-
21. Data: 2012-04-01 20:21:22
Temat: Re: Autostrady - pęknięcia
Od: "Piotr " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>
kiki <...@p...pl> napisał(a):
>
> "Piotr " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> news:jla2vj$dtb$1@inews.gazeta.pl...
> > kiki <...@p...pl> napisał(a):
> >
> >
> >>
> >> Myślisz że GDKiA im płaci za naprawy ?
> >
> >
> > GDKiA wie dobrze, że technologia z warunków kontraktów jest do dupy. Mówi
> > się o
> > tym coraz głośniej.
>
> No ale pęknięcia są tam gdzie przecinali za głęboko. Nie wiadomo nic o
> peknięciach samoistnych w innych miejscach.
> Jak podbudowa cementowa została nacięta to pekła i już. Nie wiadmo czy by
> pękła gdyby była w całości.
> Może trzeba było robić betonowe autostrady ?
>
Ja o czym innym, Ty o czym innym. Źle naprawiali pęknięcia, ale tych pęknięć
nie powinno być w ogóle i o tym się ostatnio mówi. Technologia wykonania
naszych dróg powinna być zmieniona już dawno. Ale urzędnik w ministerstwie ma
to najwyraźniej w d..., a po 16-tej tym bardziej.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
22. Data: 2012-04-01 21:13:45
Temat: Re: Autostrady - pęknięcia
Od: " " <o...@g...SKASUJ-TO.pl>
kiki <...@p...pl> napisał(a):
>
> "Piotr " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> news:jla2vj$dtb$1@inews.gazeta.pl...
> > kiki <...@p...pl> napisał(a):
> >
> >
> >>
> >> Myślisz że GDKiA im płaci za naprawy ?
> >
> >
> > GDKiA wie dobrze, że technologia z warunków kontraktów jest do dupy. Mówi
> > się o
> > tym coraz głośniej.
>
> No ale pęknięcia są tam gdzie przecinali za głęboko. Nie wiadomo nic o
> peknięciach samoistnych w innych miejscach.
> Jak podbudowa cementowa została nacięta to pekła i już. Nie wiadmo czy by
> pękła gdyby była w całości.
> Może trzeba było robić betonowe autostrady ?
>
trudno zeby coś co jest na spoiwie cementowym nie pękało pod wpływem
temperatury kurczy się i pęka
a niby po co robi się dylatacje w betonach? czy to konstrukcjach czy
nawierzchnich
im silniejszy beton tym większę ryzyko pęknięć, podbudowy półsztywne mają
silne betony
peknięcia tzw odbite powstawały od 40 lat na nawierzchnich podatnych w polsce
kiedy stosowano stabilizacje gruntu cementem ale zbyt silne i już wtedy
wychodziły tzw spękania odbite przechodziły przez podbudowy z kruszyw
wychodząc na nawierzchnie asfaltowe
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
23. Data: 2012-04-01 21:18:10
Temat: Re: Autostrady - pęknięcia
Od: " " <o...@g...SKASUJ-TO.pl>
Piotr <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> kiki <...@p...pl> napisał(a):
>
> >
> > "Piotr " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> > news:jla2vj$dtb$1@inews.gazeta.pl...
> > > kiki <...@p...pl> napisał(a):
> > >
> > >
> > >>
> > >> Myślisz że GDKiA im płaci za naprawy ?
> > >
> > >
> > > GDKiA wie dobrze, że technologia z warunków kontraktów jest do dupy.
Mówi
> > > się o
> > > tym coraz głośniej.
> >
> > No ale pęknięcia są tam gdzie przecinali za głęboko. Nie wiadomo nic o
> > peknięciach samoistnych w innych miejscach.
> > Jak podbudowa cementowa została nacięta to pekła i już. Nie wiadmo czy by
> > pękła gdyby była w całości.
> > Może trzeba było robić betonowe autostrady ?
> >
>
> Ja o czym innym, Ty o czym innym. Źle naprawiali pęknięcia, ale tych
pęknięć
> nie powinno być w ogóle i o tym się ostatnio mówi. Technologia wykonania
> naszych dróg powinna być zmieniona już dawno. Ale urzędnik w ministerstwie
ma
> to najwyraźniej w d..., a po 16-tej tym bardziej.
>
przy spoiwie cementowym nie da się mówić ze spekań nie bedzie chyba ze beton
bedzie tak słaby ze temperatura nie bedzie miała na niego wpływu co jest
bezsensowne w stosowaniu
przy stabilizacjach gruntu cementem gdzie jest założenie Rm<2,5MPa powstają
minimalne spękania ale stabilizacja to nie podbudowa nawierzchni półsztywnej
która byłą stosowana na autostradach.
problem w polskim drogownictwie lezy na szczycie czyli nauce polscy tzw
naukowcy bazują na programach zagranicznych nie rozumiejąc i nie mając
własnych algorytmów obliczeń nawierzchni.
jak jest bajzel na górze to idzie do samego dołu
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
24. Data: 2012-04-02 18:51:59
Temat: Re: Autostrady - pęknięcia
Od: "kiki" <...@p...pl>
<o...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
news:jla9li$jaq$1@inews.gazeta.pl...
> problem w polskim drogownictwie lezy na szczycie czyli nauce polscy tzw
> naukowcy bazują na programach zagranicznych nie rozumiejąc i nie mając
> własnych algorytmów obliczeń nawierzchni.
> jak jest bajzel na górze to idzie do samego dołu
Czyli dokładnie to co wszyscy mówią. Do budowlanki jest negatywna selekcja.
-
25. Data: 2012-04-02 19:19:24
Temat: Re: Autostrady - pęknięcia
Od: " " <o...@g...SKASUJ-TO.pl>
kiki <...@p...pl> napisał(a):
> <o...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> news:jla9li$jaq$1@inews.gazeta.pl...
>
> > problem w polskim drogownictwie lezy na szczycie czyli nauce polscy tzw
> > naukowcy bazują na programach zagranicznych nie rozumiejąc i nie mając
> > własnych algorytmów obliczeń nawierzchni.
> > jak jest bajzel na górze to idzie do samego dołu
>
> Czyli dokładnie to co wszyscy mówią. Do budowlanki jest negatywna selekcja.
>
a jak ma być inaczej skoro ktoś młody kto chce uzyskać uprawnienia musi
czapkowac i uczyć się głupot od tych którzy prowadzą jego praktykę :D
jabłko od jabłoni daleko nie pada
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/