  • 1. Data: 2011-03-31 16:22:29
    Temat: Badania okresowe instalacji elekt. blok ,co jeśli...
    Od: alex <o...@w...pl>

    Witam
    Sytuacja: mieszkanie w bloku, spółdzielnia mieszkaniowa, chcą
    przeprowadzić u mnie okresowe badanie instalacji elektrycznej.

    Co jeśli nie udostępnię mieszkania do takiego badania ?

  • 2. Data: 2011-03-31 19:16:03
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    alex <o...@w...pl> napisał(a):

    > Witam
    > Sytuacja: mieszkanie w bloku, spĂłĹ&#65533;dzielnia mieszkaniowa, chcÄ&#65533;
    > przeprowadziÄ&#65533; u mnie okresowe badanie instalacji elektrycznej.
    >
    > Co jeĹ&#65533;li nie udostÄ&#65533;pniÄ&#65533; mieszkania do takiego badania ?
    Nic. telefon będziesz sobie łądował w pracy.

  • 3. Data: 2011-03-31 19:27:01
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    s...@g...SKASUJ-TO.pl napisał
    > Nic. telefon będziesz sobie łądował w pracy.
    Dziwne. Są okresowe badania szczelności inst. gaz. O elektrycznych nie
    słyszałem. Czy to nie widzimisię prezesa SM ?
    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2011-03-31 20:45:43
    Od: j...@p...onet.pl

    To jest obowiązkowe, nie pamiętam jak często.

  • 5. Data: 2011-04-01 05:03:57
    Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl>

    Witam
    Badania te przeprowadza się co 5 lat.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-04-01 06:20:55
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    j...@p...onet.pl napisał(a):
    > To jest obowiązkowe,
    Jak żyję i mieszkam od początku w budynku wybudowanym 14 lat temu, to
    SM nigdy nie zlecała takich badań. W zasobach tej SM są budynki z lat
    70tych, instalacja w nich jest aluminiowa, i takich badań też się w
    nich nigdy nie przeprowadzało. Dla tego moje zdziwienie.

    A może jakieś rozporządzenie zapodasz, bo nie mogę na to natrafić.
    --
    Krzysiek

  • 7. Data: 2011-04-01 12:38:56
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> napisał w wiadomości grup

    > Badania te przeprowadza się co 5 lat.

    u mnie spółdzielnia wykonuje badania co roku:
    - instalacji elektrycznej, ale tylko kuchnia i łazienka
    - instalacji wentylacyjnej
    - szczelności instalacji gazowej

  • 8. Data: 2011-04-01 13:54:40
    Od: alex <o...@w...pl>

    W dniu 2011-04-01 08:20, Krzysztof 45 pisze:
> [...]
    > nigdy nie przeprowadzało. Dla tego moje zdziwienie.
    >
    > A może jakieś rozporządzenie zapodasz, bo nie mogę na to natrafić.

    chodzi o prawo budowlane z 1994 art 62,
    0414

    w blokach obowiązek co max 5 lat ale co jeśli się nie zgodzę, przecież
    umowę o energię mam z zakładem energetycznym a nie ze spółdzielnią, mogą
    mi nadmuchać...

    ponadto wiem ze obecnie nawet w ZE do powieszenia licznika energii nie
    jest wymagane ŻADNE zaświadczenie o poprawności instalacji od elektryka
    z odpowiednimi uprawnieniami!, wystarczy że odbiorca się podpisze że
    wszystko z instalacją jest OK

  • 9. Data: 2011-04-01 14:35:33
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    alex napisał(a):
    > chodzi o prawo budowlane z 1994 art 62,
    Wszystko sie zgadza. Ale w dobie wspólnot mieszkaniowych i całej masy
    mieszkań własnościowych, taką kontrolą objęte są instalacje
    elektryczne wewnątrz budynku do liczników elektrycznych lokali
    mieszkaniowych.

    Jeżeli ktoś odmówi udostępnienia lokalu w celu takiej kontroli, to SM
    może tylko... wzruszyć ramionami.
    I nie grozi to jak juz tu ktoś napisał, może nie dosłownie
    ściągnięciom licznika. SM nie jest właścicielem licznika. Nie ma
    takich podstaw, nawet przy wadliwej instalacji.
    --
    Krzysiek

  • 10. Data: 2011-04-01 14:44:44
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    szerszen napisał(a):
    > - instalacji elektrycznej, ale tylko kuchnia i łazienka
    No i jak to wygląda?
    Sprawdza gniazdka czy napięcie dochodzi?
    Czy obciąża instalację i sprawdza czy ściana się nie nagrzewa?
    Dla czego pomijane są inne pomieszczenia?
    --
    Krzysiek