jednofazowo.

    Tylko nie pamiętam jak to podłączenie jest zrobione, a nie mam przy sobie
    instrukcji. Coś mi się roi, że "przełączenie" z jednej fazy na dwie polegało
    jedynie na zdjęciu zwory na dwóch zaciskach fazowych. Wtedy nie powinno mieć
    znaczenia, czy jest przesunięcie fazowe, czy też nie ma.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 16. Data: 2010-11-07 13:46:07
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    żytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To jasne, tylko że te agregaty o mocy niby 6kW, to najczęściej 5kW. A nowe
    > czajniki zazwyczaj mają ponad 2kW (ten który mam aktualnie 2,3kW), więc
    > raczej nie uciągnie.

    Mam agregat 2,6kVA szczyt, moc ciągła 2,3kVA. Czajnik Tefala 2kW działa bez
    przeciążania agregatu, nie zapala się kontrolka przeciążenia.

  • 17. Data: 2010-11-07 13:48:52
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Przełącznik mam. Trzypozycyjny, czteropolowy. Wewnętrzną instalację w domu
    > albo łączy z ZE albo z agregatem (z tym, że agretatu jeszcze nie mam).
    > Automatu nie chcę.

    Automatyka to podwyższenie ceny. Musiałbyć mieć rozrusznik, automatykę
    ssania itp. Koszty.

> [...]
    >
    > Trochę mnie zmartwiłeś, że elektronika taka wrażliwa na zasilanie z
    > generatora. Jak rozumiem chodzi o to, że ten sinus niezbyt sinusoidalny?

    Raczej jest sinusoidalny, tylko że częstotliwość, napięcie się mocno wahają.
    Np UPS komputerowy nie chce działać z większością agregatów zwykłych. Z
    inwerterowym działa wszystko.

  • 18. Data: 2010-11-07 14:04:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.11.2010 11:44, Jan Werbinski pisze:

    > Też jestem ciekaw. Prawdopodobnie zadziałają, albo się spalą. :)

    Litości... Mógłbyś przestać pisać na tematy, o których najwyraźniej nie
    masz pojęcia? "spalą się"... Może jeszcze otworzą portal do
    alternatywnej rzeczywistości?

    [ciach]

    > PS. Nigdy nie zasilaj instalacji domowej bez odłączenia się od
    > elektrowni, bo w razie pecha pójdziesz siedzieć. Najlepiej zrób osobną
    > instalację dla agregatu, albo przełącznik. Można to zautomatyzować.

    Wystarczy podłączać za bezpiecznikami "wejściowymi" i wtedy najwyżej je
    wywali.

  • 19. Data: 2010-11-07 14:17:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.11.2010 11:49, William Bonawentura pisze:

    > Jeśli kuchnia domowa ma opcję zasialania z 1 fazy to na pewno nie wykorzystuje
    > napięcia międzyfazowego i przy opisywanym zasilaniu z agregatu będzie dobrze
    pracować.

    Wiem, ale inicjator wątku napisał, że nie pamięta czy tak jest.

    > Koledze chodzi o wyłącznik różnicowoprądowy a nie wyłącznik nadmiarowoprądowy.

    Wiem. I to nadal bezpiecznik. Bo zabezpiecza ;)

    > Ten przy zmostkowanym zasilaniu będzie również pracował poprawnie ale z
    > jednym zastrzeżeniem - inaczej będzie sumował się prąd nasycenia przekładnika.
    > Innymi słowy, jeśli aparat jest np. 40A, zaś zasilanie 3x25A to przy zasilaniu
    > symetrycznym nigdy nie nastąpiło przekroczenie tego prądu ponieważ prądy odejmują
    > się wektorowo i wypadkowa nie przekroczy 25A.
    > Przy zasilaniu jedną fazą już 3x10A da w transformatorze 30A co może skutkować
    nieprawidłową pracą.

    Eeee... O czym ty piszesz?

    Te 40A określa, do jakich prądów wyłącznik różnicowoprądowy jest
    zaprojektowany (wyobraź to sobie jako normę grubości kabli - przy
    większym obciążeniu mogą się nadmiernie grzać).

    Próg zadziałania tego zabezpieczenia wyraża się w miliamperach i
    przesunięcie fazy w poszczególnych "torach" nie ma najmniejszego
    znaczenia (bo "zwrotny" zerowy i tak jest tylko jeden), więc równie
    dobrze przesunięcie fazy może być równe zero co jest tożsame ze zwarciem
    wejść fazowych przed różnicówką i podpięcie ich do jednej fazy agregatu.

    > Jest dla mnie deliktanie mówiąc dziwne skąd ta różnica w cenie. Nie ma żadnego
    > uzasadnienia w kosztach części dla wyższej ceny agregatu trójfazowego o tej samej
    mocy.

    Nie zrozumiałeś - za te same pieniądze dostaje taką samą moc, ale w
    jednofazowym ma ją cała na jednej fazie a w 3-fazowym porozdzielaną na 3
    fazy.

  • 20. Data: 2010-11-07 14:31:39
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:4cd6b1f7$1@news.home.net.pl...

    > Litości... Mógłbyś przestać pisać na tematy, o których najwyraźniej nie
    > masz pojęcia? "spalą się"... Może jeszcze otworzą portal do
    > alternatywnej rzeczywistości?

    Mógłby ktoś pomyśleć, że Ty piszesz o tematach o których masz pojęcie!
    To bardzo ciekawe w kontekście tego, co napisałeś poniżej:

    > [ciach]

    > Wystarczy podłączać za bezpiecznikami "wejściowymi" i wtedy najwyżej je
    > wywali.

    ROTFL!
    Skompromitowałeś się na całego!

    Teraz oficjalnie mówię Ci: Twoje błędne rady mogą kogoś zabić. Jesteś
    niebezpieczny dla otoczenia. Abym przypadkiem kiedyś się nie zabił
    korzystając z Twoich rad newsy Twojego autorstwa będę na swój użytek
    oznaczał jako napisane przez "niebezpieczny debil".