  • 11. Data: 2016-08-20 00:34:56
    Temat: Re: Altanka/pergola - co zamiast zastrzałów
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 19 sierpnia 2016 19:03:05 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Jak się takie stalowe napinające linki fachowo nazywają? I czy można je

    Nie mam pojecia :)

    > dać u góry w płaszczyźnie poziomej po przekątnej murłat?

    Powiem szczerze, ze nie wiem co mialoby to dac? Albo sobie tego nie
    moge wyobrazic :) W zastrzalach z liny stalowej w plaszczyznie "pionowej"
    chodzi przede wszystkim o to, ze punkty zaczepienia sa na dole w miejscu
    stabilnie przytwierdzonym do podloza. Jak masz trzy slupy i dasz takie
    zastrzaly tylko:

    | / | \ |

    To srodkowy slupek juz sie nie ruszy ani w lewo, ani w prawo. A poniewaz
    wszystkie trzy slupki sa spiete gora murlata - to takie zastrzaly
    "trzymaja" w poziomie calosc :) A przypiete tylko z gory - gdzie bylby
    ten stabilny "punkt podporu" ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2016-08-20 07:29:15
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-08-20 o 00:34, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > wszystkie trzy slupki sa spiete gora murlata - to takie zastrzaly
    > "trzymaja" w poziomie calosc :) A przypiete tylko z gory - gdzie bylby

    Kurde. Chyba masz rację. Widziałem takie pergole bez zastrzałów i spięte
    w poziomie tymi linkami po przekątnej, ale teraz sobie dopiero
    uświadomiłem, że one były kotwione do ściany budynku. I wtedy to miałoby
    sens.

    Hmm... Chyba jednak dam cztery niewielkie miecze w dwóch płaszczyznach
    na środkowym słupie, a górne jętki (?) pozacinam, żeby nachodziły na
    murłaty do połowy. I jeszcze kątowniki metalowe na łączeniach
    słup-murłata. To powinno wzmocnić konstrukcję.

    Do tego dojdzie jakiś podest ze zjeżdżalnią i mocno napięta siatka do
    wspinania pomiędzy dwoma słupami i powinno się to trzymać kupy.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 13. Data: 2016-08-20 09:57:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 20 sierpnia 2016 07:29:23 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

> [...]
    >
    > Do tego dojdzie jakiś podest ze zjeżdżalnią i mocno napięta siatka do
    > wspinania pomiędzy dwoma słupami i powinno się to trzymać kupy.

    A bedziesz to zadaszal? Bo jezeli nie, to moim zdaniem mozesz zupelnie
    olac temat zastrzalow - byle zrobisz solidny fundament i wypuscisz z niego
    tak jak ja - dlugie plaskowniki (u mnie wychodza na ~40cm) i do nich
    wpuscisz potem slupy, po 6 szpilek na wylot - skrecic i moim zdaniem
    nic tego nie ruszy. Ja bede robil duzy i ciezki dach i jedyne co go
    moze wywrocic do duzy wiatr. W koncu bedzie dosc duza powierzchnia.
    Tydzien temu mielismy taka nawalnice, ze nawet w tvn24 o niej mowili
    - w calym miescie drzewa poprzewracane, u mnie wywialo wszystkie meble
    ogrodowe z tarasu - szukalem po lesie :-) Ale jak nie bedziesz mial
    dachu to wiatr samym slupkom nic nie zrobi.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2016-08-20 13:25:44
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-08-20 o 09:57, Adam Sz. pisze:

    > A bedziesz to zadaszal? Bo jezeli nie, to moim zdaniem mozesz zupelnie
    > olac temat zastrzalow -

    No właśnie nie będę zadaszał. Poskręcam wszystko do kupy i zobaczę jaką
    będzie miało stabilność. Jak będzie się kiwać, to będę się wtedy martwił :)

    Pozdrawiam,
    MW