  • 31. Data: 2010-11-07 23:18:34
    Temat: Re: Agregat jednofazowy i instalacja trójfazowa
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    news:ib6uqg$j49$1@opal.futuro.pl...
    > Tak ja tak robię. mam 2 styczniki z blokadą mechaniczną i elektryczną
    > Moelera i przed jednym z nich są zwarte fazy.
    > To jedyny sposób zasilania z małego agregatu bez obawy o przeciążenie
    > jednej z faz.

    A robisz taki full wypas z samostartem agregatu po zaniku napięcia? Bo jesli
    załączasz to wszystko recznie to moze zamiast styczników daj zwykły
    przełącznik ŁK.

    b.

  • 32. Data: 2010-11-08 00:07:32
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]
    >

    > A robisz taki full wypas z samostartem agregatu po zaniku napięcia? Bo
    > jesli załączasz to wszystko recznie to moze zamiast styczników daj zwykły

    mam przekaźnik programowalny i na nim zrobiłem sobie "SZR". Zasilam całość z
    UPS-a żeby działało w trakcie gdy zniknęło, a jeszcze agregat nie ruszył.
    musze tylko zejść i go naciągnąć ręcznie, bo jak wiesz te agregaty mają taki
    cyngiel. Stacyjkę rozprułem. Wszystko działa samo za wyjątkiem tego
    naciągania go po tym jak pracował. czasy mam na 5 minut że jak zniknie i sie
    pojawi ponownie to nie bedę latał naciagać, a jak sie pojawi to jak w ciągu
    5 minut nie padnie to dopiero go gaszę i przełączam obwody.

    Styczniki 3fazowe tylko kup dobre z blokadami. U mnie jest miedzy dwoma taka
    wstawka mechaniczna, że jak jeden jest pociągniety to drugiego nie wciśniesz
    i cewki są na krzyż przez styki pomocnicze. Polecam.

  • 33. Data: 2010-11-08 00:36:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.11.2010 00:16, Zbyszek pisze:
    > ad1. na głupotę, która może kosztować czyjeś życie trzeba głośno reagować.
    > ad.2 nie będzie przykładu.
    > ad.3 kodowanie mam chyba OK ponieważ do tej pory nikt nie narzekał.
    > I twoje ad.2 Z kogo robisz wała?
    > Teraz piszesz, że należałoby wyłączyć bezpieczniki przedlicznikowe, a we
    > wcześniejszych postach napisałeś, "że najwyżej je wywali"

    ...jeśli ktoś się pomyli i podłączy agregat do działającej linii
    dosyłowej. Albo jak nawali automat przełączający.

    Ba - jak się da dodatkową różnicówkę, to i będzie zabezpieczenie na
    wypadek dotknięcia fazy przez kogoś dalej.

    Nie trzeba robić osobnej instalacji, jak to niektórzy sugerują.

    > Jeżeli jest poprawnie zrobiona automatyka SZR nie powinno sie nic stać.
    > Jak, któryś z kolegów napisał np. styczniki z blokadą mechaniczną pozwalają w
    > miarę bezpiecznie wykonać taką aytomatykę. Łączniki Łk też są raczej pewnymi
    > urządzeniami.

    Teoretycznie tak, ale to już nieco bardziej złożony mechanizm, niż
    zwykłe bezpieczniki (czy to przeciwprzeciążeniowe, czy różnicowoprądowe)
    i poleganie wyłącznie na takiejautomatyce to IMHO błąd.

    > Zawsze może zaistnieć sytuscja, że skleją się styki stycznika ale nie są to
    > częste przypadki.

    Tam się chyba właśnie coś takiego zdarzyło.

    > Zawsze może wystąpić zwarcie w instalacji i jeżeli coś jest źle zrobione to
    > przewody będą dymić i nie ma to nic wspólnego z automatyką SZR tylko z błędami
    > w projekcie lub też niechlujstwem wykonania.

    To też.

  • 34. Data: 2010-11-08 06:32:33
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > taka wstawka mechaniczna, że jak jeden jest pociągniety to drugiego nie
    > wciśniesz i cewki są na krzyż przez styki pomocnicze. Polecam.

    Ja schodze jednym ruchem przełączam ŁK a drugim zapalam agregat. A układ
    dużo prostszy. No ale jak powiedziales A i fundnąłeś sobie stale pracujące
    cewki stycznika i straty na UPS-ie to napieraj dalej -zrób samostart
    agregatu :)
    Mój agregat mimo ze najtańszy jakis ma rozrusznik wiec nawet możnaby go tak
    próbować ustawiać. Ale kłopot w początkowym ustawieniu ssania.

    A co robisz jak nie zdążysz w 5minut po zaniku napięcia, uklad sie nie
    rozpada?

    b.

  • 35. Data: 2010-11-08 06:58:32
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Ja ma dokładnie taki przypadek.
    Mam przełącznik sieć/agregat, który odłącza zasilanie z sieci a potem zwiera
    po prostu razem wszystkie 3 przewody każdej fazy i podłącza pod zasilanie z
    agragatu. Oczywiście zapewnia też niemożliwość podania napięcia z agregatu
    do sieci. W najprostszym przypadku wystarczy przełącznik zasilania 3-fazowy
    Spamel SK albo ŁK 3.8380
    Jacek

  • 36. Data: 2010-11-08 08:33:58
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > sie pojawi ponownie to nie bedę latał naciagać, a jak sie pojawi to jak w
    > ciągu 5 minut nie padnie to dopiero go gaszę i przełączam obwody.

    Czyli nie masz pełnej automatyki, że wyjeżdżasz na miesiąc i samo działa?
    Mnie by było szkoda zachodu z tą automatyką. Jak już schodzę odpalić, to
    mogę i przełączyć.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 37. Data: 2010-11-08 08:36:06
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:4cd74642$1@news.home.net.pl...
    > Ba - jak się da dodatkową różnicówkę, to i będzie zabezpieczenie na
    > wypadek dotknięcia fazy przez kogoś dalej.

    Najśmieszniejsze, że Ty dalej nie rozumiesz o co chodzi.

    Nie mówmy mu... niech kombinuje. ;-)

  • 38. Data: 2010-11-08 08:45:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.11.2010 09:36, Jan Werbinski pisze:
    > w wiadomości news:4cd74642$1@news.home.net.pl...
    >
    > Najśmieszniejsze, że Ty dalej nie rozumiesz o co chodzi.

    Zgrywaj dalej wiedzącego, szczylku "różnicówka się spali".

  • 39. Data: 2010-11-08 13:21:56
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message
> [...]

    > Mnie by było szkoda zachodu z tą automatyką. Jak już schodzę odpalić, to

    kupiłem już siłownik tylko zamontować

  • 40. Data: 2010-11-08 16:34:18
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message

    Czekaj czekaj. on sam odpala ale tylko 1 raz. Po wyłączeniu trzeba naciągnąć
    taką rączkę czy jak to nazwać i sam odpali.