  • 21. Data: 2012-04-01 20:21:22
    Temat: Re: Autostrady - pęknięcia
    Od: "Piotr " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kiki <...@p...pl> napisał(a):

    > "Piotr " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > No ale pęknięcia są tam gdzie przecinali za głęboko. Nie wiadomo nic o
    > peknięciach samoistnych w innych miejscach.
    > Jak podbudowa cementowa została nacięta to pekła i już. Nie wiadmo czy by
    > pękła gdyby była w całości.
    > Może trzeba było robić betonowe autostrady ?

    Ja o czym innym, Ty o czym innym. Źle naprawiali pęknięcia, ale tych pęknięć
    nie powinno być w ogóle i o tym się ostatnio mówi. Technologia wykonania
    naszych dróg powinna być zmieniona już dawno. Ale urzędnik w ministerstwie ma
    to najwyraźniej w d..., a po 16-tej tym bardziej.

  • 22. Data: 2012-04-01 21:13:45
    Od: " " <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kiki <...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > pękła gdyby była w całości.
    > Może trzeba było robić betonowe autostrady ?

    trudno zeby coś co jest na spoiwie cementowym nie pękało pod wpływem
    temperatury kurczy się i pęka
    a niby po co robi się dylatacje w betonach? czy to konstrukcjach czy
    nawierzchnich
    im silniejszy beton tym większę ryzyko pęknięć, podbudowy półsztywne mają
    silne betony
    peknięcia tzw odbite powstawały od 40 lat na nawierzchnich podatnych w polsce
    kiedy stosowano stabilizacje gruntu cementem ale zbyt silne i już wtedy
    wychodziły tzw spękania odbite przechodziły przez podbudowy z kruszyw
    wychodząc na nawierzchnie asfaltowe

  • 23. Data: 2012-04-01 21:18:10
    Od: " " <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Piotr <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    ma
    > to najwyraźniej w d..., a po 16-tej tym bardziej.

    przy spoiwie cementowym nie da się mówić ze spekań nie bedzie chyba ze beton
    bedzie tak słaby ze temperatura nie bedzie miała na niego wpływu co jest
    bezsensowne w stosowaniu
    przy stabilizacjach gruntu cementem gdzie jest założenie Rm<2,5MPa powstają
    minimalne spękania ale stabilizacja to nie podbudowa nawierzchni półsztywnej
    która byłą stosowana na autostradach.
    problem w polskim drogownictwie lezy na szczycie czyli nauce polscy tzw
    naukowcy bazują na programach zagranicznych nie rozumiejąc i nie mając
    własnych algorytmów obliczeń nawierzchni.
    jak jest bajzel na górze to idzie do samego dołu

  • 24. Data: 2012-04-02 18:51:59
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    <o...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

> [...]
    > własnych algorytmów obliczeń nawierzchni.
    > jak jest bajzel na górze to idzie do samego dołu

    Czyli dokładnie to co wszyscy mówią. Do budowlanki jest negatywna selekcja.

  • 25. Data: 2012-04-02 19:19:24
    Od: " " <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kiki <...@p...pl> napisał(a):

    > <o...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > Czyli dokładnie to co wszyscy mówią. Do budowlanki jest negatywna selekcja.

    a jak ma być inaczej skoro ktoś młody kto chce uzyskać uprawnienia musi
    czapkowac i uczyć się głupot od tych którzy prowadzą jego praktykę :D
    jabłko od jabłoni daleko nie pada